Maximum huurtoeslag ook aangepast per 1 juli?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mocca

Maximum huurtoeslag ook aangepast per 1 juli?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 20:55

Op het moment ben ik medehuurder van een flatje, en per 1 juli word ik de hoofdhuurder. Dan moet ik dus ook zorgen voor de huur etc. Ik ben me nu een beetje aan het verdiepen in de huurtoeslag, en kreeg net een leuke brief van de woningbouw op de stoep; de huur gaat omhoog. De huur gaat omhoog met 2.5%, gelijk aan de inflatie volgens de brief.

Nu vraag ik me echter af hoe het zit met mijn huursubsidie? Op het moment krijgen we huursubsidie want we zitten net onder de grens, als je onder de 23 bent mag je maximale huurprijs 348,99 per maand zijn. Maar met deze prijsverhoging zit ik daar net 1 of 2 euro boven, en zou het dus byebye naar de toeslag zijn? #)

Ik vraag me dus af of dit maximum bedrag ook wordt aangepast per 1 juli, gelijk met de inflatie dus ook. Kan hier helemaal niks over vinden op de site www.toeslagen.nl, maar heb toch een flink probleem als ik geen huurtoeslag krijg, dan kan ik het allemaal niet meer opbrengen!

Wie stelt me gerust?

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 21:02

Ik kan je niet helpen met deze vraag, maar zou het geen optie zijn om even bellen naar de belastingdienst en dan informeren naar huurtoeslag. Hoe dichterbij de bron, hoe beter, denk ik maar zo. ;)

Mocca

Re: Maximum huurtoeslag ook aangepast per 1 juli?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 21:05

Uiteraard, maar ik ben een enorme stresskip en kan hier de hele nacht wakker van liggen, en ik denk dat er bij de belastingdienst niemand meer aanwezig is om deze tijd. :)

Vandaar dat ik het alwetende Bokt raadpleeg.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 21:07

Morgen is weer een dag! ;) Dan kun je toch gaan bellen, lijkt me.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 21:19

Ik heb van de week een brief van de belastingsdienst gekregen dat het zou kunnen dat de huur per 1juli omhoog zou kunnen gaan, en als dat zo was moest ik het bij geleverde formulier invullen zodat mijn huurtoeslag ook omhoog bijgesteld wordt :).

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 21:34

Goldenflower schreef:
Morgen is weer een dag! ;) Dan kun je toch gaan bellen, lijkt me.

Zoals ik al zei, dat weet ik. :)
En toch ben ik benieuwd of iemand hier me kan helpen, niks mis mee lijkt me?

Kristie, het gaat me er niet zozeer om dat de huurtoeslag zelf omhoog gaat, maar meer dat het maximum bedrag dat je mag huren om toeslag te krijgen ook mee omhoog gaat.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 08:28

Mocca schreef:
Kristie, het gaat me er niet zozeer om dat de huurtoeslag zelf omhoog gaat, maar meer dat het maximum bedrag dat je mag huren om toeslag te krijgen ook mee omhoog gaat.

Ik zie het nu, sorry niet goed gelezen!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 08:39

Ik denk t niet Tamaar, want dan zou t bij iedereen steeds hoger worden, maarrr (ja ja de grote maar ;) ) je kan ook voor een gedeelte van je huur toeslag aanvragen. Dat doen wij ook namelijk hihi.
Wij betalen meer dan 350 euro pm, maar vragen voor die 350 wel huurtoeslag aan dus we krijgen wel iets.
Maar k zou ze gewoon even bellen vandaag :)

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 09:25

Maar het zou eigenlijk raar zijn als het niet zo is, want als dit maximum bedrag gelijk blijft en de huren gaan voor iedereen elke zomer met een paar procent om hoog, dan zouden toch steeds minder en minder mensen huurtoeslag krijgen?

Huh Willemijn, hoe doe je dat dan? Dat zou voor ons ook perfect zijn, ik zit er echt maar 2 euro boven. :\
Ga vanmiddag even bellen en anders probeer ik wel iets te regelen met de woningbouw?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:49

Ja daar heb je ook weer gelijk in, k heb geen idee eigenlijk hoe dat werkt. Nou je t zo zegt klinkt t ook wel erg krom allemaal, ach belastingdienst he..Mja ze zullen er vast wel iets op bedacht hebben :P

Nou wij betalen meer dan 350 euro, maar omdat we nog geen 23 zijn zouden we dus eigenlijk geen huurtoeslag krijgen.
Maarr nou vragen we dus voor een deel van onze huur, dus 350 euro (want dat is de max) wel huurtoeslag aan en de rest betalen we gewoon 'zelf'.

Wat zei de Belastingdienst?