Fijn zeg, die nieuwe mensen in de buurt..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TakeThat

Fijn zeg, die nieuwe mensen in de buurt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 18:49

Tja.. sinds een maand of 2/3 hebben we nieuwe achterburen, geen probleem zou je denken.
Nou eigenlijk is het dat wel, ze zijn namelijk best assosiaal en erg luidruchtig, veel feestjes met harde muziek en hard gepraat en dit bijna iedere week tot laat in de avond.
Met mooi weer kunnen we niet even fijn buiten zitten omdat het 'geblèr' er altijd doorheen stoort.
Deze mensen hebben een garage, en een auto die enorm veel brom geluid maakt met een bestuurder die niet kan rijden en je dus steeds broem,broem hoord, ook hier is nog wel mee te leven als het 1/2 x op een dag zou zijn, helaas rijd deze beste man 's ochtens om 6.30 weg en komt om 8 uur weer thuis en zet zijn auto in de garage, om vaak weer om 10 uur weg te gaan en vervolgens om half 12 terug te komen wanneer ik toch wel graag wil slapen maar dat moeilijk gaat aangezien hij de moter ook nogeens 10 minuten extra laat draaien..
En alsof die auto nog niet genoeg herrie maakt heeft hij ook nog een qwat (??) waarmee hij graag over de pad scheurt en niet uit kijkt voor fietsers/spelende kinderen..

Nou veel ergernis en niet alleen hier thuis, maar helaas weinig aan te doen.. wilde gewoon even mijn verhaaltje kwijt ;)

Moelie

Re: Fijn zeg, die nieuwe mensen in de buurt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:39

Hmm lastig zeg! Ik zal gewoon even een briefje in de brievenbus doen om te vragen of ze wat minder luidruchtig willen zijn, aangezien mensen in de buurt er last van hebben. Eventueel even overleggen met andere mensen in de buurt die er ook last van hebben, dan kunnen zij ook een briefje in de bus doen.
Kan natuurlijk ook altijd even aanbellen en het persoonlijk laten weten. Niks is lastiger dan geen rust in je eigen huis... Als er niks van word gezegt houden ze er ook geen rekening mee denk ik. Als ze na de brief of wat dan ook nog steeds zoveel herrie maken en het gaat tijden zo door.. gewoon even de politie bellen voor geluidsoverlast. Je mag tenslotte 's avonds na 22.00u geen harde muziek meer aanhebben als mensen het kunnen horen.
Ik zou er iig wel wat van laten weten, want miss hebben ze het niet eens door. (Of het zijn gewoon ontzettende asociale mensen).

Veel succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:04

Zou ook even langsgaan, niet te lang wachten anders kan de boodschap er nog wel eens erg geladen uitkomen, want zo te zien erger jij je al groen en geel aan die mensen :D
Terecht hoor, niets vervelender dan buren die dagelijks zoveel overlast veroorzaken.

biesbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:27

Heel herkenbaar :\

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 02:08

Stap 1 bij het oplossen van problemen met de buren is altijd zelf contact zoeken. Soms hebben mensen namelijk niet door dat ze zoveel overlast veroorzaken. :D Dit is wat de politie zelf ook adviseert. Pas als dat niet werkt (en uiteraard moet je het zelf ook gewoon vriendelijk brengen, dus niet na een rotdag op je werk) kun je de politie inschakelen het liefste met wat tijd-datum noteringen en de overlast die je op dat moment had. Als het goed is gaat oom agent dan een gesprekje met die mensen voeren. Dan moet het toch wel klaar zijn, anders moet het hogerop gezocht worden. Maar dat soort situaties zijn gewoon niet fijn. Dus als het vriendelijk kan, graag. Is voor alle partijen het beste. Succes ermee!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 05:07

Wat vervelend dat je zo veel last hebt van je nieuwe buren. Ik denk ook dat het goed is om persoonlijk even contact op te nemen, voor zover ik weet doet de politie ook niets als je dat niet eerst hebt gedaan.
Idd zijn veel mensen zich niet eens bewust dat ze overlast veroorzaken, wie weet schrikken ze er wel heel erg van als ze horen dat jij zo'n last van ze hebt.
Mocht het niets helpen dan kun je altijd de politie nog inschakelen.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 07:06

Gewoon even langs lopen, rustig uitleggen dat je overlast hebt en samen tot een oplossing komen. Werkt echt veel beter dan je op lopen vreten in je eigen huis weet ik uit ervaring.

Jij zou het toch ook fijn vinden als de buren kwamen melden dat ze last van je hebben dan dat er gelijk politie gebeld wordt of mensen zich lopen te ergeren aan je? :)

TakeThat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 08:43

Ja dat is waar.

Ik ga maar eens overleggen met mede bewoners en mijn achter buren er dan op aan spreken, vooral nu het mooie weer voor de deur staat

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:48

Oei dat ken ik ja :D
Ik had een buurman (gelukkig is hij ein-de-lijk verhuisd) die startte dan rond kwart voor 7 ('s ochtends) de motor, dan ging ie terug naar binnen (poepen? :P ) om dan 20 minuten later weer naar buiten te komen en eindelijk weg te rijden. (dit is de oude / kapotte volvo waar ie in rijdt)

Maar hij heeft ook nog: een oude brandweerwagen.
Die liet ie ook draaien en stinken dat ding! %) en een lawaai!

TakeThat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 08:50

Fijn he, mensen die rekening houden met om wonende ;)

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:54

vervelend zeg :(:)
ik zou er ook gewoon even langs gaan om rustig te praten ;)
misschien hebben ze het zelf niet eens door :)
niets is zo vervelend als een blijvend conflict met je buren(spreek helaas uit ervaring)

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:26

Hm ik vrees dat er niet met onze buurman te praten is, misschien kunnen we beter een briefje in de brievenbus doen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:29

goh! het lijken onze buren wel! :+
de buur''man'' (22 ofzo) gaat douchen met de muziek keihard aan, anders hoort ie de muziek niet!
de buurvrouw is al weg, maar die was nog 10 keer erger..

maar hun slangen komen ook graag bij de buren op bezoek..

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:34

WAT SLANGEN?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:36

ja, ze hadden er een stuk of 30 (ook 2 van 3,5 meter), maar 1 ervan is gewoon door eenof ander gat op bezoek gegaan bij een buurvrouw van ons.
hing zoineens aan de trapleuning :+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:50

gaaf he............. man wat ben ik blij dat ik niet zoveel met buren te maken heb :)

woningbouw, wijkagent....... overal even je verhaaltje doen ;)

TakeThat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 18:53

Of verhuizen.. haha

Maar slangen, dat is wel heel eng!