werken voor KLPD ( 112 )

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

werken voor KLPD ( 112 )

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:39

Hallo bokkers.

ik heb gesoliciteerd op een functie voor de KLPD ( callcenter 112 lijn ).
Ik ben opgebelt en kreeg een aantal vragen ( leek een soort van test ) en heb die benatwoord en nu mag ik morgen langs komen in utrecht voor een test af te nemen. Mocht ik door deze test heen komen wat ik erg hoop dan zal ik waarschijnlijk aan de slag gaan. Er zit wel 2 weken opleiding/training aan vooraf.

Nu is mijn vraag zijn er meer bokkers die wit werk doen? En wat vinden jullie ervan en moeten jullie ook 24 uur per dag en 7 dagen per week beschikbaar zijn? ( wat voor mij geen probleem is ).
Ik heb gezien wat je per uur verdiend en dat is niet slecht!
Hoe ervaren jullie dit en hoe waren de tests vooraf?

Groetjess

Iris82

Re: werken voor KLPD ( 112 )

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:42

Zit dat door het hele land heen?
Hoe zijn je uren?
Ik heb er altijd wel over nagedacht om met zoiets te beginnen, maar nooit echt verder naar gekeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:46

Dit zit in driebergen, volgens mij zit daar de KLPD ( beukerinegn komen volgens mij ook dara vandaan :+ )
ik heb de werktijden al wel doorgekregen
van 07:00-15:00
van 15:00 - 23:00
van 23:00- 7:00 ( de nachtdienst dus )

Ik werk er dus nog niet he eerst die test maar eens doen ( morgen om deze tijd weet ik dat iig of ik die gehaald heb )

Maar wil sowieso wel meer weten over deze job ookal blijk ik niet geschikt te zijn. Wil t eigenlijk al best lang ( nouja echt willen, over nagedacht iig ) en nu was ik lekker opzoek op t net naar leuke banen en zag ik m staan, ik dcaht gelijk REGAREN!
Ben gelijk vandaag ( had gistere de mail verstuurd in de avond ) gebelt!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:48

Spannend hoor. :)
Ik duim in ieder geval voor je!!

Ze zullen wel een bepaald soort mensen zoeken, hopen dat jij in hun profiel past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:52

ja ze vonden me wel jong klinken ( ben 24 ) schijnen wat oudere mensen te werken maar aan de hand van mijn CV en interesse wouden ze me niet al afkloppen zeg maar, ze ze zaten me al te testen een de telefoon, had 20 mins met ze aan de lijn gehangen. ( die test heb ik doorstaan )
Ja ik dnek dat ze mensen zoeken die mensen sowieso rustig kunnen maken als er paniek is enzo en dat je niet al te emotioneel bent en je moet wel ergens tegen kunnen want je zal niet altijd leuke dingen te horen krijgen.

Maar ik vind t super dankbaar werk.
driebergen is gelukkig ook niet ver weg voor mij!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:56

Jammer dat je morgen al op gesprek moet.
Anders had je nog wel even het boekje door kunnen lezen van Mickelle Haest. (112 daar red je levens mee - verhalen uit de meldkamer)

Daar blijkt ook uit dat je:
- mensen goed moet kunnen inschatten
- snel moet kunnen oordelen
- duidelijk kunnen zijn
- soms een beetje streng moet zijn

Heb het boekje toevallig vandaag nog gelezen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:04

ja klopt dat zeiden ze, je moet ook snel kunnen omscvhakelen, tijdens t verhaal moet je al eigk doorverbinden naar b.v de ambulance of brandweer etc.
Alleen blijken 80% van de telefoontjes misbruik te zijn, ik snap dat niet hoor dat mensen een alarm nummer kunnen misbruiken :n
Maar gelukkig krijg je een training vooraf ( mocht ik de tests doorkomen ) en je topo moet ook goed zijn, op school haald eik daar hoge cijfers voor dus als ik me weer ff op de kaart stort heb ik dat weer zo onder de knie!