Klaar met stomme verjaardagen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paintlinger

Klaar met stomme verjaardagen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 20:35

Hoi,

Horen jullie dat ook zo vaak:"Ik heb een hekel aan verjaardagen"......?

Nou dat heb ik ook....niet allemaal natuurlijk :o
Maar ik heb besloten dat als ik geen zin heb, of gewoonweg niet zoveel met die mensen heb.....ik gewoon niet ga...
Dat zijn meestal ook mensen die je verder ook nooit spreekt, toch?

Ik hou zelf om die reden mijn verjaardag ook niet meer....ik wil niemand verplichten om te komen.

Hebben jullie dat nou ook?

Groetjes PL

Manon_V

Re: Klaar met stomme verjaardagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:38

Ja! :j

Zelfs mijn eigen verjaardag vind ik steeds minder leuk te vinden. Toch alleen maar mensen die even een taartje komen meesnoepen een bakje koffie drinken en dan weer weggaan.

Ergens zie ik het ook wel als gelegenheid om mijn familie weer eens te zien.

Toch vind ik verjaardagen niet leuk, het is meer een verplichting. Moet je iedereen langsgaan om te feliciteren en soms zelfs nog voor te stellen ook...
En al die drukte :=

heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:39

mij ook niet gezien hoor.
maar soms ontkom je er niet aan....
ik vind het niet gezellig en vier het zelf ook nooid.
en al dat geroddel en gezeik no thanks :Y)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:40

ik word eind deze maand 20, ik verstop me het liefst onder de dekens, dat gezoen en blije gedoe hoeft voor mij niet, heb het liefst dat het snel voorbij is, ook als ik er heen moet.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 20:42

Hahah...oké, ben niet de enige dus.

Ik heb meestal last van die mensen die je met geen mogelijkeheid weer weg krijgt.......en die om 2 uur dus gewoon doodleuk nog een biertje open trekken :roll:

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:45

Ik hou er ook niet van, alleen verjaardagen met een klein groepje vrienden vind ik wel altijd gezellig. Maar verplicht gezellig doen met mensen die je niet hoeft te kennen is niks voor mij :=

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:46

Ik vind verjaardagen voor een uurtje over het algemeen wel leuk; ik ga na een uurtje ook gewoon weg, wat andere daar ook van mogen vinden/denken. Waarom blijf je als je het niet naar je zin hebt?

Mijn eigen verjaardag is natuurlijk heul leuk, en als ik er genoeg van heb dan ga ik heel demonstratief staan opruimen, en iedereen bedanken voor het komen. Je moet gewoon een beetje duidelijk zijn, en kenbaar maken dat iedereen weg moet weze ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:46

Zo doe ik het al jaren, en dat bevalt me prima :j

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 20:47

Dat is ook zo kristie, ik heb alleen de pech dat mijn vriend het wel leuk vind...

(die is nu ook naar een verjaardag :+ )

heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:48

idd sommige mensen zijn niet weg te slaan...
zelf zo erg dat ze op je bank in slaap vallen :(
en je zelf al 1000x een hintje geeft dat je zo graag naar je bedje zou willen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:49

Herkenbaar, ik heb mijn laatste verjaardag geviert in 1993 :D
Dus hoef ik de rest denk ik niet meer uit te leggen?
Verjaardagen leuk hoor, maar niet dat opgedirkte en opgesmukte gedoe,
zal je mij niet vinden!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:49

Jaaa, vooral van die verjaardagen waar je met zn allen in een kringetje zit en eerst koffie krijgt 2x en daarna een frisje etc. Ik ga zelf ook niet zo vaak, alleen van echt goede vrienden of heel naaste familie. Ik ben zelf in april jarig, maar ik vier het altijd tegelijk met mn vriend ergens in de zomer, zodat we buiten kunnen zitten en een beetje barbecuen oid. Maar eigenlijk is het dan al geen verjaardag meer, maar gewoon een avondje gezellig

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:50

ik kom meestal ook gewoon in mn joggingbroek naar beneden hoor midden in de visite als ik jarig ben, alleen omdat ik nu 20 word, wil moeders me in een mooie outfit stoppen :')

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 20:50

Ik heb er ook altijd zo'n hekel aan om dan te moeten douchen.....en je dan wééér helemaal in de kleren te hijsen, op te maken...haar te doen etc....

Nee, als ik heb gedouched, dan wil ik slapen :z

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:50

Ik heb echt een hekel aan verjaardagen, ik vier ze ook nooit.
Ben daarmee gestopt sinds ik op de middelbare zit, alleen familie kwam langs, maar die kwamen vorig jaar ook niet meer, en dit jaar hoeven ze ook geen uitnodiging verwachten.

Dat schijnheilige gezellige gedoe, vooral mijn twee ooms komen alleen om met zn tweeëen te praten, de tantes zitten maar te roddelen en ik word altijd met de kinderen opgescheept 'omdat ik zo leuk met ze om ga'

Nee bedankt...
Laatst bijgewerkt door x_Rebecca op 02-05-09 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:51

Ik sluit me hier bij aan!

Al die ooms en tantes die komen die je normaal gesproken nooit ziet, een peettante die er met een zuur gezicht bij zit omdat het verplichting is... Pff voor mij hoeft het niet. En dan al die stress voor de tijd boodschappen doen etc. En je haalt natuurlijk weer veel te veel zodat je er de komende 2 weken erna nog de hele dag van kan eten, met als gevolg 5 kilo erbij }:0 .
Ik doe het nu zo ik stuur die verplichte mensen een uitnodiging, met daarbij de tijd tussen en wanneer ze kunnen komen. Met een paar vriendinnen vind ik het wel gezellig.

heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:52

heerlijk dat ik niet aleen ben haha :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:55

Ik hou niet van familie verjaardagen, die van mijn vriendinnen zijn meestal wel gezellig. Maar veel familieleden zie ik normaal nooit en op verjaardag staan we met zijn allen lekker hypocriet gezellig te doen....

Mijn eigen verjaardag heb ik vorig jaar niet gevierd, ik had er geen zin in en het is me best goed bevallen moet ik zeggen.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:56

verjaardagen niet leuk?
dat is netjes uitgedrukt,hahaha
ik haat verjaardagen.

op mijn verjaardag zijn we met zijn 4en jarig [schoonfamiliekant] en iedereen liep als een kip zonder kop rond te rennen om op alle 4 de verjaardagen minstens een uur langs te kunnen komen. en dan....hop verplicht naar de volgende 40 km verderop.... :o
ik heb er slechts 10 jaar over gedaan :D om echt duidelijk over te komen dat ik de mijne niet vier.....
het word nu geacepteerd maar ze blijven het raar vinden geloof ik. :+

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:56

Ik zorg altijd dat ik op vakantie ben met mijn verjaardag ze bellen of smsen maar even.
Alleen mijn opa en oma komen vaak wel even langs als ik weer terug ben maar verder niemand gelukkig.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 20:57

En dat je dan, omdat je een vrouw bent, moet helpen met de afwas enzo..... :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:58

ik vind er eigenlijk ook niets aan, zo schijnheilig allemaal, sommige mensen wil je er eigenlijk niet eens hebben, maar niet uitnodigen is ook niet netjes dus moet het maar.. wat ben ik blij dat ik een deel van de familie niet meer hoef uit te nodigen..

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:58

Ja, inderdaad, of "Ga jij even langs met deze schaal :)) "
Kan je weer al die mensen langs met al die originele opmerkingen ("Geef de schaal maar, gaat zo ook wel op" ) en maar vriendelijk blijven lachen.... :')

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:59

Mijn peettante is de 27 mei jarig, ik zit me nu al suf te piekeren welke smoes ik kan verzinnen om niet te komen. Ik heb die dag een dagdienst, en daarna 2 dagen intensieve therapie. Maar mijn moeder wil dat ik er hoe dan ook heen ga, omdat het ja jmuist een VERPLICHTING is, terwijl ik daar zo'n hekel aan heb. ik hoop dat ze weer op vakantie gaan, die gaan toch altijd 10 keer per jaar op vakantie.... zucht....

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 21:00

En zoveel mogelijk bier en wijn drinken omdat het gratis is .....pffff..... :\