structuurverf met een kleur of stucen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein80

structuurverf met een kleur of stucen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 18:32

Misschien een rare vraag maar wij hebben vorig jaar in een kamer de muur geverfd met structuurverf (gebroken wit) nu ben ik zwanger en willen we 1 muur graag een kleurtje geven.

Wat is jullie ervaring? Is het mooi om structuurverf te kleuren? OF zouden we de muur beter strak kunnen maken en dan een kleurtje kunnen geven?

Ik weet nl niet of je structuurverf nog kunt overschilderen en ben beniwued hoe jullie dit aan hebben gepakt.

PrinsesJ

Re: structuurverf met een kleur of stucen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 19:14

structuurverf kun je heel mooi gewoon ''over'' sausen .. Teminste , Dan moet je wel goede saus hebben. Beste kun je het dan wel gebruiken met een ''duur'' merk die zijn daarin vaak beter. En goed laten informeren bij de zaak waar je naar toe gaat. Je zal er toch naar toe moeten gaan en laat je dan meteen informeren.. Weet je het meteen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 19:15

Bij de bouwmarkt weten ze precies met wat voor verf je een gestructuurverfde muur het beste kunt behandelen :j wij hebben hier thuis het ook gedaan, resultaat is heel mooi. Alleen als er een klontje afbreekt van de structuur nadat je gesaust hebt blijft er iets wits over.

Zou wel een goede roller nemen, daarmee gaat het het beste :j

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 19:17

Kun je prima oversauzen (mijn man werkt bij een verfspeciaalzaak). Met een roller zal het niet zo gemakkelijk gaan waarschijnlijk, maar met een goede, brede kwast (zo'n dikke) moet het wel lukken. En inderdaad, goedkoop is duurkoop. Je kunt beter investeren in duurdere verf (Histor bijvoorbeeld), dat dekt beter.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 00:17

Ik had eerst ook witte muren met een structuur in. Deze heb ik gewoon geverfd en dat gaf een prima resultaat.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 08:36

probeer je verf ook te verdunnen met water. dan moet je wel meerdere lagen zetten, maar het gaat beter tussen de structuren in zitten en rolt een stuk makkelijker!

marjolein80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 14:01

dank jullie wel voor de tips, we gaan er mee aan de slag!