Loonheffingskorting?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daaf4ever

Loonheffingskorting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 11:45

Ik heb net een nieuwe baan, en ben bezig met alle formulieren in te vullen. Zo ook de blauwe van de belasting dienst ;)
Deze is voor de loonheffingen.

Bij kopje 2 staat er: Loonheffingskorting toepassen.

Wilt u dat uw werkgever of uitkeringsinstantie rekening houdt met de loonheffingskorting. Ja/Nee

Wat moet ik kiezen? :+ Heb hier geen verstand van...

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:46

Volgens mij moet je daar JA invullen. Dacht dat met je belastingteruggave te maken had.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:46

als dit je enige baan is in principe wel.
Je kunt het ook neit laten toepassen, dan kun je het aan het eind van het jaar allemaal terug krijgen, is maar net wat je zelf wilt.

Nuage

Re: Loonheffingskorting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:49

Je moet dan aan het einde van het jaar juist bijbetalen YankeeBoy als je nee zeg.

Loonheffing toepassen betekent dat de belasting die je over je loon wordt berekend meteen maandelijks wordt ingehouden.
Als je zou kiezen voor Nee dan wordt je bruto uitbetaald en moet je aan het einde vh jaar even het verschil tussen bruto en netto terugstorten.

Dus JA invullen

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:49

Gewoon JA

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 11:49

Ooh zo, okay bedankt iedereen!

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:51

Nuage schreef:
Je moet dan aan het einde van het jaar juist bijbetalen YankeeBoy als je nee zeg.

Loonheffing toepassen betekent dat de belasting die je over je loon wordt berekend meteen maandelijks wordt ingehouden.
Als je zou kiezen voor Nee dan wordt je bruto uitbetaald en moet je aan het einde vh jaar even het verschil tussen bruto en netto terugstorten.

Dus JA invullen

dit klopt niet hoor
er staat loonheffingsKORTING toepassen

je kan nml helemaal niet kiezen of je loonheffing laat toepassen, dat zou lekker zijn!

snoebelke8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:58

Je moet hier ja invullen als dit je enige of je bestbetaalde ( qua loon of uren ) (bij)baantje is. Als er loonheffingskorting wordt toegepast verdien je bijna bruto/netto ( onder een bepaald aantal uren per jaar ).
Er wordt dus bijna geen belasting ingehouden en wat er ingehouden wordt kun je aan het einde van het jaar terugvragen, dit bedrag staat dan op je jaaropgaven onder het kopje --> Loonheffing.

Gewoon ja invullen dus :)

@nuage Ik snap niet echt wat jij bedoeld maar het klopt niet echt volgens mij. Ik zou een beetje voorzichtig zijn met wat je mensen aanraad op het gebied van belastingen, kan namelijk voor een hoop problemen zorgen als je mensen verkeerd inlicht.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 12:50

Ik heb idd verkeerd gelezen maar mijn antwoord was gelukkig alsnog de goede. Dus ik had geen problemen veroorzaakt gelukkig.

Had een hele uitleg over mijn antwoord getikt maar dat doet er eigenlijk niet toe in dit topic dus heb het toch maar weggelaten.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 12:52

Als het over een bijbaan gaat:
Als het je enige bijbaan is JA invullen, als het je 2e bijbaan in (waar je minder verdient) NEE invullen.

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 15:18

Het is gewoon mijn huidige (en tevens enige) baan Liezel :) Zit niet meer op school ;)