hoi allemaal. zoals jullie misschien wel weten ga ik morgen naar tsjechie. nu neem ik de 1e metro die gaat naar centraal in den haag. daar komt 5 minuten later al de trein richting leiden. en in die 5 minuten moet ik ook nog een kaartje kopen voor die trein. ga ik dat redden en zo nee, hoe los ik dit op? weet iemand of je op laan van niuw oost indie met muntgeld een kaartje kan kopen? want dan heb ik wat langer de tijd om dat te doen. ben helemaal nerveus. ik MOET die aansluiting hebben van die trein want moet om 7 uur op schiphol ijn. en de 1e metro vanuit pijnacker gaat pas om 6.12
Bubsj
Geplaatst: 04-05-09 17:41
Als het goed is kan je tegenwoordig je kaartjes ook bestellen-betalen via internet.
Je kunt ook nu even naar een treinstation gaan en daar koop je dan een kaartje zonder datum (kan bij automaat) en die stempel je dan morgen op het station.Meestal staan er op perrons wel stempelautomaten.
Kan je niet gewoon een metro eerder pakken? Je kan als het goed is met pin en muntgeld altijd trein kaartje kopen.
als ze d eeerste neemt kan ze niet een eerder nemen gok ik
als je op 9292ov.nl kijkt kun je als t goed is je kaartje online kopen...
beantsje
Geplaatst: 04-05-09 17:43
Hallo, ze neemt de 1e metro....
Je kunt voor de zekerheid ook vanavond nog even naar het station en dan een kaartje kopen voor morgen.
Anoniem
Geplaatst: 04-05-09 17:45
Hoe laat vertrekt je vliegtuig van Schiphol? Daar moet je ook minstens enkele uren voor uittrekken voor je eenmaal op je vliegtuig zit, dat weet je?
Je kunt natuurlijk nu vast naar het station op en neer gaan met de metro en vast een kaartje kopen. Let er op dat je een kaartje koopt zonder datum, dan hoef je morgen voor je in de trein stapt alleen het kaartje af te stempelen, maar in ieder geval geen kaartje meer te kopen.
Je kan gewoon een kaartje kopen via internet, zie mijn link.
joke20
Geplaatst: 04-05-09 17:46
zonnebloem18 schreef:
Vandaag alvast het kaartje kopen?
Daar zat ik ook aan te denken, en dan afstempelen bij zo'n stempel paaltje
Thats_Me
Geplaatst: 04-05-09 17:46
Ik zou gewoon nu even een kaartje halen (zonder datum! en dan morgen stempelen). Is misschien wel even extra werk maar scheelt morgen een hoop stress. Want 5 min. overstap tijd is niet veel en als er dan ook nog een rij voor het kaartjesappartaat staat heb je een probleem.
Je kunt een blanco kaartje kopen, zoals eerder gezegd. Of op internet een kaartje kopen. Ik zou het er niet op gokken dat je het wel red, want dan red je het 9 van de 10 x juist niet..Veel plezier in tsjechie!
allemaal bedankt voor het meedenken. heb de ov reisinfo gebeld en die hadden de oplossing. ik stap nu 1 halte eerder uit de metro (laan van nieuw oost indie) en daar rijd de zelfde trein die ik o centraal ook zou hebben. alleen ben ik 7 minuten eerder bij die halte, dus heb ik tijd genoeg om een ticket te kopen. moet nu alleen zorgen dat ik genoeg losgeld heb want je kunt daar alleen pinnen en met muntgeld betalen en ik heb net mijn rekening geplunderd voor mijn reis. maar iig super van jullie dat ik zo snel antwoord kreeg. bedankt
Fijn dat het allemaal is opgelost, wens ik je alvast een goede reis en veel plezier in Tsjechie!
ninaricci85
Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-09 20:13
Nouks schreef:
Ok, dat klinkt als een slimme oplossing!
Ben je met 7 uur wel op tijd op Schiphol om je vlucht te halen? Daar moet je ook wel een paar uur voor uittrekken he?
ik moet om 7.10 inchecken dus dat haal ik wel. ga om 9.10 vliegen
ninaricci85
Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-09 20:14
Mas schreef:
Fijn dat het allemaal is opgelost, wens ik je alvast een goede reis en veel plezier in Tsjechie!
dank je wel, heb echt superveel zin. zit als t goed is morgenmiddag al op de rug van een paard want hij heeft 2 klanten die een buitenrit willen maken en dan ga ik mee als het goed is
alles is gelukt met mijn katten. ik ga zeer zeker foto's maken want ik ga ook een fotoboek maken met mooie foto's. ik heb zowel mijn siegelreflex als mijn gewone digi bij me( die neem ik mee op buitnrit als wwe trektochten gaan maken.)