Bijna een jaar geleden heb ik mijn haar laten permanenten. Ik heb altijd lang en stijl haar gehad, en dus wilde ik krullen. Alleen was de permanent mislukt: Had geen krullen alleen slag, en grote delen van mij haren zijn gewoon afgebroken. Nu heb ik dus lelijk futloos/dood haar, en ik weet niet wat ik er mee moet doen. Achter bij mijn nek is een groot gedeelte afgebroken. Het is nu ongeveer aangegroeit tot onder mijn oren/bijna op de schouders.
Maar wat moet ik nu doen? Mijn haren zo laten en hopen dat de slag er uit gaan, en verder lopen met saai/futloos/dood haar..? Of moet ik het afknippen tot waar mijn haar weer gezond is, en dan weer aanlaten groeien?
Mijn moeder had als oplossing ook dat ik altijd nog een staart kan dragen om het lelijke te verbergen, maar het probleem is dat een staart mij echt niet staat. Ik draag mijn haren ook vrijwel altijd los. Maar ook, ik heb heel mijn leven al lang haar gehad, ik weet niet of ik het aandurf om af te knippen..
Misschien geen gouden tip maar wat ik zou doen is het afknippen in een leuk model. En dan aan laten groeien tot het weer gezond is.
Limoen
Geplaatst: 04-05-09 20:27
Is je haar nu zo op de foto?
En ik zou het gewoon door de kapper in model laten knippen; zeggen dat je er niet te veel af wilt hebben maar dat er een leuk modelletje in moet; zoals (schuine) pony en laagjes o.i.d. Je hebt wel mooi haar!
Hobby
Geplaatst: 04-05-09 20:29
Ga naar een goede kapper en laat er dan in ieder geval een goede coupe in knippen. Dan is het saaie er tenminste vanaf. Ik heb zelf één keer mijn haar lang laten groeien, waarna mijn haar zo beschadigd was dat mijn blonde haar groen werd van de ammoniak uit de paardenmest. Kon ik na al die jaren mijn haar weer af laten knippen. Ik heb het destijds wel af laten knippen op bobline-niveau en ik moet zeggen dat me dat goed is bevallen. Ik heb het nooit meer lang laten groeien. Laat je verder adviseren door een goede kapper. Zij weten welk kapsel wel of niet bij jouw gezichtsvorm staat.
Bedankt voor de reactie's. Ja mijn haar is idd zo. Ik ga binnenkort ook eens naar de kapper, het zal wel moeten.. Ik ga eens kijken in dat topic, bedankt!