Op maat gemaakte gordijnen...retourneren mogelijk??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Op maat gemaakte gordijnen...retourneren mogelijk??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 21:58

Wat zijn mijn rechten?

Ik heb vanmorgen de op-maat-gemaakte gordijnen binnen gekregen en ze zijn door de firma keurig aan een mooie rails opgehangen.

MAAR de kleur valt veel te donker uit voor mijn kleine appartement...ik kan wel janken. Het heeft me 400,- euro gekost (hele mooie kwaliteit in betweens).

Ik zat nog te twijfelen, deze kleur of toch die lichtere? Maar ik en alle mensen om mij heen vonden deze kleur mooier.

Echter ze zijn veel te donker, echt veel te donker van kleur en het maakt mijn appartement veel kleiner en donkerder.

Risico van maatwerk? Pech? Mee leren leven?

Dit staat in de voorwaarden van de firma:
Citaat:
Artikel 11: zichttermijn/retourneren binnen 7 dagen
11.1. Nadat Koper de door hem bestelde goederen heeft ontvangen, heeft hij de bevoegdheid om binnen zeven (7) dagen na ontvangst van de goederen, de overeenkomst met Verkoper te ontbinden. Koper hoeft hiervoor geen reden op te geven.
11.2. De hiervoor in lid 1 bedoelde bevoegdheid van Koper geldt niet voor goederen die zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper (maatwerk), duidelijk persoonlijk van aard zijn of door hun aard niet kunnen worden teruggezonden.
11.3. Indien Koper de overeenkomst op grond van het bepaalde in artikel 11.1 wenst te ontbinden, dient Koper dit binnen de hiervoor genoemde termijn van zeven (7) dagen schriftelijk aan Verkoper te melden.
11.4. Koper kan de door hem ontvangen goederen terugbrengen bij een vestiging van Verkoper. Koper is hiervoor geen kosten verschuldigd.
11.5. Indien Koper de goederen retour zendt aan Verkoper of Verkoper verzoekt om de goederen op te halen, komen de kosten daarvan volledig voor rekening van Koper.
11.6. Indien Koper reeds enige betalingen heeft verricht op het moment dat hij de overeenkomst met Verkoper heeft ontbonden, zal Verkoper deze betalingen binnen dertig (30) dagen nadat Verkoper de door Koper geretourneerde of teruggebrachte goederen heeft ontvangen, aan Koper terugbetalen.
11.7. Verkoper behoudt zich het recht voor om geretourneerde of teruggebrachte goederen te weigeren of om slechts een gedeelte van het reeds betaalde bedrag te retourneren, wanneer het vermoeden bestaat dat de goederen reeds zijn geopend, gebruikt of door de schuld van Koper zijn beschadigd. Verkoper heeft in dat geval het recht om de waardevermindering van het product als gevolg van deze schade op het aan Koper terug te betalen bedrag in mindering te brengen.
Laatst bijgewerkt door eekhoornerik op 11-05-09 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Re: Op maat gemaakte gordijnen...vind ze niet mooi...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:00

zoals bij 11.2 staat: je hebt geen rechten omdat het om maatwerk gaat.

balen! is het ook niet gewoon een kwestie van wennen?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:01

Dat is echt een kwestie van jammer maar helaas :(:) Wellicht kun je ze doorverkopen, waarbij je rekening zult moeten houden met flink verlies..

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 22:02

ik denk het niet...400,- Euro! moet er gewoon om huilen...

De hele sfeer van mijn leuke appartement is weg...

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:03

Zou zoiets niet te verven zijn bij een professioneel bedrijf?

BoGi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:03

maar ja... 11.1 geeft aan dat je geen reden hoeft op te geven...
Maar per wanneer gaan die dagen in? bij ontvangst van de gordijnen of bij bestelling?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:04

is het echt niet gewoon een kwestie van wennen? Ik moet zeggen dat dingen die ik verschikkelijk vond in mijn kamer nu best leuk vind...

BoGi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:05

Dus je kunt het wel terug brengen...
Schriftelijk aangeven binnen 7 dagen.. En dan krijg je binnen 30 dgn je geld terug.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 22:05

Zal ik een foto maken en plaatsen??
hoe het eerst was en nu?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:06

Ok, ik ben eigenlijk wel benieuwd.

Overgens denk ik dat je geen kans op retourneren hebt.

BoGi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:09

laetitia schreef:
Dit staat in de voorwaarden van de firma:
Citaat:
11.1. Nadat Koper de door hem bestelde goederen heeft ontvangen, heeft hij de bevoegdheid om binnen zeven (7) dagen na ontvangst van de goederen, de overeenkomst met Verkoper te ontbinden. Koper hoeft hiervoor geen reden op te geven.Dus mag je het terug doen!!! Ongeacht wat je reden is!!
11.2. De hiervoor in lid 1 bedoelde bevoegdheid van Koper geldt niet voor goederen die zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper (maatwerk), duidelijk persoonlijk van aard zijn of door hun aard niet kunnen worden teruggezonden.geen reden opgeven dus
11.3. Indien Koper de overeenkomst op grond van het bepaalde in artikel 11.1 wenst te ontbinden, dient Koper dit binnen de hiervoor genoemde termijn van zeven (7) dagen schriftelijk aan Verkoper te melden.Als je dit doet sta je sterk, dus ga je verder met punten 4, 5, 6
11.4. Koper kan de door hem ontvangen goederen terugbrengen bij een vestiging van Verkoper. Koper is hiervoor geen kosten verschuldigd.
11.5. Indien Koper de goederen retour zendt aan Verkoper of Verkoper verzoekt om de goederen op te halen, komen de kosten daarvan volledig voor rekening van Koper.
11.6. Indien Koper reeds enige betalingen heeft verricht op het moment dat hij de overeenkomst met Verkoper heeft ontbonden, zal Verkoper deze betalingen binnen dertig (30) dagen nadat Verkoper de door Koper geretourneerde of teruggebrachte goederen heeft ontvangen, aan Koper terugbetalen.
11.7. Verkoper behoudt zich het recht voor om geretourneerde of teruggebrachte goederen te weigeren of om slechts een gedeelte van het reeds betaalde bedrag te retourneren, wanneer het vermoeden bestaat dat de goederen reeds zijn geopend, gebruikt of door de schuld van Koper zijn beschadigd. Verkoper heeft in dat geval het recht om de waardevermindering van het product als gevolg van deze schade op het aan Koper terug te betalen bedrag in mindering te brengen.

Wie niet waagt wie niet wint!!
Dus ik heb het er voor je tussen gezet.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:11

Maatwerk kun je over het algemeen niet retourneren tenzij je kan aantonen dat ze verkeerd gemaakt zijn o.i.d. En eerlijk gezegd vind ik dat niet meer dan normaal, daar zijn staaltjes voor uitgevonden, zodat je van te voren kan kijken wat het beste staat :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:12

BoGi schreef:
11.1. Nadat Koper de door hem bestelde goederen heeft ontvangen, heeft hij de bevoegdheid om binnen zeven (7) dagen na ontvangst van de goederen, de overeenkomst met Verkoper te ontbinden. Koper hoeft hiervoor geen reden op te geven.Dus mag je het terug doen!!! Ongeacht wat je reden is!!
11.2. De hiervoor in lid 1 bedoelde bevoegdheid van Koper geldt niet voor goederen die zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper (maatwerk), duidelijk persoonlijk van aard zijn of door hun aard niet kunnen worden teruggezonden.geen reden opgeven dus
11.3. Indien Koper de overeenkomst op grond van het bepaalde in artikel 11.1 wenst te ontbinden, dient Koper dit binnen de hiervoor genoemde termijn van zeven (7) dagen schriftelijk aan Verkoper te melden.Als je dit doet sta je sterk, dus ga je verder met punten 4, 5, 6
[/quote]

Dus ik heb het er voor je tussen gezet.[/quote]

Ja maar in 11.2 staat iets wat 11.1 voor haar ongeldig maakt...
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 11-05-09 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:12

Ik denk ook dat je geen kans hebt om te retourneren.
Je hebt immers maatwerk.
En in de voorwaarden staat toch duidelijk dat dat niet valt te ruilen.
je kunt ze natuurlijk altijd bellen om te zeggen dagt ze veel donkerder zijn dan dat je ze had bekeken in de winkel.
Misschien kunnen ze nog iets voor je betekenen .

Ik ben overigens wel nieuwsgierig naar foto's!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 22:12

Nee dat denk ik ook niet gezien hun voorwaarden...

Op de foto zijn ze uiteraard lichter door de flits dan in het echt.

Zo is het nu ('s avonds en dicht): EDIT op de foto zien ze er mooi uit, maar het is echt stukken donkerder!

Afbeelding

en zo was het vanochtend om 10 uur nog (nou ja bij wijze van spreke):

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door eekhoornerik op 11-05-09 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:13

Vjestagirl schreef:
BoGi schreef:

Dus ik heb het er voor je tussen gezet.

Citaat:
Ja maar in 11.2 staat iets wat 11.1 voor haar 11.2 ongeldig maakt...

Klopt!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:14

Ik vnd het mooi en sfeervol! Maar ik hou dan ook wel van donkere gordijnen :o Wij hebben zelf donkerbruine...

BoGi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:14

Ook al is het maatwerk... dan hoef je niet je reden te vertellen...
Of snap ik iets niet?

Ik vind 't nieuwe heel mooi hoor!!!
Ik zou er zoals ik ze zie wel mooi vinden... zelfs om te laten hangen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:15

Ik vind het wel heel mooi.
Ik denk als je een mooi licht kleed en mooie lichte poefen (inplaats van die donkere) de gordijnen nog mooier uitkomen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:15

tsja, ik vind het niet lelijk.

@BoGi: je mag alles retourneren zonder opgaaf van redenen, maar maatwerk dus niet!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 22:16

Ik heb die stalen 3 weken in huis gehad! Niet voor niets natuurlijk!

Maar een staal van 20 cm bij 10 cm is toch anders dan een hele wand van 2,50 hoog en 2,50 meter lang...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:16

Ik vind de gordijnen reuze meevallen zo van de foto :o Maar dat zal een kwestie van smaak zijn :)

BoGi

[geintje]
Heb je ook een nieuwe tv? En je poezenmandje weggehaald? [/geintje]

Ik hou erg van donker.. Ik vind het heel erg meevallen!

CaPrIoLe`79

Ik vind de nieuwe mooier van kleur als die oude. Maar ik snap dat als je altijd tegen dat hele lichte hebt aangekeken dit ineens een heel verschil is.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:17

BoGi schreef:
Ook al is het maatwerk... dan hoef je niet je reden te vertellen...
Of snap ik iets niet?

Ik vind 't nieuwe heel mooi hoor!!!
Ik zou er zoals ik ze zie wel mooi vinden... zelfs om te laten hangen.

Nee je snapt het niet.
Reden of niet.
Ruilen is niet mogelijk bij maatwerk.
Als je geen maatwerk hebt dan hoef je geen reden te vertellen.

Er staat gewoon dat je mag ruilen zonder reden, alleen als je maatwerk hebt dan kun je niet ruilen.