Hoe maak je stoffen bank schoon?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goldenflower

Hoe maak je stoffen bank schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 13:47

Het is misschien een domme vraag, maar ik heb al jaren een stoffen slaapbank in mijn kamer staan. Ik wil hem graag eens grondig reinigen, maar ik weet niet hoe je dat moet doen en welke schoonmaakmiddelen moet gebruiken. Helaas kan ik niet mijn bank zo even in de wasmachine gooien. :Y)

Dus heeft een van jullie een goeie tip voor me?

Sies

Re: Hoe maak je stoffen bank schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:49

er is van dat bekledingreinigingsspul een soort schuim net als voor autobekleding, heb zelf een leren bank maar heb mijn moeder het ooit zien gebruiken, werkte goed, wel op een zonnige dag doen, bank moest ff drogen.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:51

Je hebt ook van die stoomstofzuigreinigingsdingen (weet niet precies wat het is :') ) het is in elk geval zo dat dan alles uit je bank gestoomt wordt..

Misschien heeft iemand die je kent zo'n ding en mag je die lenen :))
Dan issie weer helemaal fris en fruitig..

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:14

ik gooi ieder half jaar de hoezen van mijn stoffen bank in de wasmachine, heb er nooit problemen mee gehad.
was het op 30 graden.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:17

Wij hebben ook een stoffe bank, elke keer met stofzuigen zuig ik hem gewoon grondig, goed af. Dan blijft ie ook schoon.
Als je het hebt over vlekken in de bank ofzo dan weet ik niet hoe dat moet. Miss met een bepaalde soort reinigingsmiddel voor stoffen banken maar dan zou je even moeten informeren bij een winkel.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:38

Je kan inderdaad een stoomstofzuiger huren, die kan je ook gebruiken om je vloerbedekking bijvoorbeeld mee te reinigen. Er gaat een schoonmaakmiddel in waarmee je dan kan 'stofzuigen'. Wel doen als je de tijd hebt om je bank te laten drogen :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 07:58

goedkoper is een emmer water nemen (7 liter), fles azijn erin (1 liter) en een doek erin drenken. dan je bank opboenen en laten drogen. nadat hij droog is kan je er met de stofzuiger nog een keer overheen.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 15:59

Het klinkt niet verkeerd met zo'n stoomstofzuiger, maar waar zou je zoiets kunnen huren? Ik heb in elk geval nog nooit van gehoord. :+

@Moelie: Dat gaat helaas niet bij mijn bank. Het zit gewoon vastgenaaid aan een bank.

@Benangelique: Ik zal jouw tip eens proberen. Ingrediënten heb ik al in mijn huis staan en het lijkt me wel een makkelijke en goedkope manier om schoon te krijgen. :D Maar gaat jouw bank niet zuur ruiken als je hem behandelt met schoonmaakazijn?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 08:10

als je je azijn gewoon verdunt, ruikt het niet zo sterk. wat kan helpen is voor het afstofzuigen je bank besprenkelen met biotex-poeder, dit even in te laten trekken (wel doen als je bank goed droog is, anders zit je met schuimvorming en dat krijg je lastig weg). dan stofzuigen en je bank ruikt weer heerlijk!
je huis daarna bij iedere stofzuigbeurt ook trouwens!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:47

In plaats van biotex-poeder kan je ook soda nemen...