Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Ik zou gewoon eens heel goed gaan praten en duidelijk aangeven dat een relatie van twee kanten moet komen: als jíj behoefte hebt aan dat hij ook eens wat vaker bij jou over de vloer komt en zich dan ook een beetje gezellig gedraagt, mag hij daar best een beetje zijn best voor doen 

Probeer dus soms gewoon eens een stapje terug te doen en geef ook duidelijk aan dat actie van zijn kant gewenst is: laat hem eens beslissen waar jullie afspreken en wat jullie gaan doen
Dit kan zo verfrissend werken voor je relatie en zo krijgen de mannen ook weer eens de kans zich te bewijzen! 

En snapt hij je niet, dan lijkt het me einde verhaal. Elkaar begrijpen is toch wel erg belangrijk. En als jij je er niet goed bij voelt en hij dat niet wil snappen, naja, dan weet je het wel. Maethoriel schreef:Uit jouw verhaal blijken niet zozeer cultuurverschillen, maar gewoon het karakter van jouw vriend dat je een beetje op gaat brekenIk zou gewoon eens heel goed gaan praten en duidelijk aangeven dat een relatie van twee kanten moet komen: als jíj behoefte hebt aan dat hij ook eens wat vaker bij jou over de vloer komt en zich dan ook een beetje gezellig gedraagt, mag hij daar best een beetje zijn best voor doen
Schrijf anders een brief waarin je alles op een rijtje zet. Mijn ervaring is dat in een gesprek de emoties hoog op kunnen lopen waardoor jij dingen vergeet en hij geen kans krijgt na te denken over zijn gevoel en standpunt. In een brief kun je alles zetten, kan hij het rustig lezen en erover nadenken en vervolgens kun je er samen over praten
Het zou heel goed kunnen dat hij zelf niet door heeft hoe jij je hieronder voelt, vergeet ook niet dat je er zélf voor kiest om jouw hele leven om hem heen te plannen. Dat is heel lief, maar voor veel mannen ook heel makkelijk, die leren het dan een beetje af om zelf nog initiatieven te nemenProbeer dus soms gewoon eens een stapje terug te doen en geef ook duidelijk aan dat actie van zijn kant gewenst is: laat hem eens beslissen waar jullie afspreken en wat jullie gaan doen
Dit kan zo verfrissend werken voor je relatie en zo krijgen de mannen ook weer eens de kans zich te bewijzen!
Succes!
feliciaa schreef:Tsjaah ik denk er soms wel eens over na om het uit te maken maar iets in me houd me tegen. Ik hou gewoon heel veel van hem en ik weet dat hij ook van mij houd. Daarbij heb ik verder ook niet echt vrienden bij wie ik kan uithuilen of waarmee ik lekker de stad in kan gaan.. Wat het voor mij dus nog moeilijker maakt..