Het is nog een vrij nieuwe mobiel en het zou leuk zijn als ik mss de eigenaar vond.
Maar om daar achter te komen moet je de pin weten.
Heeft iemand tips of weet iemand hoe ik dit moet aanpakken,
zodat ik in de mobiel kan?
dan hoor ik het graag
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Wendel schreef:Je kan ook proberen om je eigen imkaart er in te doen. Misschien heeft de eigenaar zijn nummer of die van een ander opgeslagen op de telefoon in plaats van de sim kaart. MEt jou simkaart moet je ook de telefoon aan kunnen zetten mits hij simlockvrij is of ezelfde provider heeft
Cupid schreef:Voer het Imei-nummer anders eens in bij http://www.telefooncheck.nl.
Jenny__ schreef:Heb ik ook geprobeerd. Maar dan is het heel raar, want ik voer dan mijn eigen pin in en dan geeft hij aan dat het onjuist is..
Is dan de telefoon dan simlockvrij of niet?
Ik weet ook niet of het prepaid is of abbonoment, kun je dit ergens zien?

upendo schreef:Naar de politie brengen.
Iejo,
ik weet niet of dat handig is, dan gaat de batterij het waarschijnlijk niet overleven.
Dan reset je 'm wel. Dat dan weer wel!
en in een plastic zakje, het gaat om de kou
naar de polite ermee dus
lejo schreef:Jenny__ schreef:Heb ik ook geprobeerd. Maar dan is het heel raar, want ik voer dan mijn eigen pin in en dan geeft hij aan dat het onjuist is..
Is dan de telefoon dan simlockvrij of niet?
Ik weet ook niet of het prepaid is of abbonoment, kun je dit ergens zien?
de pin zit op de telefoon en niet op de sim, anders zou je met een gejatte telefoon ook alles kunnen
Dáár is die pin toch juist voor![]()
Naar de politie brengen lijkt me in deze wel zo netjes!
misschien een briefje ophangen in de buurt van waar je hem gevonden hebt, dat hij bij de politie ligt.
(Het schijnt zo dat als je hem in de vriezer legt alles ook gereset wordt)
Jenny__ schreef:Cupid schreef:Voer het Imei-nummer anders eens in bijhttp://www.telefooncheck.nl.
Ik heb het geprobeerd maar de site doet het niet?
Wat kun je er dan vinden op die site?
Bedankt voor de goede tips
(Alhoewel er ook mensen zijn die geen huistelefoon hebben, maar alleen een mobieltje) mootjah schreef:Misschien niet zijn eigen nummer,maar wel bijvoorbeeld "thuis",dat heeft toch iedereen!
@Iejo; de pin zit wel gewoon op je simkaart hoor. als er ook een pin op de telefoon zelf zit is die gewoon niet simlockvrij, maar de meeste telefoons zijn dat wel.