Appartement zoeken in Apeldoorn, een drama!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tassie

Appartement zoeken in Apeldoorn, een drama!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 20:48

Hallo

Sins vorige zomer woon ik in Apeldoorn, sins Januari woon ik noodgedwongen (moesten weg bij me schoonfamilie waar ik sins vorige zomer woonde) met mijn vriend op 2 kamers met de badkamer delen met 2 personen en geen keuken! omdat ik hier dus nog niet lang woon hebben we pas 5 punten bij de woningbouw, en me vriend had zich nooit ingeschreven. in me oude woonplaats sta ik al 3,5 jaar ingeschreven. maar helaas mag je die punten niet meenemen. nu zijn we opzoek naar een eigen huisje, 2 of 3 kamerappartement ofzo, maar helaas is Apeldoorn heel duur! het is hier blijkbaar normaal om 600 exlc gas, water licht te vragen voor een 2kamerappartement. Nu zijn we eigenlijk een beetje radenloos, woningbouw duurt teminste nog 3 jaar en particulier is niet te betalen. en we willen echt weg waar we nu zitten vanwege een hele hete woonkamer (op zolder!!) en steeds mot met de huurbaas (die woont zelf op de eerste verdieping hier) en we missen onze privici, heeft iemand hier ervaring mee, waar kan je kijken en kans maken op een leuke betaalbare woning, staan al bij meerdere instanties ingeschreven, kijk elke dag op minstins 10 site, maar niks te vinden! dus wie weet nog oplossingen?

Groetjes Anja en Martijn

Themba

Re: Appartement zoeken in Apeldoorn, een drama!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:50

kijk eens iets buiten apeldoorn vaassen loenen die kant op! heb zelf ook ondervonden en ik ben zel fin velp gaan wonen ook omdat mijn vriend hier woonde!
apeldoorn is een dure stad maar de buitenwijkjes en plaatjes erom heen zijn meestal wel goedkoper

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 20:55

helaas, werk ik in het centrum bij een restaurant en heb geen rijbewijs, dus ben afhankelijk van de fiets en soms ben ik pas rond middernacht klaar en om dan nog naar velp of loenen te fietsen vind ik echt te gevaarlijk voor mezelf

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:56

velp zou ik ook niet naar toefietsen is bijna 40 km haha ;)

ja dan word het alweer wat lastiger zal me oren open houden..

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 20:59

dank je ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:42

Aan iedereen die het (niet :D ) wil horen laten weten dat je op zoek bent. Zo ben ik ook via via aan mijn woning hier (ook Apeldoorn) gekomen. Verder is het inderdaad om moedeloos van te worden; de prijzen en wachtlijsten.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 21:49

marktplaats heb ik een advertentie staan,
sta ingeschreven bij:

de woningbouw
vitalis
garant wonen
wba wonen
direct wonen
123 wonen
kamernet

iedereen op me werk weet het, op stal (privestal aan huis dus daar heb ik niet veel aan ;) )schoonouders, mijn familie, de band van me vriend weten allemaal dat we opzoek zijn, maar helaas geen resultaten, nog niet dan;)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 02:01

tassie schreef:
helaas, werk ik in het centrum bij een restaurant en heb geen rijbewijs, dus ben afhankelijk van de fiets en soms ben ik pas rond middernacht klaar en om dan nog naar velp of loenen te fietsen vind ik echt te gevaarlijk voor mezelf

En een brommer dan? Ben je toch mobieler.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 06:49

Neem ff contact op met FTM (moet je ff googlen) Hier in [***] verhuren ze de panden die gesloopt gaan worden, maar je kan het geluk hebben dat je ergens 2 jaar kan blijven zitten. De huur is dan 80 euro p.p. Je zou dan eventueel per trein naar je werk kunnen.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 10:25

kraak doen we niet aan, we willen wel zekerheid hebben, ik heb wel een brommer, maar me vriend niet, wel een rijbewijs, maar weer geen auto :P

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:16

tassie schreef:
kraak doen we niet aan, we willen wel zekerheid hebben, ik heb wel een brommer, maar me vriend niet, wel een rijbewijs, maar weer geen auto :P

Als je het echt zo vervelend vind op de plek waar je nu woont, zou ik toch overwegen tijdelijk ergens anti-kraak te gaan wonen. Je bespaart (tijdelijk) veel geld op je huur, en dan kun je in de tussentijd op zoek naar iets anders. Vrienden van me wonen anti-kraak, ook tijdelijk totdat ze iets vast hebben gevonden, is helemaal niks mis mee :).

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:36

In Teuge/Twello heb je vaak wel boeren die een deel van hun boerderij verhuren. (op dit moment weet ik alleen niks voor je)

Gewoon afwachten en op alles reageren.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:37

je inschrijven bij de gemeente ;)
zij verhuren ook huizen die over een jaar of twee jaar gesloopt gaan worden.
bij de dienst RO(ruimtelijke ontwikkeling) kan je een inschrijfformulier aanvragen ;)

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:53

odetteke schreef:
Neem ff contact op met FTM (moet je ff googlen) Hier in deventer verhuren ze de panden die gesloopt gaan worden, maar je kan het geluk hebben dat je ergens 2 jaar kan blijven zitten. De huur is dan 80 euro p.p. Je zou dan eventueel per trein naar je werk kunnen.

Sterker nog, ze verhuren ook panden in Apeldoorn. Nette eengezinswoningen.
Het is FMT vastgoedbeheer.. Niet te verwarren dus met kraken. Het is ánti-kraak om te voorkomen dat iemand het kan gaan kraken.

Als de sloopdatum dichterbij komt, krijg je weer een nieuw pand aangewezen. Wij hadden binnen 2 weken een huis, dus ik zou zeggen wie niet waagt wie niet wint :) . Is het dan toch niet wat je wilt, kan je altijd nog verderzoeken toch?

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:49

bij vitalis melden dat je noodgedwongen weg moet daar waar je nu zit??
kan helpen.. had ik ook, alleen is het toen niet doorgegaan om andere redenen..

stalgenootje van mij zit ook antikraak. ideaal, lekker goedkoop (maar ik snap als je t niet wil;, ik wil t ook niet.)

(ff offtopivc, kekke net in je profiel en zag dat je bij jeanette rijdt op tim :) ik werk ernaast bij de buren haha en moest eerder weleens toledo ophalen :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:00

Kijk eens op funda.nl bij de huurwoningen, daar staat soms wel wat. Overigens zou kopen ook nog een optie zijn, je woonlasten kunnen dan wel eens lager zijn dan je denkt. :)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:23

Marleen schreef:
[***] schreef:
Neem ff contact op met FTM (moet je ff googlen) Hier in [***] verhuren ze de panden die gesloopt gaan worden, maar je kan het geluk hebben dat je ergens 2 jaar kan blijven zitten. De huur is dan 80 euro p.p. Je zou dan eventueel per trein naar je werk kunnen.

Sterker nog, ze verhuren ook panden in Apeldoorn. Nette eengezinswoningen.
Het is FMT vastgoedbeheer.. Niet te verwarren dus met kraken. Het is ánti-kraak om te voorkomen dat iemand het kan gaan kraken.

Als de sloopdatum dichterbij komt, krijg je weer een nieuw pand aangewezen. Wij hadden binnen 2 weken een huis, dus ik zou zeggen wie niet waagt wie niet wint :) . Is het dan toch niet wat je wilt, kan je altijd nog verderzoeken toch?

Ja FMT ^) Was nog niet helemaal wakker :+ :o?

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:42

Kun je niet particulier huren via een makelaar? Die bieden vaak ook huur woningen aan, het is vaak wel wat duurder alleen.. Succes met zoeken!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 23:22

we zoeken dus iets waarmee we de tijd kunnen overbruggen voordat we via de woningbouw kunnen huren, en als je met de FTM huurt heb je dus kans dat je 2 of 3 keer tussendoor moet verhuizen. en daar hebben we dus geen zin in :P het is niet dat we nu gelijk willen verhuizen, maar hoor sneller hoe beter, en we moeten niet noodgedwongen weg, dus krijg je nergens voorang ofzo (niet dat we dat willen) toevalig gaan we vrijdagmiddag weer ergens kijken

@akerna:
volgens mij heb ik je idd wel eens gezien, rij nu ook elke maandag om half 7 bij ivo ;)

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 11:34

owja, en via de makelaar betaal je 1 maand huur aan bemiddelingskosten, dan een maand huur aan borg en je maand huur, en omdat je niet via de woningbouw huurt ben je dus zo de eerste maand al rond de 1500,- kwijt aan kosten. en kopen kunnen we niet, aangezien we allebij een jaarcontract hebben en dus niet onbepaalde tijd

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:11

Mijn zusje heeft een heel leuk 3 kamer appartement vlak bij het centrum in Apeldoorn voor rond de 500 euro per maand via Meeus (makelaar). Zo'n 2 maanden nadat ze zich had ingeschreven, kreeg ze deze woning aangeboden. Heeft iets van 120 euro bemiddeling betaald en borg is misschien wel bijna standaard, maar krijg je natuurlijk uiteindelijk altijd wel weer terug.

Ik zou gewoon eens rond gaan vragen, toch ook bij de makelaars. Succes.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:27

Vriendin van me heeft een heel net apartement te koop, maar daar heb je natuurlijk niets aan ....
Mocht je er wel interesse in hebben pb maar voor adres

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 23:03

helaas, koop zit er voor ons niet in

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 23:10

Kijk ook naar de mogelijkheden tot huursubsidie!!!
Mijn vriendin krijgt de helft van haar huur aan subsidie.

Dit geldt ook als je particulier huurt, er is wel een min. leeftijdgrens en je zit gebonden aan een maximale huur, dit zou je even moeten navragen.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 23:18

al een keer gedaan, maar we kwamen toen niet in aanmerking, maar ik ga het nog eens narekenen, dank je