Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Juul schreef:Als je het gewoon uitlegd zou je baas het wel snappen. Draai het eens om: Hoe zou jij denken als je werkgever was. Dan zou je het toch ook snappen van je werknemer? Niet zo'n zorgen maken.
. Kristie schreef:Juul schreef:Als je het gewoon uitlegd zou je baas het wel snappen. Draai het eens om: Hoe zou jij denken als je werkgever was. Dan zou je het toch ook snappen van je werknemer? Niet zo'n zorgen maken.
Maar ik zou het niet leuk vinden.
IMO had je het bij je sollicitatie (of toen er naar gevraagd werdt) aan moeten geven, je staat waarschijnlijk ingepland, ze rekenen op je en dan meld je anderhalve week (en op je eerste dag) van te voren dat je niet komt...
Maar nu is 't ook zo dat mijn werk projectmatig is; het moet gewoon af zijn op een bepaalde datum. Ik moet zelf maar uitvogelen hoe ik dat geregeld krijg als ik een dag vrij heb. Ik weet natuurlijk niet wat voor baan jij hebt. Maar zelfs dan valt er altijd wat te regelen, met collega's die onderling wel willen ruilen of iets dergelijks. Gewoon direct naar je baas toe gaan en zeggen dat je in de zenuwen van het sollicitatiegesprek vergeten bent te zeggen dat je dan niet kunt. Hermelijn schreef:Ik zit daar niet zo mee. Ik vraag zelfs wel eens 2 dagen vantevoren pas vrij
Kristie schreef:Hermelijn schreef:Ik zit daar niet zo mee. Ik vraag zelfs wel eens 2 dagen vantevoren pas vrij
Maar dat is per baan afhankelijk, ik krijg bij mij werk echt geen vrij anderhalve week van te voren; moet minimaal een maand van te voren aangevraagd zijn, eventueel kun je nog ruilen met een collega, maar anderhalve week van te voren via 'de officiele' weg gaat echt niet lukken.
Edit ben het met Joyce2 eens; dat is wel een nette oplossing!
Gelukkig kan het met mijn baan wel, als TS net zo'n baan zou hebben zou 't relatief makkelijk zijn. Maar ze post net dat ze in een supermarkt gaat werken, daar is het wat lastiger inderdaad.
KiWiKo schreef:al best
en zo niet dan zou je er niet eens willen werken