oeh lees ff mee ben een vervend komkommer eter en een dippie erbij is altijd lekker natuurlijk
esther82
Geplaatst: 07-05-09 08:56
Ik maak regelmatig een heerlijke banaan/knoflooksaus, echt smullen:
Banaan, knoflookteentjes, magere kwark, yofresh en naar smaak wat zoetstof. Ik mix alles met de staafmixer.
Het is een beetje afhankelijk van je eigen smaak en de hoeveelheid saus die je nodig hebt, hoeveel van de ingredienten je nodig hebt. Ik doe het altijd een beetje op gevoel, maar gebruik wel minstens 1 banaan (wel lekker rijp), dan komt de smaak goed uit.
ik weet dta 1 van die knorr wereldgerechten ook is met yoghurt en daar een bepaald soort kruiden in. dat is echt heel apart maar heeeeel lekker. en ook lekker om te dippen. dus wie weet valt het te proberen
Ik weet niet of geitenyoghurt net zo lekker is als kwark, maar wellicht kun je het wel proberen in de bananensaus.
Ook lekker op komkommer: een beetje kruidenkaas of kruidenroomkaas. Besmeren als een toastje.
Lotje02
Geplaatst: 07-05-09 09:25
Sambasaus!! Je kunt ook van die kleine zakjes bij de supermarkt halen en verschillende uitproberen. Je hoeft er meestal alleen mayonaise en water bij te doen.
tzatziki is griekse yoghurt met komkommer en knoflook en is zo lekker als dip voor bij komkommer en wortel enzo! weet niet of je het ook met geiten yoghurt kan doen, zou je even op moeten zoeken.
Ik maak zelf altijd een 'sausje' van chilli saus met ketjap saus en klein beetje sambal erbij. Lekker voor bij de kaas en komkommer, bij wortel zal het vast ook smaken
Elamor
Geplaatst: 11-05-09 10:37
tzaziki!!! echt heerlijk!
Suusoi
Geplaatst: 11-05-09 10:47
Wij halen wel eens van die kruiden zakjes van Duyvis. Festival of tuinkruiden oid geloof ik Ze hebben best veel verschillende soorten.
Klein beetje water bij doen en mayonaise en even goed mengen, en dan heb je een heerlijk dipsausje
Snij de tomaat & paprika in blokjes, pers de knoflook & doe dit alles in de blender. Voeg dan eetlepel honing toe & blender alles fijn. Paar uurtjes in de koelkast om de smaken goed te laten mengen & klaar is je heerlijke dip!
pitbullgup
Geplaatst: 18-05-09 11:55
ik gebruik altijd de dipsausje van de duyvis Carnaval is heerlijk bij wortels en komkommer etc