Juridische bokkers, de rechtbankrol waar vind ik die?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sigrid

Juridische bokkers, de rechtbankrol waar vind ik die?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 13:48

Heb even wat hulp nodig. Ik moet voor mijn opleiding een rechtbankverslag maken en ben nu op zoek naar een interessante zaak bij een meervoudige kamer.
Op www.rechtspraak.nl kan ik alleen de rol van de rechtbank van Utrecht vinden, maar ik zou ook graag even willen weten wat er in Den Haag, Rotterdam en Amsterdam (Hoge Raad eventueel) voor zaken worden behandeld deze week, maar ik kan die rol dus niet vinden.

Wie o wie kan mij hierbij helpen?

Prrrr

Re: Juridische bokkers, de rechtbankrol waar vind ik die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:21

Griffie bellen (jaja, saai en ouderwets), die weten wanneer een zaak inhoudelijk behandeld wordt.

Hoge Raad is hele mooie poppenkast, maar binnen vijf minuten klaar. Daar wordt alleen bij hoge, HOGE uitzondering een zaak behandeld.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 15:26

Bedankt voor je reactie, ik had griffie inderdaad al gebeld. Ze konden me allebei (Rotterdam en Den Haag) helaas niks inhoudelijks vertellen over de zaken. Dus ik ga er maar gewoon heen woensdagochtend om 09:00 en dan zie ik het wel.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:39

Heb even gezocht, omdat de rechtbank in Rotterdam net overgestapt is op een digitale rol, maar de roljournalen zitten achter een password dat alleen aan advocaten wordt gegeven...

Succes woensdag!

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 15:42

Klopt, ik ging ook mijn schoonzus even bellen want die is advocaat en die het het ook al over een password. Vraag me af waarom dat eigenlijk niet gewoon openbaar is, want de zittingen zelf zijn toch ook openbaar? Maarja, daar zal wel een reden voor zijn.