Mijn broertje doet aan fietsen. Wielrennen en mountainbiken. Vorige week was hij dus weer aan het trainen op openbaar terrein. Gewoon een open veld met fietspaden etc. Toen hij de bocht om kwam fietsen zag hij daar plotseling een paraseiling zeil liggen op het fietspad. Om dit te ontwijken fietste hij door de berm, aangezien hij niet meer op tijd kon remmen en er toch langs moest. Helaas koos hij de verkeerde kant waardoor hij over de touwen reed.. Die touwen kwamen vast te zitten en braken af. Man helemaal boos en geflipt op mijn broertje. En zojuist werden we gebeld dat hij geld wilde van onze verzekering en anders de politie in ging schakelen. Maar nu vroegen wij ons thuis af, is het niet die man zijn eigen verantwoording? Hij heeft die dingen toch op een openbaar terrein neer gelegd? Dan loop je toch het risico? Of is hij geheel in zijn recht en heeft hij recht op een schadevergoeding? Overigens heeft mijn broertje ook schade aan zijn fiets, maargoed.
Bel even de verzekering, waarschijnlijk valt dit gewoon onder je WA (of hoe dat tegenwoordig ook heet). Als je op straat perongeluk een autospiegel raakt geldt dit ook, dus ik zou niet weten waarom nu niet
Ja maar Yessy, van een auto is het logisch dat die daar staan. Daarbij moet je als je je auto parkeert altijd rekening houden met het feit dat anderen er nog langs moeten kunnen. Als er een parasailingzeil zo ligt dat hij er niet omheen kan over de weg, dan kan het best weleens de fout zijn van degene die dat ding daar neerlegt.
Davinia_
Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-09 20:31
Uiteraard bellen we morgen de verzekering. Maar aangezien die meneer heeft gedreigd met de politie en mijn broertje nog een pubertje is, knijpt ie hem een beetje..
Gewoon de verzekering inschakelen. Die kijken dan wel of het de schuld is van jou broertje of door onvoorzichtigheid van die man.
Poosje81
Geplaatst: 04-05-09 20:34
Laat hem lekker de politie bellen! Wat wil hij zeggen? Dat een fietser door zijn touwtjes reed? Deed je broer toch niet met opzet, kom op zeg. Is echt een verzekeringszaak. Zou die man die ook gewoon contact op laten nemen met jullie WA verzekering.
Ik neem aan dat het wel een officieel fietspad was? Waren er toevallig nog getuigen?
Alja
Geplaatst: 04-05-09 20:35
wat kinderachtig van die kerel zeg om zo tegen je broertje tekeer tegaan.. zal idd morgen ff bellen en dan weet je vast gauw meer
AnnemiekvM
Ik denk ook dat je de verzekering moet bellen en het verhaal moet voorleggen. Wel balen dat die man zo boos reageerde.
Iris82
Stuur eens een pbtje naar LDRD, die moet jou vast wel kunnen helpen.
Tamadine
Geplaatst: 04-05-09 20:37
Hey
Nou ik werk op de schade afdeling in de verzekeringen en kan je vertellen dat er maar een kleine kans bestaat dat jullie geld krijgen van de verzekering en dus aansprakelijk zijn.
De man heeft zelf dat zeil op een fietspad neer gelegd. Eigen schuld dus. Hij had kunnen verwachten dat als hij daar zijn zeil neer zou leggen er fietsers langs komen aangezien het een fietspad is.
Zolang je verzekering aangeeft dat je niet verantwoordelijk bent, dus niet aansprakelijk, gewoon voet bij stuk houden. Dit zal hij dan toch nooit winnen.
Succes.
Dreamybol
Geplaatst: 04-05-09 20:38
Kwam laatst dit verhaal op een ander forum tegen. Alleen dan een bezorgde moeder over haar 17 jarige zoon die was gaan fietsen en exact hetzelfde mee had gemaakt.
Rebel_Jits
Geplaatst: 04-05-09 20:50
Ik denk dat die kerel maar een eind moet gaan fietsen met z'n gezeur. Wat wil hij jullie maken?