Problemen docent afstudeerproject.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rossi

Problemen docent afstudeerproject.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 11:45

Zit momenteel even goed met mijn handen in het haar!

Probleem luidt als volgt. Gisteren hebben ik en mijn projectgenootje te horen gekregen dat onze onderzoeksfase wederom is afgekeurd!
Nu hebben we al 3 keren officieel, en meerdere keren onofficieel ingeleverd. 1e inlevering gaf hij ons zelf een voldoende, trok deze vervolgens in omdat hij de beoordelingscriteria niet gezien had |(
Onze docent geeft steeds andere punten van verbeteringen aan, en verbeterd ook zijn eigen verbeteringen steeds :(
Nu had hij in zijn laatste mail aangegeven als we de laatste dingen die hij aangaf in de mail, nog zouden veranderen dat onze fase dan voldoende zou zijn.
Wij dit gedaan, en ingeleverd.

Meteen daarna met product begonnen want de tijd begint toch te dringen! Wil in juni afstuderen. Over product ook positieve feedback gehad, en hij vertelde dat we op de goede weg zaten.

Nu krijgen we dus gister weer een mail dat onze fase onvoldoende is. Voel me nu echt in de maling genomen. Hij geeft steeds over de mail aan, verander dit en dat en dan is het voldoende, wanneer hij vervolgens steeds terug komt op zijn woorden :(

Ben het vertrouwen in de docent en ons project dus een beetje kwijt! Probleem is ook dat hij beoordelaar is van alle volgende fases en ook de bachelorproef. Durf hem dus niet zo goed aan te spreken op de gang van zaken, en weet niet zo goed wat ik hier nu mee aan moet.

Iemand misschien ervaringen of tips?
Ik doe trouwens de opleiding social work.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 11:48

Uhmm.. niet meer mailen maar afspreken en hem dan wijzen op de punten die je van hem moest verbeteren en als hij over zijn eigen verbeteringen heen gaat steeds waarom vragen stellen. Waarom nu wel en toen niet, waarom eerst zus en dan nu zo etc. etc. zodat je ook de reden er achter weet.

Want ze keuren het niet zomaar af daar zijn altijd wel redenen voor maar blijkbaar gaat het via mailcontact niet goed met het doorgeven van de verbeterpunten.

Het komt op mij over als een communicatieprobleem tussen jullie en jullie docent.
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 03-05-09 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 11:49

Lastig! Ik begrijp dat je de docent niet voor zijn hoofd wil stoten. Misschien mogelijk om een tweede docent te vragen jullie onderzoeksfase te beoordelen? Of vragen naar de richtlijnen/beoordelingseisen?

Je kan namelijk in principe pas iets af of goedkeuren als de eisen (zoals in het plan van aanpak staan?) behaald zijn of niet. Lukraak afkeuren gaat niet.

Eventuele volgende, maar wel harde stap, is het geen voorleggen aan de examencommissie en die laten oordelen. Dit is wel een vergaande stap, zelf zou ik het eerst proberen op te lossen via een andere docent.

rossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 11:56

Wow dat zijn pas snelle reacties :D

Helaas zijn we wel min of meer gebonden aan mailcontact. Docent zit erg veel in buitenland. We gaan wel een mail sturen met daarin de vraag voor een gesprek op school. Helaas kan dit wel nog enige tijd duren, en daar op wachten kunnen we eigenlijk niet, want voor je het weet is het juni :o

Richtlijnen ed. zijn overigens wel duidelijk. Alleen vind/ziet docent steeds nieuwe op en aanmerkingen en maakt het voor ons erg verwarrend. Overigens is alles erg onduidelijk qua eisen en beoordelingseisen, er staat zeg maar heel weinig zwart op wit :S
Foutje van de opleiding zeggen ze dan :7

Denk dat het aanvragen van gesprek, misschien wel een goede eerste stap is. En dan toch maar alles uitspreken ook al stoten we hem dan misschien voor het hoofd :o

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:19

rossi schreef:
Wow dat zijn pas snelle reacties :D

Helaas zijn we wel min of meer gebonden aan mailcontact. Docent zit erg veel in buitenland. We gaan wel een mail sturen met daarin de vraag voor een gesprek op school. Helaas kan dit wel nog enige tijd duren, en daar op wachten kunnen we eigenlijk niet, want voor je het weet is het juni :o

Richtlijnen ed. zijn overigens wel duidelijk. Alleen vind/ziet docent steeds nieuwe op en aanmerkingen en maakt het voor ons erg verwarrend. Overigens is alles erg onduidelijk qua eisen en beoordelingseisen, er staat zeg maar heel weinig zwart op wit :S
Foutje van de opleiding zeggen ze dan :7

Denk dat het aanvragen van gesprek, misschien wel een goede eerste stap is. En dan toch maar alles uitspreken ook al stoten we hem dan misschien voor het hoofd :o

En voor het gesprek duidelijk op papier zetten wanneer hij zichzelf tegenspreekt.
Dat dit voor jullie niet opschiet, jullie willen graag door en afstuderen maar op deze manier heb je het gevoel dat hij jullie belemmert.

En een andere afstudeer begeleider aanvragen? das geen optie? ook niet als je het er op gooit dar je graag persoonlijk contact hebt en dat met deze begeleider vrijwel onmogelijk is?

ik ben nu ook aan het afstuderen (schrijven van mn scriptie, onderzoek is zo goed als afgerond) maar heb elke week contact gehad met mijn begeleider. meestal face to face op school, elke week een vaste tijd.
En ind e periodes dat ik mnder naar school ging of dat hij een ander rosster had ging het contact via de mail en telefoon. Ik stuurde mijns tukken op en hij gaf per telefoon feedback.

maar ik vind het vrij laat als je nog in Juni klaar wil zijn....
ik moet as woensdag mijn 1e concept scriptie al inleveren!

rossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 08:17

Marietje, bij het onderzoek zit ook meteeen 'scriptie'. Bij ons is het echt een project en eindig je niet met een scriptie. Hierna hoeven we alleen het product te maken, wat een brochure is en dit te presenteren en dan zijn we klaar.

We gaan nu een gesprek aanvragen waarin we de voorlopige planning willen vaststellen, zodat we de laatste maand alles duidelijk hebben en ook feedbackmomenten hebben. Zodat niet alles steeds weer op het einde wordt afgekeurd. Hopen dat dat iets uitmaakt, en voor de rest maar flink de schouders eronder zetten :)