Sportmassage/therapeut/verzorger voor mensen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Sportmassage/therapeut/verzorger voor mensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 00:08

Ik ben benieuwd wie van jullie ervaring heeft met cursusen of opleidingen voor sportmassages, sporttherapeuten, sportverzorgers of iets in die richting.
Ik denk er sterk over na om zoiets te gaan doen maar ben wel heel benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met zoiets.
Zo ja, wil ik alles erover weten :D

TurdusMerula

Re: Sportmassage/therapeut/verzorger voor mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 00:20

Ik doe opleiding fysio, en wil je er best wat over vertellen, maar dan moet je iets concreter vragen stellen. :)
(Is overigens ook een hoop over te vinden via de zoekfunctie. ;))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 00:28

Mijn lieffie is sportmasseur, leuke bijverdienste overigens maar godsonmogelijk om je brood er mee te verdienen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:12

Hey sul wat voor een opleiding heeft je man gedaan? Mijn man wil het ook als parttime baan gaan doen, maar ik kan alleen curssusen in rotterdam ed. vinden. Weet jij of zoiets ook in limburg kan?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:18

Sportmassage waarschijnlijk. ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:42

k heb de opleiding sportmassage in utrecht gedaan :) ben er gekomen via een ROC in de buurt :)
Leuke opleiding, dat wel
Helaas wegens mijn extreme vorm van faalangst wél mijn thoerie gehaald, maar mijn praktijk niet gedaan, durfde niet :\

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 13:43

Heftig Evelli!!

Waar ik onder andere benieuwd naar ben is hoe die cursus in z´n werk gaat. Welke vakken, hoeveel tijd ben je er (thuis) aan kwijt, hoeveel koste de cursus, beviel het, wat is de gemiddelde leeftijd :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:10

even voor mijzelf gesproken:
vakken: anatomie, fysiologie, ehsbo e.d
tijd: elke week 1 les avond + om de week oefenzondag(optioneel)
thuis: leren en eventueel oefenen
curses kosten weet ik zo even niet meer uit mijn hoofd
de cursus beviel op zich heel goed, gemengde groep met verschillende leeftijden en achtergronden, de ene serieuzer dan de andere
Denk dat, ligt er beetje aan hoe smakkelijk je leert, dat het prima te doen is :)
Je moet veel latijnse termen leren, hoewel je al een heel eind komt als je de algemene begrippen (voor-achter-zij-binnen-buiten-boven-onder) kent en de botten en spieren in het latijns :)

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 14:26

Dankjewel :)
Denk je dat zo'n cursus te combineren is met een HBO studie?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:31

geen idee, nog nooit een HBO studie gevolgt :) ik combineerde het zelf met een fulltime baan (40 uur)

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 14:36

Ik zit op de lerarenopleiding biologie.
Op dit moment heb ik dan 2 dagen school, 2 dagen stage.
Verder werk ik 9 á 12 uur per week en fitness ik 2 á 3 keer in de week.
M´n moeder is bang dat ik het te druk ga krijgen maar ik wil het wel erg graag. Hoeveel uur per week was jij kwijt aan zelfstudie?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:53

ik leer vrij makkelijk, dus had eigenlijk wel genoeg aan de lessen zelf :) maar dat is ieder voor zich natuurlijk

dénk dat je het wel aan kan, naast je studie en leven
zou gewoon eens gaan informeren bij je in de buurt
de examens beginnen nu zoon beetje, dus dan zou je in september inkunnen stromen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:49

ik heb een klein cursusje gewoon mseren gedaan ( niet voor een opleidingmet diploma )
is wel leuk, :) en handig.

Als je er echt je beroep van wilt maken kan je misschien in bv sauna's aan de gang? Ikw erk ook in een sauna ( horeca ) en daar kan je ook massage's ktijgen enzo

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 09:56

Hoi,
Ik ben gisteren geslaagd voor de sportmassage bij NGS. Dit is een landelijke organisatie en met dit diploma mag je zelf een praktijk starten. Op hun site staan ook adressen waar je de opleiding kan volgen.
Ik ben in september begonnen. We hadden 5 uur les op zaterdagochtend maar daarnaast oefende we met 3 meiden ook op dinsdagavond en eigenlijk moest je ook tussendoor nog mensen masseren.
De opleiding is erg uitgebreid. Je krijgt niet alleen theorie en praktijk massage maar ook Fysiologie, Anatomie, EHBSO, tapen. Vooral de anatomie was veel leerwerk omdat je veel latijnse namen moest kennen van de botten en spieren. Fysiologie viel voor mij mee omdat ik medisch analist ben en al veel op deze opleiding had gehad. Maar anderen vonden dat toch een lastig onderdeel. Je moet niet alleen alles weten van de bloedsomloop maar ook van voeding, afvalstoffen, trainingseffecten, ademhaling.

Je mag echt zeggen dat dit een opleiding is en geen cursus. Het kost veel tijd, zeker als je er een volledige baan naast hebt. We beginnen met 14 man en in de loop van de cursus zijn er 2 afgevallen. Bij het theorie-examen zijn er 3 gezakt maar bij de praktijk zijn de overige 9 allemaal geslaagd.

Als je iets in deze richting wilt gaan doen dan zal ik er zeker voor kiezen om toch deze zware opleiding te nemen. Je hebt dan niet alleen een erkend diploma, maar bent ook verzekerd als je echt met patienten aan het werk gaat, kan bijscholingen volgen en bepaalde ziektekostenverzekeringen vergoeden ook de behandeling.

Ik heb de cursus gevolgd bij ats in noord-scharwoude. Daar zijn ook de kosten te vinden (dacht iets van 1200 euro oid). Maar dat kan je dan weer een gedeelte van aftrekking.
Gr Marianne