Tof, ik ben te lief.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

Tof, ik ben te lief.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 19:01

Ja, het schijnt een nare aandoening te zijn, te lief zijn. :+

Iets meer dan een jaar geleden ontmoette ik mijn ex, het klikte direct enorm goed, en na korte tijd waren we al echt een stelletje (puppylove :+: ). Na 4 maanden al, begonnen er wat dingetjes te spelen, hij had alleen nog maar zin in mij als het hém uitkwam, en dat was zo eens in de week, soms zelfs eens in de twee weken. Niet echt tof dus, maargoed, ik was echt gek op hem, en elke keer was ik weer helemaal blij als hij weer wat van zich liet horen en was ik ook gelijk niet meer boos.
Na een tijdje begon dat me wel te slopen, en heb ik gezegd dat het voor mij zo niet werkte. Drama, drama, hij was niet blij, ik ook niet. Maar, hij vond wel dat ik gelijk had, ik was al die tijd al veel te lief voor hem geweest.
Later sprak ik met zijn moeder, die vertelde dat ze blij was dat het over was, ik verdiende veel beter en was te lief.
Mijn vriendinnen vonden dat ik al veel lang veel te lief was geweest en hem veel eerder had moeten zeggen dat ie op kon rotten.

Een tijdje later, kwam ik weer in gesprek met een andere jongen, die ik op hetzelfde feestje had ontmoet als de jongen waar ik het hierboven over heb. Ik wilde graag rustig aan doen, had geen zin in weer een vriend, met aansluitend op den duur weer zo'n drama. :P Maargoed, ik ben niet echt trouw aan mijn eigen afspraken, en al snel was ik weer verliefd, ik leek hem ook niet geheel koud te laten en jawel, een lief, nieuw stelletje was geboren.. Ging érg goed, maar niet heel lang, twee weken geleden begon hij weer te smsen met zijn ex. Ik pissig, maar gelijk weer vergeven. Twee dagen later kwam ik erachter dat hij zelfs had afgesproken met haar. Prima, maar meld het me even.. := Ruzie gehad, ik voelde me gelijk schuldig dat ik er zo'n probleem van maakte en hij was weer tevreden.
Na nog een paar ruzies over trouw zijn, die ik steeds weer toegaf, omdat ik weet dat het ook een beetje te wijten is aan zijn verleden, besloot ik gisteren dat dit niet ging werken en dat hij een ander mocht gaan zoeken. Toen ik hem net vroeg waarom hij echt ineens zo deed, was het antwoord dat hij ook echt niet wist, maar dat ik in ieder geval veel te lief voor hem was.

AARGH! Wat heb ik nou steeds aan die boodschap! :\ Moet ik nu een bitch gaan worden, of een enorm lieve jongen gaan zoeken? Mijn probleem is namelijk dat ik een bloedhekel heb aan lieve, zachte, romantische mannen, dus dat is ook al geen oplossing. :')

Ik ben een wanhopig, lief geval. Wat zal mijn toekomst brengen als ontzéttend lief meisje? Wie is een lotgenoot? Wat kunnen we eraan doen? :P

Liefs, lieve Joyce

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:05

ohjeetje, je doet me wel een beetje lachen, als ze zo zeggen "te lief"
maar ik denk dat je gewoon de juiste nog niet gevonden hebt.
en je moet denk ik toch wel wat meer assertiever proberen te zijn, in de zin van niet met je voeten laten spelen.
veel succes, hopelijk heb je wat aan mijn woorden?.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:08

Je kan proberen minder lief te worden, ofwel iets meer voor jezelf op te komen, maarja als dat er niet inzit zou ik op zoek gaan naar een man/jongen die net zo is als jij.

Ik heb het juist andersom, kan heel fel reageren op dingen waar ik het niet 100% mee eens ben, en dat zijn er een hoop! Ik ben een tijdje stiekem verliefd geweest op een jongen die wel ontzettend lief was, maar bewust nooit laten merken aan hem, want zo iemand wals ik dwars overheen... om het dan na 2 weken voor gezien te houden want hij komt nooit voor zichzelf op.

Ik heb nu al ruim 3 jaar een vriend die een net wat rustiger versie van mij is, en dat gaat super. Als ik een bui heb laat 'ie me rustig uitratelen, om vervolgens even duidelijk te maken dat hij het daar niet mee eens is en dat ik niet moet zeuren :D

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:09

Hoi Meis
Te lief ? Het is natuurlijk wel zo, als je in het begin alles goed vind, over je eigen principe's heen stapt, en dingen van hem pikt die je eigenlijk zelf niet wil, zal hij proberen verder te gaan.
Ik wil niet zeggen dat het aan jouw ligt hoor, maar ik denk wel dat je trouw moet blijven aan je eigen principe's
Een relatie bestaat uit geven en nemen. Als het geven vooral van jouw afkomt en het nemen vooral van hem, is het niet goed.
Hoe je ook je best doet, als vriendlief nog niet aan binding toe is, kan je alle kanten in buigen en aan alles toegeven, maar zal het aan het eind van het liedje toch niet gaan werken.
Zoek een lieve kerel, die wel voor je wil gaan, en die ook bereid is om te geven, en niet alleen te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:10

Haha mijn vriend heeft hetzelfde als jou. Die blijft me ook maar vergeven terwijl ik soms echt een bitch kan zijn. Ik heb soms ook wel zoiets van word nou eens écht boos dan word ik misschien aardiger. Tja, lief zijn is soms ook lastig. Je moet een gezonde middenweg vinden denk ik.. maar hoe. :')

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:10

Tja enigszins herkenbaar, ik word ook vaak té lief gevonden.. ook op mijn stage heb ik daar wel eens last van..
Ik hou het liefst iedereen te vriend maak het liefst ook geen ruzies..

En daarom kom ik soms gewoon niet genoeg op voor mezelf, en ik denk dat dat bij jou ook zo ongeveer is..
(als je het wel zou doen zou je er al veel eerder iets van gezegd hebben ;) )
Maarja, tips heb ik dus ook niet echt, behalve soms eerder voor jezelf opkomen en bij je standpunt blijven.. tenzij diegene echt met goede redenen komt..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:19

Je brengt het in ieder geval wel lekker luchtig!

Lieve Joyce :(:)
Wat lastig allemaal!
De eerste jongen in dit geval, klinkt voor mij erg bekend. Hij gaat niet serieus genoeg met je om, en jij bent zo stapel op hem dat het allemaal niet zo erg is, terwijl je er zelf best wel veel last van hebt. :j
In dat geval is te lief heel normaal. Was ik ook :j
Maar op een gegeven moment krijg je wel de klap, die je verteld (bewust of onbewust) dat je harder moet optreden. Dat dit niet is wat jij verdient.
Dat tweede vriendje waar je over schrijft, is gewoon niet zo netjes in de omgang met jou. Dat moet je sowieso niet pikken, ik hoop dat hij snel gaat bedenken wat hij nu écht wil.

Nee, geen lotgenootje, ik heb net te horen gekregen van m'n moeder dat ik nooit rekening hou met anderen. Ik ben arrogant, hooghartig, een bitch, maar van binnen zit ik met alles en iedereen in de knoop.

Maar wel een dikke knuffel voor jou :(:) Misschien ben ik wel het andere uiterste, maar als het ging om mijn ex niet...

Anoniem

Re: Tof, ik ben te lief.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:20

Heb ik ook Jeanine....

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:23

Lotgenoooot :wave:

Ik kan ook niet boos blijven. Op niemand niet. (Erg handig als je docent wilde worden... not :=)
Ik heb eerder zoiets van ik pas me wel aan, vind ik prima, zolang ik het maar naar mijn zin heb maakt het mij allemaal niet uit. Zolang iemand sorry zegt is het goed. En als je mij boos wil krijgen moet je ook wel iets heel erg laags hebben geflikt en dan is het ergste wat ik doe je negeren... totdat ik daar genoeg van heb en gewoon weer begin te praten. :=

Grenzen opstellen is misschien wel een keer slim voor mezelf. :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:24

Tellie: Dat is toch juist goed als je docent wilt worden? Vergevingsgezind, elke dag met een nieuwe lei beginnen, dat zijn de beste leraren volgens mij!

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:25

Omgekeerd kan ik het ook niet uitstaan hoor :o
Een kerel die TE lief is. Alles goed vind, overal ja op zegt en om het minste of geringste gaat huilen. Ik krijg er nog
nachtmerries van! (bijwijze van dan he ;)).

Overgens wil dat voor mij niet zeggen dat ik me maar express als een bitch ga gedragen. Als het niet klikt,
gaat het gewoon niet. Uitmaken en beide verder gaan is dan gewoon de beste oplossing, denk ik.

Overgens zijn er genoeg eikels die uiteindelijk gewoon een lief meisje zoeken :P

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 19:27

*grinnik* Tellie, dat heb ik dus ook. Als ik écht heel boos ben ga ik negeren. Een halve dag, max. Dan ga ik smsen of bellen dat het me spijt dat ik genegeerd heb. :')

Bedankt voor jullie reacties allemaal, ik moet gewoon meer van me afbijten dus, hmm, hoe ga ik mezelf dat leren? De laatste keer dat ik nee heb gezegd kan ik me niet herinneren :=

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 19:29

xNursiex schreef:
Overgens zijn er genoeg eikels die uiteindelijk gewoon een lief meisje zoeken :P

Ja! die zoek ik! Want ik hou dus ook niet van (te) lieve jongens, getver. Beide jongens uit mijn verhaal waren gewoon perfect. Bijna. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:31

Aah jij hebt echt zo'n hoog 'aaaahvetlief-gehalte' ts. :D Haha, ook niet verkeerd hoor! Maar het moet je niet je waardigheid gaan kosten natuurlijk. Ach, gelukkig zijn er ook nog mensen zoals jij. Ik ben iig zeker niet altijd blij met mezelf. :)

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:31

Oh vervelend zeg dat ze zo reageren! Maar waarschijnlijk zal het wel meevallen hoor meid, die jongen zijn gewoon niet goed genoeg voor jou, dat bedoelen ze eigenlijk.

Klinkt me ook wel bekend, ik ben welleens sacho tegen m'n vriend, en daarna heb ik er weer spijt van. Hierdoor ben ik dus een enorme twijfelnicht. Gelukkig heb ik een vriend die zo'n beetje nergens een probleem van maakt. ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:33

Van jezelf afbijten begint denk ik bij waarderen wie je zelf bent.
In mijn geval is het pure zelfbescherming (ben vroeger erg gepest), maar langzaamaan groeit het ook naar zelfwaardering.
Bekend komt het me ook voor, het niet nee kunnen zeggen, een vriendin van me kan het ook absoluut niet nee zeggen. Ook omdat ze weinig zelfwaardering heeft...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:37

Het ligt aan de naam hoor, ik heb dat ook gehad. Je wilt de jongen teveel "pleasen" en vind alles maar goed en ziet alles door de vingers omdat je zo gek op hem bent. Daar liepen echt al mijn relaties op stuk!! Bij mijn huidige vriend ben ik heel erg op gaan letten dat ik niet weer overal in mee ging, dat ik echt mijn eigen ding bleef doen, ik ging discussies aan, durfde op mijn strepen te staan! Dan werd hij maar boos, jammer dan hoor, ik kan ook boos worden! En ik moet zeggen, het werkt, hoe moeilijk ik het ook vind, want ik ben nog steeds snel geneigd om mijn principes opzij te zetten voor hem, omdat ik zo gek op hem ben. Maar we zijn nu al 2,5 jaar samen en discussies en kleine ruzie'tjes kunnen juist heerlijk zijn!

Je hoeft dus geen bitch te zijn, maar je moet wel op je strepen staan. Laat hij een paar dagen niets van zich horen en opeens wil hij je zien? Vroeger zou ik dan gelijk alles laten vallen en naar hem toe gaan, bij mn huidige vriend zei ik ook gerust, sorry, maar ik heb al een afspraak! Dikke vette jammer voor je ;) En dat vinden jongens leuk, een meid die ook een eigen leven heeft en haar eigen principes heeft!

Edit: ik zie hier idd ook dingen staan over pesten en onzekerheid, dat is bij mij ook het geval, ben erg gepest vroeger en was super onzeker. Ik zag het als iets unieks dat een jongen mij leuk kon vinden en wou er dan ook alles aan doen om hem bij me te houden. Later kreeg ik gewoon een goed zelfbeeld, werd minder onzeker en bleef mezelf trouw, nou, dat werkt als een speer! Eerst kwamen er jongens op me af omdat ze zagen dat ik gewoon een makkelijk project was, maar toen kwamen er opeens jongens op me af omdat ik eruit zag als een zelfverzekerde meid! En dat levert echt leukere vriendjes op ;)
Laatst bijgewerkt door joyce2 op 07-05-09 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:39

Hmm ik ben juist precies het tegenovergestelde. Als iets mij niet aanstaat wacht ik totdat de woede/irritatie weggetrokken is, en dan begin ik erover. Dat doe ik vooral uit beschermind voor mijn vriendje, als ik daar echt kwaad op zou worden zou hij me niet aankunnen denk ik }>

Maar ik snap de situatie waar je inzit, een vriendin van mij is precies hetzelfde, jongens vinden haar te lief! Ik vraag me nog steeds af of dat is waarom ze (voor de helft) overgestapt is op meisjes.... Maar dat is een compleet andere discussie :D

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:42

Janine1990 schreef:
Tellie: Dat is toch juist goed als je docent wilt worden? Vergevingsgezind, elke dag met een nieuwe lei beginnen, dat zijn de beste leraren volgens mij!

Niet als je geen grenzen kan instellen voor de leerlingen. Als ze vervelend zijn of je uitproberen het maar laten voor wat het is omdat je het toch niet erg vind. Maar ondertussen zitten ze je wel hard te treiteren ed. :=

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:42

Myukii schreef:
*grinnik* Tellie, dat heb ik dus ook. Als ik écht heel boos ben ga ik negeren. Een halve dag, max. Dan ga ik smsen of bellen dat het me spijt dat ik genegeerd heb. :')

Bedankt voor jullie reacties allemaal, ik moet gewoon meer van me afbijten dus, hmm, hoe ga ik mezelf dat leren? De laatste keer dat ik nee heb gezegd kan ik me niet herinneren :=

Grenzen voor jezelf opstellen. Weet wat jij wilt en wat je niet wilt. Hou je daaraan. :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:45

Tellie schreef:
Janine1990 schreef:

Niet als je geen grenzen kan instellen voor de leerlingen. Als ze vervelend zijn of je uitproberen het maar laten voor wat het is omdat je het toch niet erg vind. Maar ondertussen zitten ze je wel hard te treiteren ed. :=

True :j
En daar maken leerlingen gretig gebruik van (ik ben ervaringsdeskundige, leerling dan wel)..

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:51

Ohh zo herkenbaar, mja wat doe je dr aan..:P
Tip: het boek 'De ideale vrouw is een bitch'
heb m ook net uit en het klopt toch best wel wat ze daarin beschrijven, dus k denk dat k dat ook maar ga toepassen op mijn vriend. Kijken hoe t dan gaat, wonen al wel samen maargoed verandering van spijs doet eten toch ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:58

Wat voor soort tips staan daar dan in? Ben wel nieuwsgierig ;)
Ook ik woon al samen, maar hey, je wilt je relatie toch spicy houden, haha.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:59

Yessy schreef:
Je kan proberen minder lief te worden, ofwel iets meer voor jezelf op te komen, maarja als dat er niet inzit zou ik op zoek gaan naar een man/jongen die net zo is als jij.

Ik heb het juist andersom, kan heel fel reageren op dingen waar ik het niet 100% mee eens ben, en dat zijn er een hoop! Ik ben een tijdje stiekem verliefd geweest op een jongen die wel ontzettend lief was, maar bewust nooit laten merken aan hem, want zo iemand wals ik dwars overheen... om het dan na 2 weken voor gezien te houden want hij komt nooit voor zichzelf op.

Ik heb nu al ruim 3 jaar een vriend die een net wat rustiger versie van mij is, en dat gaat super. Als ik een bui heb laat 'ie me rustig uitratelen, om vervolgens even duidelijk te maken dat hij het daar niet mee eens is en dat ik niet moet zeuren :D

ZO HERKENBAAR!

Haha prachtig. Zoals jij het omschrijft ben jij net als ik ben, en is jouw vriend net als mijn vriend. :') Ik kan ook ontzettend fel reageren!

TS: Het is toch helemaal niet erg om lief te zijn? :D Als je er maar wel goed om denkt, dat je voor jezelf op komt. Je hoeft niet alles te pikken van jongens!

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:00

Volgens mij ben jij niet te lief hoor, je hebt gewoon de verkeerde jongens aan de haak geslagen! Natuurlijk heb je wel te veel zomaar van hem gepikt. Maar als jij wat minder lief was geweest was dat afspreken/smsen met zijn ex vast ook gebeurd. Het ligt (zo te lezen) niet aan jou, maar juist aan die jongens ;)
Gewoon lekker lief blijven meid! En je komt vast en zeker wel een leuke jongen tegen. Ik heb ook een heerlijk mannetje gevonden die niet echt héél romantisch is ofzo, ook niet te lief, maar precies goed.