Verliefd? of niet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

schorppie

Verliefd? of niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 11:40

Ik heb een raar probleempje waar ik normaal gesproken niet zo'n probleem van zou maken/hebben.

Ik ga al een tijdje om met een collega. We spreken regelmatig af en gaan met enige regelmaat uit eten of doen andere leuke dingen. Ik merk aan alles dat hij mij erg leuk vind. Ik vind hem trouwens ook erg leuk. Maar....... qua uiterlijk is hij niet mijn type, daarintegen vind ik zijn karakter geweldig. Ik kan uren met hem praten, lachen, gek doen en serieus zijn. Bovendien vindt hij mijn dochter en paarden leuk.

Nu twijfel ik over wat ik ga doen. Ga ik het proberen?? Of is het gedoemd te mislukken als ik hem qua uiterlijk niet echt mooi vind ( ik weet wel dat uiterlijk er niet toe doet).
Normaal zou ik het proberen, als het geen collega zou zijn. Maar ik moet natuurlijk ook nog kunnen werken met hem. En stel dat ik heel gauw uitgekeken zou zijn, hoe moet het dan?
Ik heb zulke gemengde gevoelens naar hem toe, en dat gaat al een aantal maanden zo. Ik vind dat ik nu een keer moet weten wat ik wil.

Pfffff, wat denken jullie en wat vinden jullie wijsheid.

Hinata

Re: Verliefd? of niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:42

Ik denk dat je het gewoon moet proberen! Weetje het uiterlijk valt je mischien nu tegen, maar geloof me, zodra je echt van iemand houd gaat dat weg, dat word ie vanzelf mooi.

Wel vervelend dat het een collega is, ik denk dat dat het inderdaad wat lastiger maakt. Maar ik zou zeggen, probeer het, maak duidelijke afspraken over hoe je je gedraagt op werk etc.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:43

uiterlijk doet er wel toe, uiterlijk zorgt er voor een belangrijk deel voor dat je je aangetrokken voelt tot iemand en dit is een belangrijk verschil tussen vrienden en geliefden zijn.

vind ik dan.

Hoe zou je het vinden als hij een relatie kreeg met iemand anders?

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:44

Waarom zou je nu al iets "moeten" doen? Geniet van jullie leuke tijd en laat het wel of niet doorgroeien naar iets anders moois. Deze vriendschap is toch ook al iets om te koesteren? Probeer het los te laten dan merk je over een tijdje vanzelf denk ik. Leef in het nu en geniet ervan!

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:45

Ik zou er ook gewoon voor gaan. Dat uiterlijk, dat zie je nu, maar na een tijdje zie je dat echt niet meer... Liefde maakt blind zoals ze zeggen.
Liever een "lelijke" met een super karakter dan iemand met een lichaam van een model maar met een rot karakter ...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:45

en nog liever een lekker ding met een heerlijk karakter ;)

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:46

uiterlijk doet het er idd wel een beetje toe.. ik heb ook een ex-vriend en hij was heeeeeel lief etc etc.. maar heb het toch uitgemaakt vanwege zijn uiterlijk en voornamelijk zijn gebit...

maar het is je collega en je moet er idd nog mee werken,, ik denk dat je het beste gewoon vrienden kan blijven,

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:47

* zoek je veel fysiek contact?
* heb je de aandrang om hem te zoenen?
* denk je op romatische wijze aan hem?
* krijg je de kriebels als hij je aanraakt?
* (optioneel) heb je jaloerse gevoelens as hij met andere vrouwen omgaat?

Als geen 1 van deze dingen van toepassing is op de situatie zou ik er niet aan beginnen :n

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:49

lastige situatie.. Zou het zelf eigenlijk ook zo snel even niet weten.
Je geeft aan dat je zijn uiterlijk niet helemaal geweldig vind, maar zijn karakter wel. Karaktar is natuurlijk belangrijker dan uiterlijk, maar het oog wil ook wat. Je moet je ook wel lichamelijk tot iemand aangetrokken voelen. Als dat er niet is houd het op. Ik heb ook een goede vriend, we zijn 2 handen op 1 buik, maar ik zou er niet aan moeten denken om met hem te zoenen of iets anders.
Iets met een collega beginnen is altijd lastig. Zelf vind ik het geen ideale situatie 2 collega´s die wat met elkaar hebben.
Het lastige is dat als dit niet gaat werken dat je elkaar nog wel iedere dag onder ogen moet komen. Plus dat dan waarschijnlijk deze mooie vriendschap kwijt bent. Erg lastig...
maar als het wel werkt dan heb je er mischien wel een geweldige vriend aan.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:50

Qimm schreef:
* zoek je veel fysiek contact?
* heb je de aandrang om hem te zoenen?
* denk je op romatische wijze aan hem?
* krijg je de kriebels als hij je aanraakt?
* (optioneel) heb je jaloerse gevoelens as hij met andere vrouwen omgaat?

Als geen 1 van deze dingen van toepassing is op de situatie zou ik er niet aan beginnen :n

dit vind ik een mooi lijstje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:51

Ben het met Qimm eens. Maar toch, proberenkan altijd he :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:52

en als het dan helemaal in de soep loopt?

ongemakkelijke situatie, waarschijnlijk onherstelbare vriendschap. Nou maar je hebt het iig geprobeerd... uhm nee. Hier gaat 'proberen kan altijd' IMO niet op.

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 11:58

* zoek je veel fysiek contact? Soms wel soms niet.

* heb je de aandrang om hem te zoenen? Soms wel, soms niet.

* denk je op romatische wijze aan hem? Dat dan weer wel. Heeft denk ik ook te maken dat we beide de zelfde interresses hebben en ik heel erg goed met hem overweg kan. Alleen dat zorgt er al voor dat ik het toch romantisch vind.

* krijg je de kriebels als hij je aanraakt? Gebeurt eigenlijk alleen in de werksfeer.

* (optioneel) heb je jaloerse gevoelens as hij met andere vrouwen omgaat? Nee, maaaaaar... ik ben niet jalours aangelegd. Bovendien is hij huisarts en ziet dagelijks heel veel vrouwen, en vaak ook naakt dus. Ik zou geen leven hebben als ik jalours zou zijn, haha

Als geen 1 van deze dingen van toepassing is op de situatie zou ik er niet aan beginnen

Ik werk niet zo heel veel met hem samen. Hij zit in een andere huisartsenpraktijk als ik. Maar we werken ook beide op de huisartsenpost en hebben daar soms ( 2-3 x per maand) een dienst.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:58

Zodra je begint met nadenken, gaat het fout. :Y)

Je hoort niet na te denken bij verliefd zijn.
Dat ben je, of dat ben je niet.
Het voelt goed of het voelt niet goed.
Daar stort je je in vol goede moed, omdat het zo goed voelt.
Je krijgt kriebels als je hem ziet, vindt het leuk om bij hem te zijn, voelt je speciaal..
Je zit op een roze wolkje, bent lekker vrolijk, je kan niet wachten om hem weer te zien..

Heb jij dat?

Je zegt dat je van zijn uiterlijk niet bepaald warm loopt. Maar als je gek op iemand bent, dan kan die nog zo lelijk zijn..
Je vindt hem leuk om wie hij is, niet om hoe hij er uit ziet.

Het lijstje van Qimm is op zich wel een goede, maar is dat wel nodig?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 12:01

dat soms wel soms niet geeft me niet de indruk van een verliefd iemand eigenlijk. Maar dat spiegel ik dan aan mezelf. Als ik verliefd ben wil ik niets liever dan contact zoeken en denken aan zoenen enzo :+

Wel fijn dat je geen dagelijks werkcontact hebt trouwens. Dat zou het nog wat lastiger maken.

heb je ook enig idee hoe hij over jou denkt? Ook niet onbelangrijk als je een relatie aan wil gaan :P

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 12:06

Dat is het hem juist. Ik vind deze vriendschap in principe nog wel lekker. Maar ik merk aan alles dat hij verliefd is, maar hij is gewoon te verlegen om er wat mee te doen. Al doet hij wel hard zijn best.
Ik ben niet zo op mijn mondje gevallen, dus als, dan zal het van mij uit moeten gaan.

Het feit dat ik merk dat hij al een tijdje zoooo zijn best doet om die eerste stap te zetten, geeft mij het gevoel dat ik hem aan het lijntje houdt, terwijl dat dus echt niet de bedoeling is.

En dat soms wel en soms niet fysiek contact, dat is bij mij wel normaal hoor. Komt denk ik ook omdat ik zo twijfel.

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 12:10

Bedankt voor de reacties, vind het erg fijn om eens even vele meningen te horen. Ik moet nu even met mijn dochter naar stal. Als ik terug kom, lees ik het allemaal even bij.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 16:48

gewoon er op af gaan, als het mis gaat kun je nog wel vrienden blijven en soms gewoon samen uit eten of naar de film, persoonlijk zou ik het gewoon proberen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 16:56

schorppie schreef:
Ik heb een raar probleempje waar ik normaal gesproken niet zo'n probleem van zou maken/hebben.

Ik ga al een tijdje om met een collega. We spreken regelmatig af en gaan met enige regelmaat uit eten of doen andere leuke dingen. Ik merk aan alles dat hij mij erg leuk vind. Ik vind hem trouwens ook erg leuk. Maar....... qua uiterlijk is hij niet mijn type, daarintegen vind ik zijn karakter geweldig. Ik kan uren met hem praten, lachen, gek doen en serieus zijn. Bovendien vindt hij mijn dochter en paarden leuk.

Nu twijfel ik over wat ik ga doen. Ga ik het proberen?? Of is het gedoemd te mislukken als ik hem qua uiterlijk niet echt mooi vind ( ik weet wel dat uiterlijk er niet toe doet).
Normaal zou ik het proberen, als het geen collega zou zijn. Maar ik moet natuurlijk ook nog kunnen werken met hem. En stel dat ik heel gauw uitgekeken zou zijn, hoe moet het dan?
Ik heb zulke gemengde gevoelens naar hem toe, en dat gaat al een aantal maanden zo. Ik vind dat ik nu een keer moet weten wat ik wil.

Pfffff, wat denken jullie en wat vinden jullie wijsheid.

op een uiterlijk raak je uitgekeken........... goede gesprekken en lachen kan je nooit genoeg.........

wat misschien een probleem op kan leveren is als het sexueel niet past, maar ook daar kan aan gewerkt worden. Vaak als iemand zn uiterlijk je niet trekt, dan ben je sexueel ook niet geintresseert....

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 18:28

Klinkt leuk allemaal!! Natuurlijk wel een beetje een nadeel voor je werk wat je idd zelf ook zegt.... maar er is werk zat toch?
Klinkt makkelijk natuurlijk, maar 'de ware' kom je niet zovaak tegen!
Tjah, als je deze geweldige jongen misloopt zoals je zelf zegt.... krijg je er vast en zeker spijt van. Uiteindelijk telt het karakter toch meer mee dan het uiterlijk. Het kan wel een ontzettende knappe kerel zijn maar miss is zijn innerlijk dan wel niet zo leuk. En daarbij..... dan heb je ook iig niet zoveel last van geflirt van andere vrouwen naar je vriend toe. Dat is toch ook een voordeel?
Ondanks dat het miss ook verkeerd zou kunnen gaan en je niet weet hoe dat dan verder gaat op het werk, zou ik het zeer zeker proberen met 'm. Is toch ook leuk en goed dat hij je dochter en paarden leukvind?
Ik zou zeggen: Grijp je kans!! Laat hem niet lopen.

Maargoed, uiteindelijk beslist uiteindelijk jij alleen, dus volg gewoon je gevoelens, dan komt het vast goed!!
Succes

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 18:33

En wat ook belangrijk is dat jij jezelf de kans geeft om verlieft te worden. Volgensmij twijfel jij veeelste veel, over wel of niet een relatie met hem aangaan.
Je komt er uiteindelijk alleen maar achter als je het in de praktijk probeert. Daar bedoel ik mee dat je je nu niet moet gaan voorstellen hoe jullie relatie eruit zou gaan zien.... want in theorie zoals jij het jezelf voorstelt kan het miss veel minder leuk zijn dan in de praktijk. Want je stelt je natuurlijk allerlei problemen voor in je gedachte die 'zouden kunnen voorkomen' maar waarvan je het niet zeker weet....
Enigste manier om hierachter te komen is; een relatie met hem aangaan. Geweldig toch, als je met je vriend kan lachen, praten, serieus zijn. Zijn dus veel karakters die jij leukvind??

Vraag jezelf idd eens allerlei dingen af zoals ze hierboven voorstellen. Hoe zou jij het vinden als die een andere vrouw ontmoette, en daar een relatie mee kreeg?? Krijg je daar negatieve gevoelens over of kan het je niks schelen??
Maargoed, je kunt je wel constant dingen afvragen maar uiteindelijk kom je er pas echt goed achter als je een relatie met hem aangaat. We kunnen helaas de toekomst niet voorspellen, maar stel je voor joh.... dan zou het leven maar saai zijn als je alles al van tevoren zou weten.
Dat je twijfelt wil al zeggen dat je gevoelens voor hem hebt, want als je helemaal geen gevoelens voor hem zou hebben zou je er ook niet over twijfelen.
Laatst bijgewerkt door Moelie op 10-05-09 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 18:35

Ik zou het proberen, Er is altijd nog een uitweg maar geen leuke uitweg.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 18:56

denk je ook niet té rationeel. Goh hij voldoet aan allerlei eisen dus ik behoor verliefd op hem te zijn?

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:04

Als je zo twijfelt, zou ik het niet doen. Ik heb ook iets met een collega van me, maar dat was puur omdat ik echt verliefd op hem was. Anders had ik het nooit gedaan. Je vriendschap en werkrelatie staat wel op het spel. Hoe het ook uitgaat, het is altijd ongemakkelijk daarna om elkaar te zien. Dat moet het wel waard zijn en dat lijkt mij niet als je twijfelt. Zodra je twijfelt, ben je niet verliefd en aangezien je wel vaak genoeg met hem afspreekt, dan zou je dat in mijn ogen al wel moeten zijn... Ik zou het dus niet doen..

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 19:25

Qimm schreef:
denk je ook niet té rationeel. Goh hij voldoet aan allerlei eisen dus ik behoor verliefd op hem te zijn?

Nee dat denk ik niet. Ik heb wel gevoelens voor hem want ik denk toch zeker dagelijks aan hem. Buiten dat, smsen we ook bijna dagelijks met elkaar, en bellen we ook regelmatig. We kennen mekaar inmiddels behoorlijk goed, het enige dat eigenlijk nog ontbreekt is de seks haha.

Het is bij hem alleen dat mijn gevoelens niet overduidelijk zijn, maar ze zijn er wel. En dat hij nu zo hard probeerd om de eerste stap te zetten, wat hem dus niet lukt zorgt ervoor dat ik er nu mee in dubio kom te zitten.

Ingewikkeld hé.