Knipperlichtrelatie met enorme downs en zwakke ups

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veirl

Knipperlichtrelatie met enorme downs en zwakke ups

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 10:31

Ik heb er erg lang overnagedacht om dit op LZP te plaatsen, aangezien ik het aan de ene kant enorm fijn vind om objectieve meningen te krijgen, maar ook omdat ik weet dat niemand mij of mijn vriend goed kent.

Mijn vriend, Enrico, en ik hebben een erg rare geschiedenis. Twee jaar geleden leerde ik hem kennen. Ik vond hem leuk, maar steeds wanneer hij voor mijn gevoel te dichtbij kwam (geestelijk), nam ik afstand. Zodra ik hem dan weer zag, besefte ik me dat ik hem toch wel heel erg leuk vond.
Dit heeft even geduurd tot het (voor de eerste keer) aanging rond januari 2007. In april 2007 ging het weer uit, drie dagen later weer aan, een week later weer uit. ( :') )
Daarna is het erg lang uitgeweest, tot op een verjaardag van twee vriendinnen van mij hij er ook was. Goh, hij was toch wel weer erg leuk... Hele avond met hem gekletst en gedanst. Een paar dagen later spraken we af in een dorp in de buurt, die avond erna weer. Het ging weer aan. Het ging ook weer uit. ;) Vervolgens - ik weet al geen eens meer wanneer precies - spraken we af in een kroegje, hij wilde me spreken. Die avond ging het weer aan, maar rond kerst ging het weer uit aangezien hij een aantal dingen aan me had beloofd en die niet na kwam.
Op mijn verjaardag (30 januari '08) was hij er ook, 1 februari ging het weer aan. Dit keer hielden we het erg lang vol.

Rond de kerst van '08 had hij enorme problemen met school en hij heeft weinig doorzettingsvermogen. Hierdoor liet 'ie alles varen. Ik heb alles geprobeerd, allerlei manieren verzonnen waardoor het beter zou kunnen gaan. Ik voelde me meer zijn moeder dan zijn vriendin.
In die tijd hadden we ook vaak ruzie en hij liep vaak midden in een ruzie weg. Bijna elke keer ben ik hem achterna gekomen. Ik hou er simpelweg niet van om weg te gaan met ruzie, of om te gaan slapen zonder dat een ruzie is goedgemaakt. Maar hierdoor werd het voor hem wel erg makkelijk... Hij kon weglopen en daarna kwam ik wel weer naar hem toe.

Uiteindelijk ging het met school weer beter, met ons niet zo. Ik was door al het gemoeder mijn manier van vriendin-zijn vergeten, om het zo te noemen. Nog meer ruzies volgden en wanneer hij boos is, dan is hij ook echt boos. Hij houdt totaal geen rekening meer met mij. Ik heb zo vaak tegen hem moeten zeggen dat ik sommige dingen gewoon niet waardeerde. Dat ik niet fijn sliep als er ruzie was. Hij trok zich er niets van aan.

De week voor koninginnedag kwam ik er achter dat hij weer gespijbeld had van school. Ik zei dat als hij het niet aan zijn moeder vertelde, ik het wel zou doen. Ik wilde niet weer moeder over hem spelen.
De dag voor koninginnedag kwam ik er ook achter dat hij stiekem was weggegaan bij zijn werk en niet naar stage ging omdat hij vond dat hij vakantie had verdiend. Die avond ben ik naar zijn moeder gestapt, wat hij natuurlijk als een steek in z'n rug zag.
Hij wilde weer slapen met ruzie en de volgende dag - koninginnedag - ben ik meteen naar huis gegaan. Ik wilde dat hij af zou koelen en dan zouden we weer 's avonds lekker kunnen feesten.
Maar hij koelde nooit af. En ik merkte dat ik me ook prima vermaakte zonder hem die dag.
's Avonds belde ik hem of hij echt niet meeging naar het feest. Toen hij nee zei, had ik hem helemaal zitten. De hele dag zat 'ie al op z'n kamer zielig te doen. Alsof dát hielp. Hij zei dat we het maar beter konden uitmaken.
Vervolgens was het weer uit... Ik weet nog steeds niet waarom hij dat heeft gedaan.

Vrijdagochtend kwam hij z'n fiets halen, ineens bleek 'ie spijt te hebben van wat hij had gedaan. Ik zei dat 'ie dat dan wel echt mocht laten merken, maar de dagen daarna deed hij dat niet en ik wilde ongelooflijk graag op mezelf zijn.

Gisteravond hebben we besloten om elkaar voorlopig niet te zien en te spreken. Ik kan het niet definitief uitmaken, omdat ik zo ben gewend voor ons te vechten en ik wil ook eens van hem zien dat hij vecht. Plus dat ik midden in mijn examens zit straks en een gebroken hart er niet bij kan hebben, hoe egoïstisch dat ook klinkt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 10:36

Het komt wel heel erg van jou kant in deze relatie als ik het o lees. Ik heb het idee dat deze jongen nog helemaal niet klaar is voor iets volwassens als een 'echte' relatie als ik het zo mag zeggen...

Mijn eerlijke mening: Helemaal laten lopen. Als hij dan ooit bereid blijkt te zijn om te vechten en jij wil hem dan nog, dan kunnen jullie dan kijken hoe het verder gaat, maar op deze manier zet 't geen zoden aan de dijk.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 10:37

als ik dit verhaal zo lees, veroorzaakt hij het zelf heel erg
de enigste tip die ik je kan geven. ga nooit meer bij hem terug!
uiteindelijk zul je je bevrijd voelen, en dan wil je niet eens meer terug

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 10:38

Je zult nooit zien dat hij voor je gaat vechten. Deze relatie is niet gelijkwaardig................meer downs dan ups.

Zet er een punt achter, desnoods na jouw examens en ga genieten van het leven!!!

Denk je op moeilijke momenten (opkomend ldvd) eens in of je de komende 40 jaar elke keer weer een gevecht moet leveren om gezien te worden. Dat maakt je moedeloos, toch? Je bent zoveel meer waard! Liefde kan heel mooi zijn maar niet met deze jongen (denk ik)!

Sterkte!

fjordjes

Re: Knipperlichtrelatie met enorme downs en zwakke ups

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 10:48

Het lijkt mijn relatie wel die gelukkig uit is. Steeds maar weer ruzie om niks, toch weer proberen. Na een paar keer zagen we in dat het zo niet langer kon, het is beter zo.

Ik snap dat het heel moeilijk is om het uit te maken maar ik weet zeker dat als jij het weer gaat proberen met hem dat het straks weer zo loopt. Deze relatie werkt niet en gaat nooit werken ook. Het gaat meer slecht dan goed, je bent meer z'n moeder dan z'n vriendin, het gaat slecht met school en dat betekent wel de toekomst!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 11:12

:(:) Ann toch.. Ik begrijp helemaal wat je bedoeld, heb je ook al zo vaak gehoord over dat het niet echt lekker ging met Enrico, en een paar dagen later weer dat het tóch goed ging, dit is toch niet vol te houden zo? Zelf heb ik deze week ook voor mezelf gekozen, een beetje in dezelfde situatie als jij (hij weet dat hij veel kan flikken, dat jij toch gek op hem bent en weer terug bij hem komt. Jij geeft misschien 70%, hij maar 30%. Jij wil er harder voor vechten dan hij, jij bent gekker op hem dan hij op jou, etc.).

Het is lastig, omdat hij zelf ook met problemen zit, dan ben je al sneller geneigd om hem toch weer te vergeven, 'want hij gedraagt zich vast zo omdat hij problemen heeft' en dat geeft hem weer mooi de ruimte om zich zo te gedragen.

Dat werkt gewoon niet, ik heb het twee keer zo meegemaakt, dat ik er harder voor wilde werken dan hij, en alletwee de keren kostte het veel moeite om toch voor mezelf te kiezen, maar luchtte het ook érg op. Ik denk dat het verstandig is om hem lékker in zijn eigen sop gaar te laten koken. Jij hebt er lang genoeg voor gewerkt, hij heeft kansen genoeg gekregen en nu is het gewoon over. Jij verdient veel beter Ann :+:

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 13:16

Je titel zegt toch al genoeg eigenlijk.......... ;)

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:04

Hoe moeilijk het ook is, zou ik toch proberen er compleet een einde aan te maken. Jij vecht voor de relatie, hij niet..
Je verdient een man die voor je door het vuur gaat :)
En ja, je gaat hem gruwelijk missen! maar over een aantal maanden slijt dat rustig weg..

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 13:42

jij speelt ook gewoon de moeder voor hem, waarom zeg jij tegen zijn moeder dat hij spijbelt? Wat is dat voor onzin? Omdat je niet met hem kan praten? Nee, als je niet normaal met elkaar kan praten, het steeds aan en uit gaat, en constant ruzie hebt.. maak het dan gewoon (weer) uit. Geloof me, dat is beter dan hem nu nog aan je lijntje houden.. Waarom zou je? Gebroken ben je al.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 15:26

@pinuts: Ik heb er ook lang aan getwijfeld om dat te doen, maar ik heb dit al twee keer zien gebeuren, dat hij school liet varen. Wat moet ik dan doen? Denk je dat ik niet heb geprobeerd hem duidelijk te maken dat hij het aan zijn moeder moet vertellen? Ik vind dat iig wel nodig: zij betaalt zijn school.
Ik vind het raar dat je zegt dat wij niet normaal met elkaar zouden kunnen praten, dat staat hier toch helemaal los van?

Iedereen bedankt voor de reacties.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 16:21

oh, zij betaalt zijn school,, ja wist ik veel.. ik denk wat heeft zijn moeder ermee te maken dat hij spijbelt.. En waarom moet jij dat vertellen.. Toch blij ik erbij dat je er een punt achter moet zetten, lees je eigen verhaal goed.. klinkt dit als een goede relatie? Nee, dat weet je zelf ook wel, en je geeft ook aan dat t eig niet ok is om hem aan het lijntje te houden.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 16:32

Ik denk dat als je je eigen verhaal leest dat je wel weet wat je moet doen.

Maar over dat van school vond ik ook een beetje raar hoor, mijn vriend wou ook een tijd stoppen met school, als ze ergens écht geen zin in hebben doen ze dat toch niet geloof me. Dan kan je zeggen/dreigen wat je wil maar daar geven ze niets om.
Ik heb mijn vriend ook gelaten, en die is uiteindelijk een jaar gaan werken en heeft nu door dat je niet ver komt met alleen je havo en gaat volgend jaar weer studeren.

Ik zou als je het nog zou willen proberen hem een beetje laten gaan met zijn studie, ik snap dat het lastig is voor je maar je kunt hem niet dwingen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 16:34

ik heb maar een vraag.............

is dit wat jij wil voor de rest van je leven????????

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 18:23

_Micha_ schreef:
Ik denk dat als je je eigen verhaal leest dat je wel weet wat je moet doen.

Maar over dat van school vond ik ook een beetje raar hoor, mijn vriend wou ook een tijd stoppen met school, als ze ergens écht geen zin in hebben doen ze dat toch niet geloof me. Dan kan je zeggen/dreigen wat je wil maar daar geven ze niets om.
Ik heb mijn vriend ook gelaten, en die is uiteindelijk een jaar gaan werken en heeft nu door dat je niet ver komt met alleen je havo en gaat volgend jaar weer studeren.

Ik zou als je het nog zou willen proberen hem een beetje laten gaan met zijn studie, ik snap dat het lastig is voor je maar je kunt hem niet dwingen.

Het is zo dat dit de derde keer is dat ik hem zie verslappen. De eerste keer was op de havo en toen is hij ook een tijd gaan werken. Hij wilde al heel lang CIOS doen en vindt dit ook nog steeds een heel leuke school en studie. Dus ik begrijp niet van hem dat hij het wél een leuke opleiding vindt, maar toch er met de pet naar gooit.

Ik ben ook niet perfect, ik heb hem gewoon ontzettend graag willen helpen met school. Als je dan na al die moeite weer hoort dat het de verkeerde kant opgaat, dan word je wanhopig.
Maar dit is ook de reden waarom ik zolang heb getwijfeld het op bokt neer te zetten: niemand kent mij, niemand kent hem.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 18:24

KiWiKo schreef:
ik heb maar een vraag.............

is dit wat jij wil voor de rest van je leven????????

Nee, anders had ik het topic niet geopend. :D Maar ik weet ook dat ik constant naar hem terugkom. Als is het een dag uit, al is het een half jaar uit.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 18:35

dan weet je toch eigenlijk genoeg :) :)

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:23

Ik heb ook een soort vergelijking van jou meegemaakt met mijn ex, ik heb 2 jaar met hem gehad.
We hadden vanaf het begin af aan al vaak ruzies, vaak over dingen waar hij het niet mee eens was (dat ik bijv alleen uitging ofzo). Ook was hij ziekelijk jaloers, mocht niet met andere jongens praten, als ik dat wel deed dan dreigde hij om die jongen te slaan. Zo zijn er nog veel meer voorbeelden.
Vaak besloten we om éen tijdje uit elkaar te gaan, maar dan misde we elkaar en sliepen uiteindelijk maar 1 dag zonder elkaar. Dat had dus ook geen nut. Vaak hebben we GEPROBEERD erover te praten en dan maakte we wat afspraken. Maar daar hielden we ons dan uiteindelijk toch niet aan.
Steeds ging het slechter tussen ons, steeds vaker gingen we dingen zonder elkaar doen en vonden dat alleen maar fijner.
Toen ik uiteindelijk 4 dagen voordat het uitging een vriend van me zus ontmoette en hem ontzettend leukvond besloot ik om er een punt achter te zetten, en ik was ontzettend opgelucht... niet steeds die twijfels die je over elkaar hebt, niet steeds het verdriet omdat je nog enige hoopt het maar het elke keer weer misgaat. Ik was zooo opgelucht, ondertussen ging ik vaker afspreken met de jongen die ik had ontmoet. Ik vond hem ontzettend leuk, en hij mij blijkbaar ook. Na maar 2 weken nadat het uitwas met me ex kreeg ik wat met die jongen, waar ik inmiddels al bijna 9 maanden meeheb en mee samenwoon.

Je verwacht niet dat je zonder elkaar kan, en dat het alleen maar fijner is. Maar geloof mij, zet er een punt achter... dat is veel beter zo te horen.
Waarom doe je jezelf dit steeds aan, al die verdriet en twijfels constant.
Als jullie echt voor elkaar gemaakt zijn, komt het vanzelf een keer goed. Miss pas over een paar jaar, miss zijn jullie nu nog allebei niet toe aan een relatie. Dat komt dan wel over een tijd terug als het echt zo mag zijn.
Anders ontmoet je een andere jongen zoals ik heb gehad, en kom je erachter dat dat veel beter is en dat er nog vele leukere jongens bestaan dan hem. Dat had je van tevoren niet gedacht omdat je dacht dat hij alleen maar de ware was voor je.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:38

Veirl schreef:
@pinuts: Ik heb er ook lang aan getwijfeld om dat te doen, maar ik heb dit al twee keer zien gebeuren, dat hij school liet varen. Wat moet ik dan doen? Denk je dat ik niet heb geprobeerd hem duidelijk te maken dat hij het aan zijn moeder moet vertellen? Ik vind dat iig wel nodig: zij betaalt zijn school.
Ik vind het raar dat je zegt dat wij niet normaal met elkaar zouden kunnen praten, dat staat hier toch helemaal los van?

Iedereen bedankt voor de reacties.

Ik vind ook wel dat zijn moeder het recht heeft om het te weten, aangezien zij zijn school betaald en dat niet voor jan banketstaaf doet.
Als hij zelf te beroerd is om dat te zeggen is het wel erg zielig.
Maargoed, aan de andere kant... mijn ex zeurde er ook constant over dat ik weer een opleiding moest gaan doen (ik was toen ik net iets met hem had gestopt met school). Constand bleef die erover doorgaan en maakte er opmerkingen over.
Nu het pas uit is met mijn ex en een nieuwe vriend heb (die er nooit over zeurd) ga ik in september weer studeren.
Pas als hij het zelf wilt begint die er aan.... Hij moet zelf ontdekken wat leuk is voor hem, sommige weten het van kinds af aan al en gaan dat uiteindelijk ook doen. Sommige moeten er gewoon heel goed en lang overna denken totdat ze het echt weten.
Ik snap wel dat jij het vervelend vind en ook het beste met hem voorhebt, maar je kunt hem niet dwingen.
Laat het gewoon was losser en probeer hem er nog wel mee te helpen, maar doe dat alleen als hij er zelf omvraagt. Hij zal uiteindelijk toch wel een keer om je mening/advies vragen als die het nodig heeft. Geef en gun hem de tijd erover na te denken zondat dat die het er steeds overheeft. Dat helpt bij sommige helemaal niet.

Je gaat je omdat het niet goed gaat tussen jullie aan allerlei dingen ergeren, o.a. zijn studie dus. Je kunt niet veel van hem hebben en je hebt/krijgt momenten waarop je denkt: Wat heb ik ooit in godsnaam in die jongen gezien!?? Het gevoel is gewoon over en je begint hem steeds vervelender te worden.
Een relatie is geven en nemen en er spelen natuurlijk in elke relaties wel wat irritaties op, vooral na wat jaren. Maar dat hoort erbij, de perfecte jongen die aan al je eisen voldoet bestaat niet. Die kan wel tijdelijk bestaan maar er komen vast dingen bij in de loop der jaren die je minder leuk aan hem vind.

Hoelang wil je hier nog mee doorgaan?? Je hele leven? Dat niet..... anders open je hier geen topic over want je zit ermee. Je weet niet wat je moet doen. Mijn mening is dat je er een punt achter moet zetten DEFINITIEF. Niet elke keer weer opnieuw beginnen, je kunt het wel elke keer weer opnieuw een kans geven maar dat houd ook een keer op, want in jullie relatie zit geen toekomst.
Denk aan je toekomst, zet er een punt achter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:52

Veirl schreef:
De week voor koninginnedag kwam ik er achter dat hij weer gespijbeld had van school. Ik zei dat als hij het niet aan zijn moeder vertelde, ik het wel zou doen. Ik wilde niet weer moeder over hem spelen.
.

Tja ik denk dan; waar bemoei jij je mee? Het is en blijft zijn keuze om zijn school te verpesten. Hoe stom het ook is :)

Als je zoveel ruzie samen hebt, ben je misschien niet voor elkaar gemaakt :)

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 13:14

Ik bemoei me er mee omdat hij bijv. de dagen nadat hij had gespijbeld niet te genieten was en het op mij afreageerde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:19

Tja dan nog... " of jij zegt het tegen je moeder of ik doe het..." weet natuurlijk niet hoe oud jullie zijn? Maar ik zou me er echt niet mee bemoeien en mijn vriend het zelf uit laten zoeken...

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 13:25

Tsja, blijkt dat dat ook niet bepaald werkt. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:28

Nee ook niet misschien... daarom zeg ik, misschien passen jullie gewoon niet bij elkaar. Als je moet gaan moederen blijkt wel dat hij erg zwak is en jij misschien te krachtig voor hem.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 13:30

Dat is zeker zo. :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:38

In een gezonde relatie hoef je niet te vechten... kies voor jezelf!