Uit eten, wat geef je uit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_ann

Uit eten, wat geef je uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 15:21

Morgen is het moederdag, en ik trakteer mijn moeder op een etentje....
Mijn vader gaat sowieso mee, en ik nodig o.a. mijn tante, zus en aanhang ook uit. Ik twijfel tussen wokken bij de chinees, lekker en betaalbaar voor iedereen die verder nog mee wilt, of wat luxer en dus prijziger uit eten bij gezellig restaurantje.

Naar aanleiding hiervan ben ik eigenlijk wel benieuwd wat jullie kwijt zijn als je uit eten gaan en in wat voor soort restaurant dit dan is.

kissielover

Re: Uit eten, wat geef je uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 15:23

Ik ga altijd naar normale restaurants. Dus niet super sjiek ofzo. Dan zijn we meestal rond de 30 pp kwijt. Of we moeten naar 1 van de beertjes gaan, dan meestal goedkoper.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 15:25

ligt eraan, als ik vet verwend wil worden dan kan ik best een euro'tje of 100 stukslaan aan alleen mijn couvert........

maar in de regel wil ik als ik doorsnee uit eten ga, niet meer dan 50 euro kwijt

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 15:25

Als ik uit eten ga ben ik meestal tussen de 40 a 45 pp kwijt. Dan gaan we naar een normaal restaurant met voorgerecht, hoofdgerecht en soms nagerecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 15:27

Heel verschillend, van 20,= bij de Chinees tot 250,= bij de Liberije (p.p) :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 15:40

ja precies :) tis maar net waar je zin in hebt :)

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 15:44

Ik ga ook weleens uit eten, bij van der valk, met me zusje, vader en stiefmoeder, maar wij zitten meestal wel op de 150,- :+ .

(Ja, ik bestel meestal zeetong 20,- zijn die ofzo, maar o zo lekker :D )

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 15:46

ligt er echt aan :) hier zit de bengel in eindhoven, daar zit je voor 25 euro p.p erg vol en heb je lekker gegeten.
Wokken is ook leuk! hier zit er 1 voor 27,50 p.p onbekrt eten/drinken :)
Maar je kunt het zo duur maken als je zelf wilt, weet niet hoeveel je kwijt wilt zijn ongeveer?

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 15:52

Hee, ja idd, waarom ga je niet wokken ofzo, hier kost wokken 19,50 per persoon, het is gezellig, en je mag onbeperkt eten pakken voor dat geld, misschien is dat een idee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 16:20

Wokken, buffet en dat soort dingen vind ik niet 'echt uit eten' gaan. Meer schransen en snaaien is dat. Ik vind het ook minder sjiek en exxlusief voor mijn gevoel. Het is best leuk voor een keertje, en je krijgt er ook best aardig eten binnen, maar het is niet iets wat je doet voor de 'lekker'.

Uit eten is voor mij met een menu en dan drie gangen uitkiezen. Voorafje, hoofd, lekker toetje, nog een bak koffie achteraan en zo lekker een paar uur kwijtslaan. En dat krijg je ook eens wat bijzondere combinaties op je bord, of wat luxeuzer, lekkerder etc. In ieder geval eten wat je niet zo snel zelf in elkaar draait doordeweeks. Al, afhankelijk van de gelegenheid en gezelschap kan ik ook makkelijk voor 20 euro de man klaar zijn ipv 40-50 pp.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 16:45

nou Maya, daar ben ik het niet mee eens :) er zit echt wel veel verschil in kwaliteit van wokrestaurants :) . Laatst ben ik met stage wezen wokken en dat was inderdaad meer een vreetschuur, maar met mijn ouders waren we ook wezen wokken toen ze 12,5 jaar verkering hadden end at was erg sjiek, niet op elkaar gepropt en erg lekker en wat luxer eten :) !

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 16:52

Hier is het heel verschillend, bij A1 Plaza waar we weleens eten (wokken) is het 20 p.p. en dan mag je zoveel eten als je wilt halen maar je moet nog wel drankjes apart betalen. En ik vind het eten daar erg lekker, alleen het is meestal wel druk. Ze vervangen ook altijd het eten netjes optijd zodat het nog warm is.

Ik vind het fijne aan wokken dat je heel veel verschillend eten kan kiezen, dus voor iedereen wel wat lekkers erbij en het is gewoon een vast bedrag en je kan zoveel halen als je wilt. Dus net wat meer van dit of van dat, dat je gewoon je eigen hoeveelheden kan kiezen. Dat vind ik het fijnst!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 16:57

Ligt er maar net aan. Ik woon in een studentenstad en dus heb je hier veel kroegen die overdag een eetcafé zijn waar je studenten en stadshappen hebt tussen de 6 en de 9€.
Ook zit er een eetcafé met een heerlijk afgeschermd terras in de zomer met olijfbomen, en daar heb je voor 7,50-9,50 echt de lekkerste maaltijdsalades met vers stokbrood, daar neem ik dan vaak ranja bij (50 cent), en dan ben ik voor een tientje uit eten geweest. Ze hebben ook lekkere verse munthee voor 2€ voor na het eten. Daar ga ik dus in de zomer geregeld heen.
Als ik echt drie gangen wil heb je bij veel restaurants keuzemenu's van tussen de 18 en de 23 euro. Flesje wijn erbij (voor 2 personen) en we redden het ook wel voor 30€ p.p.
Ben laatst in de restaurantweek gaan lunchen in restaurant met michelinster, toen waren we met twee personen 90€ kwijt voor een 4 gangen lunch, en we kregen vooraf nog twee amuses. Was wel echt heel erg lekker. Wokken is niet zo mijn ding, ik vind het erg lekker, maar vind het gezelliger als ik de hele avond aan tafel kan blijven zitten. Als ik dan toch de hele tijd op moet staan kook ik net zo lief thuis drie-gangen met wat duurdere ingredienten.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 20:28

Ik ga zeer regelmatig uit eten, niet zo heel luxe maar ook niet in een 'vreetschuur', ga vaak voor de spareribs, en ben dan gemiddeld E27,- (per persoon) kwijt, ga ook zeer regelmatig met vriendjes-figuur ergens een daghap eten die kost 8,50 euro dan eten we samen voor E30,- geen voorgerecht, wel rose'tjes en een toetje!

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 07:05

Wij gaan niet zo heel vaak uit eten, hoewel we dat alledrie wel graag doen. Helaas hebben we er niet zoveel tijd voor.
Als we op restaurant gaan, zijn we voor drie personen ongeveer 80 euro kwijt. Dit lijkt niet veel, maar dat komt omdat wij eigenlijk altijd enkel een hoofdgerecht nemen en soms een nagerecht. Wijn komt er ook niet altijd aan de pas.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 08:37

Maya schreef:
Wokken, buffet en dat soort dingen vind ik niet 'echt uit eten' gaan. Meer schransen en snaaien is dat. Ik vind het ook minder sjiek en exxlusief voor mijn gevoel. Het is best leuk voor een keertje, en je krijgt er ook best aardig eten binnen, maar het is niet iets wat je doet voor de 'lekker'.

Uit eten is voor mij met een menu en dan drie gangen uitkiezen. Voorafje, hoofd, lekker toetje, nog een bak koffie achteraan en zo lekker een paar uur kwijtslaan. En dat krijg je ook eens wat bijzondere combinaties op je bord, of wat luxeuzer, lekkerder etc. In ieder geval eten wat je niet zo snel zelf in elkaar draait doordeweeks. Al, afhankelijk van de gelegenheid en gezelschap kan ik ook makkelijk voor 20 euro de man klaar zijn ipv 40-50 pp.

hier sluit ik me volledig bij aan. heb er toch zo'n hekel aan om in de rij te staan voor mijn eten! daar ga ik niet voor uit eten.
in restaurants zijn wij meestal tussen de 40 en 100 pp kwijt.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 08:56

Als wij uit eten gaan is dat meestal met vrienden. dan zoeken we een gezellig tentje uit, waar veel jongeren komen. Ik zou het echt vreselijk vinden om tussen de kouwe kak upperclass mensen te zitten en constant op te moeten letten dat ik me volgens de etiquetten, vreselijk, dat noem ik geen gezelligheid.
Wij zijn met maximaal 25 p.p incl drank klaar. Anders zou ik het ook erg zonde van mijn centen vinden. Ik ga uit eten voor de gezelligheid en ik proef echt het verschil niet tussen de gerechten, vind namelijk alles lekker als ik het niet zelf hoef te koken:D. Ik neem vaak alleen een hoofdgerecht, en krijg dat meestal maar half op, zodat ik ook geen plek meer heb voor het toetje. Dan neem ik bij wijze van toetje dan een warme choco. Ik ben dus helemaal lekker goedkoop.
Als ik een gezellige ongedwongen avond heb gehad, is dat voor mij een goed restaurant. Als ik zoveel zou uitgeven als sommigen hier zou ik echt de hele avond aan het uitrekenen zijn hoeveel uren ik moet werken om weer wat leuks te kunnen gaan doen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 09:07

Als wij uiteten is het meestal hoog gastronomisch. Puur omdat ik zelf goed kan koken en dan wil ik echt iets speciaals. En dan ben je wel makkelijk 100+ kwijt. Maar ik ga zeer weinig uiteten 1 keer per jaar ofzo.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 12:31

Ik vind wokken ook niet echt leuk uit eten..... niet mijn ding in elk geval. Hetzelfde geldt voor de Beertjes, ook niet mijn ding :n dan ga ik liever naar de snackbar ofzo....

In plaats daarvan ga ik errug graag naar Sumo en ik zie dat ts ook in Rotterdam woont? Sumo is japans en daar kun je op een andere manier onbeperkt eten http://www.restaurantsumo.nl/
Ik ben daar ongeveer 35 a 40 euro kwijt, afhankelijk van hoeveel en wat je drinkt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 12:35

Als wij met familie en aanhang uiteten gaan, varieert dat heel erg per restaurant. Meestal rond de 50-60 pp.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 12:55

Ik zit persoonlijk liever in een gezellig eetcafe dan in een wat stijver en netter restaurant.

Qua eten vind ik persoonlijk dat de meeste eetcafe's het goed doen, uiteraard merk je het als je het dubbele uitgeeft ergens anders qua kwaliteit. Maar uit eten gaan is voor mij vooral gezelligheid, lekker een wijntje drinken en een hapje eten :)

Ik geef meestal max 30 euro p.p. uit en voor dat geld heb ik al in hele leuke tenten gegeten :j

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 13:07

Wij zijn meestal 40 tot 60 p.p. kwijt, ik hou ook totaal niet van de stijve, chique restaurant waar etiquette erg belangrijk is :D Toch kom is zo nu en dan in van die restaurants en zit je tussen de kouwe kak ;-) ik voel me altijd vreselijk opgelaten dan,weet me dan nooit zo goed een houding te geven... Nee, doe mij maar een leuk eetcafé, een lekker grieks restaurant of iets in die richting! :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 13:08

KiWiKo schreef:
ligt eraan, als ik vet verwend wil worden dan kan ik best een euro'tje of 100 stukslaan aan alleen mijn couvert........

maar in de regel wil ik als ik doorsnee uit eten ga, niet meer dan 50 euro kwijt

Ja maar jij gaat dan ook naar een toprestaurant ;) :D

koe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 13:12

± 30 pp

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 14:43

Marley, je tip van Sumo ga ik onthouden :j

We gaan vanavond hier eten: http://www.gecroondeliefde.nl

Erg lekker eten, voor mijn doen best luxe en ik denk dat we p.p. zo'n 50 euro kwijt gaan zijn.