Hoe zou JIJ de crisis oplossen?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PriDepo

Hoe zou JIJ de crisis oplossen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 11:50

Daar ben ik toch even benieuwd naar, hoe zou jij die oplossen als je dat kon?

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 12:01

Gewoon geld blijven spenderen en aankopen blijven doen, zodat de economie gestimuleerd blijft.

Ben er al druk mee bezig, heb net een huis gekocht met alle bijkomstige aankopen als gevolg. :')

zonnebloem18

Re: Hoe zou JIJ de crisis oplossen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 12:05

Mee eens als je het geld hebt en zeker bent van een baan geld blijven uitgeven.
Heb zelf net ook wat nieuwe elektronica en kleding aangeschaft.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 12:25

Zekerheid van een baan in deze tijd is zelfs voor vaste aangestelde werknemers niet zo vanzelfsprekend heb ik gemerkt.

Een betere economie begint bij jezelf. Een klein beetje risico nemen hoort daar dus bij vind ik. :D

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 12:27

Iedereen overhalen om weer massaal grote aankopen te doen, te beginnen bij,natuurlijk, de banken. als die weer hypotheken uitgeven en bedrijven daardoor weer meer geld krijgen kunnen er weer meer mensen werken en die kunnen dan weer aankopen doen.

ik denk dat dit (grotendeels) wel vanzelf zal gebeuren het heeft gewoon wat tijd nodig

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 12:28

Als de media nou eens zou stoppen met teveel zeuren over die crisis. Je zet de TV aan en/of slaat een krant open en daar gaan we weer :O ....... Men maakt elkaar helemaal gek. Ik denk dat het al wat zou schelen als we er niet een te groot drama van gaan maken...... Ook deze crisis waait echt wel weer over. :j

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 12:29

Ik ben volgens me pa koopziek dus ik zou lekker blijven kopen :D

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 14:59

Beetje a la Keynes denk ik zo.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 15:04

Twiggy2008 schreef:
Als de media nou eens zou stoppen met teveel zeuren over die crisis. Je zet de TV aan en/of slaat een krant open en daar gaan we weer :O ....... Men maakt elkaar helemaal gek. Ik denk dat het al wat zou schelen als we er niet een te groot drama van gaan maken...... Ook deze crisis waait echt wel weer over. :j

Da's makkelijk gezegd als je niet één van de duizenden mensen bent die net ontslagen is, of op het punt staan z'n baan te verliezen.

Natuurlijk zal het wel weer over gaan. Maar er zijn wel veel mensen die echt direct door deze crisis geraakt worden, dus niet zo gek dat er dan op TV/krant over bericht wordt.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 16:38

ik denk ook dat die hele media hype rond 'de crisis' een deel de oorzaak is hoor..
als je overal op tv of in de krant hoort/leest 'crisis' 'ontslagen' enz dan ontstaat er ook crisis en gaan mensen er ook echt naar handelen. (ook de mensen die er eigenlijk niets van merken).

(ik erger me altijd aan die media hypes... ook met die film van wilders, fitna.. als de media daar niet zo'n drama van had gemaakt was er ook gewoon niet zoveel ophef geweest (Denk ik))

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:08

Anoeska schreef:
Da's makkelijk gezegd als je niet één van de duizenden mensen bent die net ontslagen is, of op het punt staan z'n baan te verliezen.

Natuurlijk zal het wel weer over gaan. Maar er zijn wel veel mensen die echt direct door deze crisis geraakt worden, dus niet zo gek dat er dan op TV/krant over bericht wordt.

Tja, wat weet jij nou over mij prive? Kan hier een heel verhaal gaan houden, hoe ik last heb van die crisis, hoor, maar dat is mij te prive. ;)
Feit is dat alles weer voorbij gaat, ook deze crisis. ;)

Verder vind ik het niet erg dat er over bericht wordt op TV etc., maar je hoort bijna niet anders meer en dan maken mensen elkaar een beetje gek mee, volgens mij. :j