Site door Google gevonden worden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Site door Google gevonden worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:40

Simpele vraag: Hoe kun je zorgen dat je site via google gevonden kan worden?

zonnebloem18

Re: Site door Google gevonden worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:41

Google kijkt naar hoeveel sites naar jou linken als jou link op veel websites te vinden is zal je hoger staan als sites waar maar een paar keer naar wordt gelukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:44

Hoe bedoel je dat? Want als ik nu mijn voor en achternaam intype bij Google (wat tevens mijn siteadres is) vind hij hem niet. Terwijl ik de enige ben met die voor én achternaam.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:45

Zijn er andere websites die naar jou doorlinken??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:46

Volgens mij niet nee.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:50

Jaaa, dankje Bart, zoiets zocht ik!

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:50

Hai Juul,

zichtbaarheid in Google heeft niet alleen met refererende links te maken, maar ook met bijvoorbeeld de manier waarop je website is opgebouwd (of de code goed is) en of en hoe er teksten in staan. Om welke website gaat het? Dan kijk ik even voor je :)

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:38

Een zoekmachine kijkt vooral naar de code van je website. In de broncode van jouw website vind ik geen meta keywords en description. Hierdoor geef je aan op welke termen jij vindt dat je website gevonden moet worden, zoals fotografie, paarden, steden en je naam natuurlijk. Deze staan bovenaan in de broncode, bij de <title>.

Ik mis ook de indeling in headings. Zoekmachines gebruiken voornamelijk de H1 en H2 om de pagina juist te indexeren. Dan snapt een zoekmachine waar hij tekst kan vinden en wat dan van die tekst de meest belangrijke tekst is. Je kunt ook in je tekst nog tekstlinks aanbrengen, dat helpt de zoekmachine ook om te beslissen wat belangrijke tekst is.

De afbeeldingen die op je website staan kun je nog aanvullen met een alt tag. Google toont ook steeds vaker afbeeldingen bij de resultaten. Als je in je code aangeeft wat er op de foto staat, kun je deze ook terugvinden in zoekmachines.

Daarnaast, maar dat is gevoelsmatig, zal de hoeveelheid styles bovenaan je bron, voordat je bij de relevante informatie komt, namelijk je tekst en links, ook niet helpen. Google scant lang niet altijd de hele pagina, maar alleen een aantal regels.

Voor meer informatie kun je kijken op Wikipedia. En mocht je nog meer willen weten, geef een gil, misschien kan ik je nog helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:40

Okee dankje, het is eerlijk gezegt allemaal chinees voor me. :') M'n vriend heeft m'n website in elkaar gezet mij hij is zelf ook nog in opleiding.. :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:41

Er zijn ook bedrijven die daarvoor kunnen zorgen. Communicatieadviesbureaus, grafische bureaus etc, die ervoor zorgen dat jouw site hoog bij google komt.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:45

Is je site in HTML geschreven?
Als dat zo is, is het een kleine moeite om even een metatag in te zetten met de gewenste key-words.
Daar vul je zelf alle relevante zoekwoorden in die google dan oppikt.

Suzanne F. om dit soort simpele dingen te laten doen door een prof. bedrijf is zonde van het geld van de TS.
Laatst bijgewerkt door Nijn op 11-05-09 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:47

Juul schreef:
Okee dankje, het is eerlijk gezegt allemaal chinees voor me. :') M'n vriend heeft m'n website in elkaar gezet mij hij is zelf ook nog in opleiding.. :)

Hoe heeft hij je website gebouwd? Met behulp van een programma?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:23

Nijn en anderen: meta-tags zoals keywords en descriptions zijn al enige tijd 'uit'. Ze worden (o.a. vanwege het vele misbruik) meestal niet meer gebruikt voor indexering.
Volgens een artikel van Google zelf kan een meta-description wel van invloed zijn op de 'snippet' (het stukje tekst dat zichtbaar is in Google bij een zoekterm), maar het heeft geen invloed op de ranking (of op het al dan niet vinden van je site.) http://googlewebmastercentral.blogspot. ... ption.html

De tips van Maik79 zijn opzich wel zinnig, verder denk ik dat het een kwestie is van tijd, het duurt soms een tijdje voor een site geindexeerd is.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:29

Shadow0 het mag dan misschien wel ''uit'' zijn, maar werken doet het nog steeds :)
Alle sites die ik de lucht in heb geholpen zijn aangemeld met metatags, en tot nu toe allemaal hoog op de lijst te vinden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:47

Maik79 schreef:
[naam] schreef:

Hoe heeft hij je website gebouwd? Met behulp van een programma?

Dreamweaver.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:53

Nijn schreef:
Shadow0 het mag dan misschien wel ''uit'' zijn, maar werken doet het nog steeds :)
Alle sites die ik de lucht in heb geholpen zijn aangemeld met metatags, en tot nu toe allemaal hoog op de lijst te vinden :)

Hoe bedoel je 'aangemeld'? Want je kunt je aanmelden bij Google via de link die Bart gaf, en verder worden sites gevonden door links te volgen. Metatags staan niemand verder in de weg, maar ze hebben geen effect op de indexering of ranking van je pagina door Google. Dat wordt door Google zelf bevestigd, en ook door de vele ervaringen van mensen die dit hebben uitgezocht, en ook door de vele mensen die hebben geprobeerd de metatags te gebruiken om hun site gevonden te laten worden op bepaalde termen. Jouw sites kunnen best hoog op de lijst gekomen zijn en metatags hebben, maar ze zijn niet hoog op de lijst gekomen vanwege die metatags.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:57