Beste vriendin gaat met jouw ex.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xEline

Beste vriendin gaat met jouw ex.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 11:11

Ik vertel het even in het kort anders kan ik wel drie bladzijdes vol schrijven. maar hier is het verhaal :

Ik heb viermaanden een vriendje gehad J we hebben het hartstikke leuk gehad alleen heb ik het uitgemaakt omdat ik niet meer verlieft op hem was.
Ook heb ik een hele goede vriendin S waar ik altijd al me verhalen aan vertelde over J ,
Nou was het net ander halve week uit komt ze naar me toe zegt ze vind je het erg als ik met J ga afspreken dus ik zeg nou ik vind het eigenlijk niet zo leuk want het is net uit ,Ja maar ik heb al de heleweek met hem afgesproken :D zegt ze heel blij
Dus ik zit haar een beetje aan te kijken met wat denk jij wel niet en ben er maar veder niet op ingegaan want het zou toch alleen maar ''chillen'' zijn.
Nou vorige week dus toen het ongeveer 2 weken uit was zegt ze ineens van ja ik stuur wel 80 smsjes per dag met hem, dus ik zeg doe eens normaal ik ga toch ook niet met jou exen afspreken? nee zegt ze maar het is alleen maar afspreken veder niks.
( onder tussen kwam ze wel in zijn vest naar school en brengt hij haar naar school toe enzo).
Nou nu is het ongeveer 3 weken uit en krijg ik een smsje van haar moeten we niet eens een keer praten? dus ik zeg ja is goed.
ik kom op msn begint ze ineens heel bij de hand tegen me te doen dat het mijn schuld is dat ze met hem afspreekt want ze had nog gezegt dat ik het niet uitmoest maken nou toen was ik helemaal uit me vel gesprongen want ze had zelf nog aan me gevraagt of ik hem terug wilde en ondertussen gaat ze zelf met hem vandoor.
Ik was er allang achter gekomen dat het niet alleen chillen is want vriendinnen van me hadden die smsjes gelezen en wat er instond echt niet leuk was.

maargoed het probleem van me is dus dat ik vind dat je zo iets als beste vriendin niet moet doen? en als ik wil praten dat ze dan heel leuk antwoord ja maar ik ga toch wel met hem afspreken.
Nou dan valt me mond echt een beetje open hoor
Laatst bijgewerkt door iefke op 11-05-09 19:31, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast 1

Hermelijn

Re: Bestevrienden gaat met jou ex.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:17

Wat interesseert jou het nou dat je vriendin wat met je ex heeft? Leuk toch voor haar , dat ze een vriendje heeft. En jij was toch niet meer verliefd op hem, wat maakt 't dan uit?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:17

Het is toch uit tussen jou en J? Waar maak je je dan nog druk om?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:19

Ik kan me voorstellen dat als jij gedumpt bent en je beste vriendin krijgt dan wat met hem dat dat pijn doet.
Maar jij maakt het uit, waarom mogen zij dan niet gelukkig zijn met elkaar?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:21

als je het uitmaakt omdat je niet meer verliefd bent, wat maakt het jou dan nog uit als je vriendin nu iets met hem heeft?
Als de omstandigheden anders waren, een jarenlange relatie betrof of ze vreemdgingen, vond ik het een ander verhaal

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:22

Bij ons heerst er toch ook de ongeschreven regel dat je er niet na een week met de ex van je vriendin vandoor gaat :+
Maar dan gaat het wel over een "relatie", dus een flirt die langer dan 4 maand duurt ;)

Hier: jij hebt het uitgemaakt, dus eigenlijk zou je het niet erg moeten vinden, maar ik vind dat je "vriendin" tenminste het respect zou moeten opbrengen om langer dan een week te wachten!

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:23

Lynn_Nikita schreef:
als je het uitmaakt omdat je niet meer verliefd bent, wat maakt het jou dan nog uit als je vriendin nu iets met hem heeft?
Als de omstandigheden anders waren, een jarenlange relatie betrof of ze vreemdgingen, vond ik het een ander verhaal

Ik ga hier in mee, zolang waren jullie niet samen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:25

Ik kan me wel voorstellen wat TS bedoeld hoor. In 3 maanden kun je ook al dingen met je beste vriendin delen over je (ex)vriend. Nu ze direct nadat het uit is met hem vandoor gaat, getuigt niet van 1,2,3 respect. Of het nu 1 maand is of 5 jaar, zo ga je niet als vriendinnen met elkaar om!

Verder denk ik wel dat je het moet gunnen aan beide. Dat ze gelijk met hem aanpapt is niet leuk, maar je kan liefde toch niet voorkomen/verbieden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:26

Jij was toch niet meer verliefd? Waarom heb je er dan een probleem mee als je beste vriendin (die gun je toch het beste?) wél verliefd op hem is? Ze heeft zich keurig ingehouden met contactzoeken tot jij het uitgemaakt heeft. Geef 'r eens ongelijk dat ze het ijzer smeedt als het heet is?

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 11:26

Ik vind dat ik niet boos op hem moet zijn omdat ik het uit heb gemaakt en hij van mij gelukkig mag zijn . maar waarom dan mijn aller beste vriendin? en ik vind het ook een onbeschreven regel dat je als vriendin niet na 1.5 met iemand zijn ex er vandoor gaat en waarschijnlijk wat het al na een week. En al helemaal niet dat ze van die gekke opmerkingen gaat maken dan moet ze ook niet vragen of ik het goed vind

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:27

Hoelang heb jij met je ex-vriend gehad?

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 11:28

4 maanden en 2 weken om precies te zijn. en daarvoor hebben we een half jaar gewoon zitten kl*ten voor het echt aan ging

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:29

Ik kan het me op zich wel voorstellen. Ik zou het zelf ook écht niet leuk vinden. Natuurlijk is het geen regel ofzo, maar ik zou het zelf uit principe al niet doen.

Zij is blijkbaar niet zo en het maakt haar niet uit. Ik weet eigenlijk niet wat ik zou doen. Licht er ook aan hoelang jullie hebben gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:31

Wij hebben hier de ongeschreven regel om nooit wat met de vriend/ex van je vriendinnen te doen. Ook al hebben ze maar een weekje wat gehad dat doen wij gewoon niet.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:32

Aan de ene kant heb ik zoiets. Als het echt serieus was van beide kanten en het gaat met veel pijn en moeite uit vind ik het niet kunnen.
Maar bij mij komt die vier maanden een beetje over als een leuke lange flirt die lachend van beide kanten is uitgemaakt.

Nou dan denk ik: fijn voor ze. Ze is nog zo netjes geweest om het te vragen iig.

Hoe oud zijn jullie eigenlijk?

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 11:34

16 alleen dit is mijn eerste voor mij ''echte'' vriendje geweest en ik heb het echt met moeite uitgemaakt ik heb daarna nog lopen huilen en hij stuurde nog smsjes van ik mis je dus ik dacht hij heb het er zelf ook moeilijk mee terwijl die dan ondertussen met haar loopt te flikflooien

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:34

Wil je wel zo'n beste vriendin?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:35

Ik snap de ts ook wel hoor :) En dan maakt het niet uit of hun nou 4 maanden wat hadden of 4 jaar, een vriendin hoort niet binnen een week met je ex te rotzooien vind ik! Ook vind ik hoe ze reageerd niet echt aardig. Ze kan toch wel een beetje begrip voor je tonen toch? (of ben ik nou echt een te aardige vriendin die overal rekening mee houd?)

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:35

Miepie1980 schreef:
Aan de ene kant heb ik zoiets. Als het echt serieus was van beide kanten en het gaat met veel pijn en moeite uit vind ik het niet kunnen.
Maar bij mij komt die vier maanden een beetje over als een leuke lange flirt die lachend van beide kanten is uitgemaakt.

Nou dan denk ik: fijn voor ze. Ze is nog zo netjes geweest om het te vragen iig.

Hoe oud zijn jullie eigenlijk?

Na dat ze al die week met hem afgesproken had ja ;)

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 11:36

Ja na afloop vroeg ze het dus eigenlijk ja

Kijk ik snap wel dat ze hem leuk zo vinden hij is ook wel leuk maar hou je dan een beetje in ik ben voor haar ooit een keer gestopt met iemand omdat zij hem ook leuk vond en toen dacht ik van we krijgen hier toch problemen mee

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:38

Dan vind ik het al helemaal niet ''netjes'' van haar..

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:39

breezy302 schreef:
Wij hebben hier de ongeschreven regel om nooit wat met de vriend/ex van je vriendinnen te doen. Ook al hebben ze maar een weekje wat gehad dat doen wij gewoon niet.

Wilde het zo zwart-wit nog niet zeggen want merendeel vindt dat je nog gewoon met exen van je vriendin op die manier kunt gaan, maar hier is het al zelfs zo dat als er sprake is van een scharrel het niet gebeurd. Niemand. En dat hebben we nooit zo afgesproken, dat is gewoon respect. En we zijn met z'n 7en in een vaste groep en iedereen gedraagd zich ook zo. Nooit problemen, nooit jaloezie.

Het zouden mijn vriendinnen niet zijn als ze op deze manier met mijn gevoel omgingen. Tuurlijk, het gaat niet voor niets uit en ik zal ook echt wel toegeeflijk zijn als het echte liefde is, maar voor de losse flodder gebeurd dat hier gelukkig niet.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:39

Marjolein schreef:
Wil je wel zo'n beste vriendin?

De beste opmerking tot nu toe... zegt toch genoeg?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:40

blauw00gje schreef:
Dan vind ik het al helemaal niet ''netjes'' van haar..

Dan had ze het beter gewoon kunnen zeggen dan op die manier gaan 'vragen' vind ik. Eigenlijk is het zo geen vraag meer. Teminste niet op de manier dat ze het als er dan gezegd word dat je het erg vind ze dit niet doet. Ze heeft het immers al gedaan.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:41

Ik vind het van de zotte dat een vriendin toestemming aan jou moet vragen voordat ze iets kan beginnen met je ex. Je hebt helemaal geen claim op die jongen, en ook niet op je vriendin, geen enkel recht om te bepalen of ze wel of niet een relatie zouden mogen beginnen. .

Hoe ze reageert is niet aardig nee, maar ik vind de beginaanname al fout.