Cake & ontbijt (moederdag)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Cake & ontbijt (moederdag)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 10:19

Mijn moeder krijg met moederdag ontbijt op bed en ik wil een cake voor haar maken in hartjes vorm want dat vind ze lekker, alleen nu is ze dus *alweer* aan het lijnen, dat vind ze namelijk erg belangrijk op haar 51ste *zucht* maar goed, nu zoek ik dus leuke dingen voor het ontbijt die ze wel mag eten want neem aan dat een croissantje niet mag? en het zelfde voor de cake, ik wil dus een roomboter cake maken maar dan een light versie oid als dat mogelijk is :)) iemand een ideetje?

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:30

Ik denk dat je een roomboter cake niet echt light zult krijgen. :D Je kunt wel bijvoorbeeld een kruidcake maken, ook heel lekker en daar zit bijna geen vet in. :j Er zijn van die pakken van Homemade dat je er alleen water bij hoeft te doen.

Afbeelding

mik2987

Re: Cake & ontbijt (moederdag)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:32

een beschuitje met verse aardbeien is natuurlijk ook erg lekker :D moet je er alleen geen suiker op doen ;)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 10:33

NieneWiep schreef:
Ik denk dat je een roomboter cake niet echt light zult krijgen. :D Je kunt wel bijvoorbeeld een kruidcake maken, ook heel lekker en daar zit bijna geen vet in. :j Er zijn van die pakken van Homemade dat je er alleen water bij hoeft te doen.

Afbeelding

nee dat dacht ik al maar was er stiekem wel op aan het hopen _O-

@ mik2987: dat is natuurlijk ook een idee!

justmenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:35

mik2987 schreef:
een beschuitje met verse aardbeien is natuurlijk ook erg lekker :D moet je er alleen geen suiker op doen ;)

Zal ik zelf eerder voor een eierkoek met aardbeien gaan, toch nog een beetje cake idee. Geloof dat hier ook iets van in het SB boek staat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:52

Cake met appelmoes maken als zoetstof ipv met suiker! (google maar even voor verhoudingen). Is ook best lekker.

Ontbijt : je zou ook voor luxe harde broodjes enzo kunnen gaan, met ciabatta / meergranen / etc. Croissant is idd vrij vet.

Verder gewoon veel fruit, en zeggen dat ze maandag weer verder mag lijnen, maar dan moet genieten.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 11:05

ik denk dat ik wel gewoon een roomboter cake maak, ze vind dat zelf namelijk verschrikkelijk lekker als hij vers gebakken is, dus dan hou ik het ontbijt wel luchtig, ze vind die cracotjes (hoe je t ook schrijft) ook wel lekker, die zijn met aardbeitjes denk ik best te eten :D

Dan nog een vraagje, ik wil de cake snachts gaan maken zodat het echt een verassing is (want wil er iets op schrijven :)) ) maar hoe hou ik hem vers? koelkast? verhoudfolie? theedoek? :')

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:10

Eerst goed af laten koelen en dan luchtdicht verpakken, dus in een plastic zak of een cakedoos. :j