Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
PB box staat open altijd
. Je kunt ook leven door te zijn wie je bent, te doen wat je wilt en je er helemaal niets van aan te trekken wat andere vinden of van je denken. 
plutolover schreef:Ik wil ook feesten, ik wil ook leven, ik wil ook een vriendje, ik wil niet te lief gevonden worden. Ik wil me vrij kunnen vullen.
MAar ik druf niet!!
ik voel me zo onzeker, ben bang dat mensen me niet mogen. Of me raar vinden. Ik wil zo graag scheit hebben aan mensen. ik wil niet meer dat mensen over me heen lopen. Ik wil niet meer onzeker zijn. Maar ik durf gewoon niet
ben vroeger veel gepest, Als mensen een rare opmerking maken durf ik niks terug te doen. soms wel hoor. Maar ligt geheel aan die persoon.
Argh gek wordt ik vanmezelf. Waarom druf ik nou niet te leven!
Karmandi schreef:Ook ik herken mezelf hier wel in. Ik was ook precies hetzelfde, ik wílde wel, maar durfde gewoon niet. Op de een of andere manier kwam precies de juiste vrienden tegen die me zo'n boost hebben gegeven voor m'n zelfvertrouwen, dat ik inmiddels het leven heb dat ik altijd al wilde.
En achteraf zie ik, dat het helemaal niet zo moeilijk was als ik altijd dacht. Ik had net dat ene duwtje in de rug nodig.
Dan nog lijkt het me wel erg moeilijk om het helemaal alleen te moeten doen, maar het zou wel moeten lukken. Zoals Tellie al zegt, als je het echt wil moet je even hard zijn voor jezelf, het zal misschien moeilijk zijn in het begin, maar je krijgt er achteraf genoeg voor terug!

. Maar gelukkig staan daar ook weer een heleboel mensen tegenover die wel oké zijn.
(geen details, je mag wel vragen via PB) Ben als mijn eigen psycholoog aan de gang geweest, en nu, nu heb ik wel eens een terug val dat ik denk niemand moet mij, ze vergeten me expres, ze willen niet horen hoe het met me gaat, ze vinden me stom, ik ben lelijk, niet aardig enz. 

) maar ik denk wel van achja, wat maakt het mij uit.. zo vaak zie ik die mensen niet (of ik kom ze waarschijnlijk nooit meer tegen) En als je raar danst, een keer plat op je bek gaat, of wat dan ook en je zorgt gewoon dat je lekker lacht, er spontaan uit ziet en je doet alsof het je niks kan schelen dan hoef je ook niet bang te zijn dat de mensen om je heen je de hele tijd maar raar aan staan te gapen.
Uitstraling doet zoveel!
Ptries schreef:Uitstraling doet zoveel!
) dan werkt dat echt!
Ik durfde mijn eigen familieleden niet eens te bedanken voor het cadeautje wat ik van hen kreeg!
Dan krijg je wel contacten, de mensen willen foto's, jij kan die geven.

plutolover schreef:Ik wil ook feesten, ik wil ook leven, ik wil ook een vriendje, ik wil niet te lief gevonden worden. Ik wil me vrij kunnen vullen.
MAar ik druf niet!!
ik voel me zo onzeker, ben bang dat mensen me niet mogen. Of me raar vinden. Ik wil zo graag scheit hebben aan mensen. ik wil niet meer dat mensen over me heen lopen. Ik wil niet meer onzeker zijn. Maar ik durf gewoon niet
ben vroeger veel gepest, Als mensen een rare opmerking maken durf ik niks terug te doen. soms wel hoor. Maar ligt geheel aan die persoon.
Argh gek wordt ik vanmezelf. Waarom druf ik nou niet te leven!