Huistelefoon veel duurder dan mobiel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Huistelefoon veel duurder dan mobiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 13:35

Hallo,

Misschien ga ik een wat vreemde vraag stellen. Wij hebben thuis geen huistelefoon, enkel de mobiele telefoon.
Mijn belkosten reizen de pan uit, ik heb vandaag alweer een record-rekening binnen gekregen.

Echter lijkt een huistelefoon mij veel praktischer, wanneer ik bel, bel ik vrijwel altijd naar vaste nummers en niet naar mobiele nummers. het komt wel voor dat ik naar mobiele nummers bel, maar veel minder vaak dan naar de vaste.

Nu vraag ik mij af of er mensen zijn die bewust ook een huistelefoon hebben aangeschaft en of dit verschil duidelijk te merken is in de kosten.

Ik zit er heel erg over na te denken, maar mijn vriend is er erg op tegen.
(Tja die belt alleen maar naar mobiele nummers :+ )

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:39

Ik heb het destijds wel gedaan. Maar dat kwam ook omdat UPC een leuke aanbieding had. Ik wou mijn internet wat sneller hebben, als ik daarbij dan vaste telefonie deed, kon ik gratis naar alle vaste nummers bellen in 1 pakket. Dan was ik in totaal iets meer kwijt, maar daar stond dan tegenover dat ik mijn abbonement op mijn mobiel weer kon verlagen. Al met al stond ik dan aan het einde van de maand weer quitte (behalve dan de verhoging van mijn internet, maar die was ik dus sowieso van plan).
En ja, ik merk het in mijn mobiele rekening, want die heb ik dus nogmaals verlaagd. Maar ik kan dus volledig gratis, dag en nacht, weekend en week, naar alle vaste nummers in nederland bellen. En die aanbieding is er nu niet meer.

Ik zou zeggen, ga er gewoon voor zitten en reken het een keertje uit. Kijk wat je nu verbeld met je mobiel aan vaste nummers en kijk wat het je scheelt als je dat via een vaste telefoon doet, en of het verschil in abonement dan uitkan.
Bijkomend voordeel is dat ik de voicemail van mijn mobiel erafgegooid heb. ALs mensen iets in willen spreken doen ze dat maar op de vaste tel, spaart ook weer geld uit!

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:43

Met mobiel haalde ik gemakkelijk rekeningen van meer dan 100 euro :=
Nu heb ik huistelefoon en het is nu de helft, inclusief internet dus ben veel goedkoper uit.
Idd naar mobiel bellen blijft lastig, ik probeer het zo min mogelijk in iedergeval.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:43

Je hebt een telefoonabbo , vaste telefoon, waarmee je naar vaste nummers voor 4 cent per gesprek belt (ongeacht hoe lang). (hebben wij)
Scheelt jou zeer zeker kosten!

Eventueel met de afspraak, grotendeels alleen vaste nummers via de vaste telefoon.
Mobiele nummers zoveel mogelijk voor eigen rekening?

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:44

Ik bel met regelmaat uren met mijn moeder. Alleen al om die reden hebben wij een huistelefoon aangeschaft. Dit zit wel in ons digitaalpakket van Ziggo. Ik betaal 10 euro per maand voor onbeperkt bellen naar vaste nummers in Nederland.

Marchador

Re: Huistelefoon veel duurder dan mobiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 14:03

Bedankt voor jullie reacties.
Als ik zo kijk dan denk ik inderdaad dat ik goedkoper uit bent met een huistelefoon en naar mobiel bellen met mijn eigen mobiel.

De rekeningen van mijn mobiel zijn nu zo hoog dat ik het liefst nu mijn mobiel van het balkon afgooi! (5 hoog, die zal het dan vast niet meer doen :+ )

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 21:21

Met mobiel prepaid bellen is altijd het duurste, zowel naar mobiel als vast.
Met mobiel abonnement naar mobiel bellen is eigenlijk altijd goedkoper dan met vast naar mobiel bellen.
Met vast naar vast bellen is altijd goedkoper dan met mobiel naar vast bellen.

Wat het goedkoopste is, ligt aan je belgedrag. Hoeveel bel je en wanneer bel je? Afhankelijk daarvan bestaan er ook op het vaste net tegenwoordig allerlei mogelijkheden om een slim bij jou passend abonnement te kiezen.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 21:24

Wij hebben thuis internetplusbellen van KPN. Wij betalen 45 euro per maand en kunnen daarvoor onbeperkt bellen naar alle vaste nummers binnen nederland. Voorheen had ik veel hogere telefoonrekeningen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 21:29

Voornamelijk bel ik naar vaste nummers en 0900 nummers, in de zin van bedrijven die geen vast nummer hanteren dan he :+
Als laatste komt het bellen naar mobiel, dat doe ik eigenlijk alleen naar mijn vriend toe als ik hem nodig heb of een vriendin waarvan ik geen vast nummer heb.
Sms-en zit er weer tussen in.

Als ik kijk naar toen ik nog thuis woonde, gebruik ik mijn mobiel vrij weinig tot nooit. Eerder pakte ik dan de huistelefoon, maar dat was wederom naar vaste nummers.

En wanneer ik bel is vrijwel altijd overdag en in de ochtend, na 22:00 uur zeker niet meer.

Wij hebben internet van Telfort, maar stel nu ik wil vast telefonie moet dat dan ook van Telfort of kan ik dan ook een andere provider kiezen? :o

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 21:31

Ik hoor zo vaak dat mensen ongelovelijk hoge mobiele belkosten hebben (soms van honderden euros :oo ). Hoe kan dat nou? Bijna iedereen heeft tegenwoordig toch een abbo?
Sinds ik uit huis ben heb ik alleen maar een mobiele telefoon. Ik heb nu een abbo van 27 euro (200 belminuten OF 200 smsjes geloof ik, dus als je smst gaat er een minuut bellen vanaf en andersom). Eerst had ik daar altijd van over, omdat ik nog vaak de vaste telefoon pakte. tegenwoordig zit ik er meestal zo'n 5 euro overheen. Daarom heb ik vanaf juni een nieuwe abbo die voor mij helemaal waterproof is. Voor 30 euro evenlang bellen als met vorige, maar onbeperkt smsen.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 21:32

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 21:34

Cerilene ik moet zeggen dat sinds ik het huis uit ben, dus geen vaste telefoon, mijn rekeningen de pan uitrijzen. Laat ik zeggen dat ik elke maand weer het stalgeld van mijn pony's ervan kan betalen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 21:34

Je kan ook gewoon een vaste telefoonaansluiting bij KPN of een vaste telefoonprovider nemen naast je ADSL. Het is duurder dan een gecombineerde aansluiting van ADSL en telefonie (ca. 10 euro) maar je hebt dan kwalitatief de beste oplossing.

Als je het wilt combineren, dan kan je ook nog even verder kijken of je niet beter op een andere ADSL-provider over kan stappen. De kwaliteit van telefonie bij verschillende providers verschilt behoorlijk en Telfort hoort niet bij de beste providers wat telefonie betreft.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 21:36

Rhodos daar heb ik ook gekeken inderdaad op de site van Telfort, maar mijn voorkeur gaat niet naar Telfort wat betreft vaste telefonie. Ik hoor er een hoop slechte dingen over.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 21:37

Ja, dat kan natuurlijk, dat weet ik niet.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 21:39

:= seriously?! Hoeveel en hoelang bel je dan wel niet?!
Jeetje, dat zou ik niet eens kunnen als ik mijn best deed.
Haha ik ben gewoon niet zo sociaal dan denk ik :P :o .

edit; typo

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 07:31

Nog even ter aanvulling op mijn post: mijn vaste telefoon is geen ADSL, maar gaat via de kabel. 0900 nummers zijn niet gratis, die blijven hoe dan ook bovenop mij abonement komen, zowel bij mijn mobiel als bij mijn vaste telefoon..... vroeger bij orange ging het wel gewoon van mijn abonement af, tegenwoordig bij vodafone helaas niet meer.

Maar als ik bedenk dat ik laatst 3 uur met iemand aan de telefoon heb gehangen, dan ben ik toch erg blij dat dat van vast naar vast was en dus gratis....

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 07:37

wij hebben thuis ook weer vaste telefoon genomen, omdat van huis naar huis bellen gewoon vele malen goedkoper is.
Je moet niet met je vaste lijn naar een mobiel nummer bellen, want dat tikt evengoed hard aan, maar van vast naar vast kun je rustig 2 uur bellen voor nog geen euro!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 07:42

Wij hebben gewoon ieder een mobiele telefoon, voorheen hadden we ook een vaste maar toen was het vastrecht al duurder dan wat ik verbelde.
Ik heb op mijn mobiele een sim-only abbonement die zijn spotgoedkoop.
Ik betaal iets van 12 euro voor 400 belminuten.
Ik heb verder geen toestanden op mijn telefoon zoals internet.
Als mijn telefoon kapot gaat koop ik via internet een gloednieuwe nokia voor vaak nog geen 50 euro.
Nu doe ik alweer meer dan 2 jaar met 1 telefoon en zolang die het doet vind ik het prima.
Ik ben dus meestal niet veel kwijt aan mijn abbo.
Misschien als we in de toekomst een leuk aanbod krijgen voor internet, bellen enz. dat we het wel doen.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 08:40

Als je met mobiel naar 0900 nummers belt betaal je ook nog eens de kosten van de mobiel, en dat is met de huistelefoon niet.

Ik ben erg blij met huistelefoon scheelt een hoop kosten :P

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 08:44

mijn vriend en ik hebben allebei alleen een 06 en geen huistelefoon meer, in ons geval is dit veel voordeliger.
met de vaste lijn waren de belkosten 5 hooguit 10 euro en dan nog een het abonnent erbij, nu kunnen we van dit geld ons 06 betalen

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:00

ik bel voor 4 cent naar vast, helemaal gratis naar andere online leden en mobiel weet ik zo niet, maar voor mij is het gewoon een stuk goedkoper, per maand rond de 25 euro aan de abbo dat is dus inclusief internet erbij.
Anders heb je dus EN kosten voor mobiel EN internet, dan betaal je gewoon meer..

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:06

Wij hebben net een nieuw Ziggo abbonnement afgesloten, internet, digitale tv en vaste telefoon voor 39.95 per maand.
Het voordeel hiervan is dat je met andere Ziggo-gebruikers (mijn moeder, mijn schoonmoeder) onderling gratis belt. De verdere kosten zijn zo laag dat het voor ons wel gaat werken.
Hebben nog steeds wel allebei onze mobiele abbonnementen (20 E per persoon per maand) maar als deze rond de 20 euro zijn is het goed.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:10

Wij hebben een abonement waarvan: vast naar vast gratis is. en dannog internet erbij.
naar mobiel bellen we met mobiel, en van vast naar vast. scheelt ons veel kosten

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:47

ikzelf begon met alleen een mobiel,maar die kosten waren echt veel te hoog. vooral omdat het ook mijn werktelefoon is :=
uiteindelijk Zigoo vaste telefonie erbij genomen ( zo'n pakket alles in 1) en voila.. heb onwijs lage kosten nu!
ben zoveel mogelijk vanuit vast, en heb ook mijn mobiele abonnement aan laten passen nu ik een extra telefoon heb. kosten zijn meer dan de helft lager geworden per maand :j