Hoe onmenselijk kan je zijn..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieke_M

Berichten: 911
Geregistreerd: 26-05-07
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Hoe onmenselijk kan je zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 10:01

Tot nu toe gingen mijn topics altijd over paarden. Nooit gedacht dat ik hier raad zou komen zoeken voor iets anders eigenlijk. Maar ik lig in zo'n tweestrijd...

M'n man en ik weten sinds enkele weken dat z'n zus haar man gaat verlaten. Aangezien dit niet de eerste keer is, was het verder niet echt ons probleem eigenlijk.

Maar er is één en ander aan onze oren gekomen waar we echt niet bij kunnen.
Even kort op een rijtje:
-haar man weet nog van niets
-ze vertrekt volgende week
-haar zoontje van 12 laat ze achter, die weet ook nog van niets
-haar dochter van 16 moet mee en moet ook van school veranderen - die weet het wel
-haar dochter van 18 is uit miserie bij haar vriend ingetrokken en moet op DE dag haar vader opbellen om te zeggen dat haar moeder vertrokken is + ze moet voor de rechter verklaren dat ze bij haar moeder woont zodat die nog alimentatie kan eisen voor haar oudste dochter!!!
-de dochters en hun vriendjes moeten helpen verhuizen die dag
-ze heeft de ganse rekening al leeggehaald en wacht enkel nog op belanstingsgeld om dat ook nog mee te nemen
-wij moeten ook gaan helpen maar hebben gezegd dat we aan zo'n praktijken niet mee doen en 'ze zal ons wel weten te vinden' liet ze ons weten
-haar dochters staan psychologische onder zware druk, nu zo tegen hun vader moeten liegen en dit alles meespelen, de jongste is al de ganse week niet meer op school geweest,...
-zijzelf heeft in haar leven al meer op ziekenkas en op stempelgeld geleefd dan dat ze ooit heeft gewerkt, het komt allemaal van hem

Hoe kan je nu je eigen bloed zo voor je kar spannen om zulke praktijken uit te voeren? Allemaal voor HAAR eigen voordeel. Want uiteindelijk zal hun vader het de meisjes heel kwalijk nemen. Niemand verdiend het zo behandeld te worden.

Ikzelf snap wel dat de meisjes niets durven ondernemen tegen hun moeder. Ze zijn jong en hun moeder gaat echt over lijken, ze kan heel hard uit de hoek komen.

Ik zou zelf wel de boeman willen spelen maar alles wat we weten komt van de meisjes dus sowieso gaat dit voor hen slecht uitdraaien. En ik wil hen niet nog meer in de problemen brengen.

We weten echt niet wat we nu moeten ondernemen. Het liefste zouden we haar man willen waarschuwen maar we moeten dit heel voorzichtig aanpakken. Niemand kan voorspellen hoe hij gaat reageren en nu woont iedereen daar nog dus ik zou zelfs durven vrezen voor een familiedrama...
Dat risico is minder groot als ze inmiddels verhuisd is.. Tegen de tijd dat hij haar heeft weten op te sporen, is hij een beetje bekoeld hoop ik.

We weten het dus echt niet! Beide beslissingen houden een groot risico in. De tijd is ook kort, over 6 dagen is het zover.

Iemand ooit zoiets meegemaakt? Ach ik hoop eigenlijk van niet...

mvs

Berichten: 812
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Hoe onmenselijk kan je zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:05

klink vreselijk.. Ik weet niet in wat voor staat de man is maar is er niet gewoon de mogelijkheid om ze te dwingen om tafel te gaan zitten en normale afspraken te maken?

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:05

ik denk dat in dit geval alles om de kinderen moet draaien. je gaat toch niets om de rug van de kinderen doen? die zitten straks met mega problemen. moeder die ze niet wil en een vader die zich bedrogen voelt. ik snap in wat voor situatie jij zit. in een hele nare. Ik zou niet weten wat je zou kunnen doen. maar ik zou voor de kinderen gekozen hebben. en eigenlijk de vader. Want die word gewoon als een zak stront gezien.

Hij is alles kwijt straks. Zijn geld, zijn vrouw en misschien ook wel de kinderen. en dan moet hij ook alimentatie betalen.
Beetje rare vrouw.. sorry..

Mar77

Berichten: 718
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: anna paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:07

moeilijk... ik denk dat ik het maar even zou afwachten, misschien veranderd het nog.
Waarom laat ze haar zoontje dan wel achter?

ariana24

Berichten: 313
Geregistreerd: 10-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:08

jemig zit hier eigenlijk heel verbaast te lezen
maar waarom gaat ze "zomaar" weg ? en laat ze de jongste achter ?

vind het een beetje raar

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:10

Het zal wel een rechtzaak worden als alles eenmaal gebeurt is, lijkt mij dat jullie dan gewoon de waarheid kunnen zeggen toch?

Kan de politie hier niks mee?
Het is voor jullie ook lastig misschien omdat het de zus van je man is, maar ik weet niet hoe de band tussen jullie is.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:12

Ik zou me er maar een beetje buiten proberen te houden
als je je met dat soort dingen bemoeit zal je zien dat jullie het dalijk hebben gedaan. Dus aankijken en afwachten

Tsjikkie

Berichten: 152
Geregistreerd: 02-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:12

Ik zou haar man inlichten, ik weet dat het niet mijn zaken zouden zijn, maar ik zou er zelf niet tegen kunnen als ik wist dat dit zou gaan gebeuren en ik niet iets had gedaan om haar man maar vooral haar kinderen te helpen. Natuurlijk is het wel je schoonzus, maar dit kan ze toch niet maken, wat een verschrikkelijke nare vrouw, hoe kan ze zoiets doe, verwachten van haar kinderen. Bestaat er geen instantie die hier iets kan betekenen? (in belang van de kinderen)

Of het zomaar verlaten is, daar kan ik natuurlijk niets over zeggen, misschien is wel het een en ander aan de hand.
Waarom laat ze haar zoontje wel daar achter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:13

Jeetje, wat een verhaal zeg...
Kan me voorstellen dat je er heel erg mee in je maag zit.

Helaas kan ik je niet echt helpen, ik heb dit ( gelukkig ) nog nooit mee gemaakt.
Het enige wat ik je kan aanraden is er voor de kinderen te zijn en ze duidelijk maken dat dit geen normaal gedrag is en dat zij absoluut niet voor hun moeder hoeven te liegen!

Probeer ze duidelijk te maken dat, wanneer zij vinden dat hun vader dit hoort te weten, ze het gewoon moeten vertellen.
Je kan van een kind ( ook al is dat kind 18, het blijft een kind wat gedwongen wordt om tussen vader en moeder te kiezen ) niet verwachten om dit soort dingen geheim te houden!

Natuurlijk weet ik niet hoe de gezinsverhoudingen liggen tussen vader - moeder ( ik ga er vanuit niet al te best ) en vader - kind.
Ook is de reden waarom moeder beslist om het zo op te lossen niet duidelijk.

Maar ik kan geen enkele goede reden verzinnen waarom moeder haar kinderen dit aandoet!
Hopelijk komt er een goede rechter aan te pas.

0maris0
Berichten: 5811
Geregistreerd: 16-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:14

Ben het helemaal met jolanda eens..
Wat een raar mens..
Als je dit alleen al in je hoofd haalt spoor je niet

Loody
Berichten: 2622
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: @home

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:15

Ook ik zou hem inlichten.. Vooral voor de kinderen is dit zo zwaar en ik vind dat je het hun verplicht bent om hun te helpen. zodat ze niet hoeven te liegen!!
De kinderen worden opgezadeld met leugens en bedrog..vreselijk!!!!

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:15

DaanxBien schreef:
Ik zou me er maar een beetje buiten proberen te houden
als je je met dat soort dingen bemoeit zal je zien dat jullie het dalijk hebben gedaan. Dus aankijken en afwachten


wat is dat nou voor advies? als iemand op straat doodgetrapt wordt keer je die dan ook de rug toe?

wat je sowieso MOET doen is contacten leggen met de scholen van de kinderen. Zij schakelen dan direct Maatschappelijk werk in. Dit moet op korte termijn, want alleen dan kan het een en ander ondervangen worden.
Zie je dit niet zitten, neem dan contact op met de politie; zij verwijzen je naar de juiste instanties.

Mocht je info willen; PB me dan. Met leerlingen van mij heb ik helaas al enkele keren met dit bijltje gehakt.

celticpony

Berichten: 1771
Geregistreerd: 06-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:16

jeetje he, wat een dramascenario. Kun je op enige manier met je zus in gesprek en de vraag bespreken, wat de reden is dat ze voor deze weg kiest? Misschien kun je in dit geval aan de kinderen laten weten dat ze bij je terecht kunnen mocht er iets zijn. Via die weg, kun je de kinderen iig blijven steunen en samen hulp zoeken. Volwassenen mogen dit imo samen zelf uitzoeken, maar de kinderen hebben wel veiligheid en steun nodig, daar kan jij misschien wat in betekenen. Ik vind zelfs dat dit voor de kinderen een melding bij een amk waard is. Voor een 12 jarige is dit onacceptabel gedrag van een moeder. Beseft ze dat ze hiermee haar "rechten" op het ouderschap vergooit? . Nou ik kan me goed voorstellen dat je niet weet wat je moet doen, olie op het vuur gooien is het laatste wat je wilt, maar kan me ook voorstellen dat je hier iemand ook voor wil waarschuwen. Kan je niet heel veel helpen, want deze beslissing wil je inderdaad niet maken. sterkte en veel wijsheid iig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:18

DaanxBien schreef:
Ik zou me er maar een beetje buiten proberen te houden
als je je met dat soort dingen bemoeit zal je zien dat jullie het dalijk hebben gedaan. Dus aankijken en afwachten


Ik denk dat ik met alle plezier de kwaaie peer zou zijn als dat zou betekenen dat de kinderen geholpen worden!

marieke84
Berichten: 669
Geregistreerd: 06-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:18

jeetje, ik kan het bijna niet geloven... Ik kan je hierbij geen raad geven, maar ik denk, wat je ook doet, het draait niet goed uit... Wat een verschrikkelijke vrouw, ze laat zelfs haar zoon achter, hoe kan een moeder zoiets doen! Het moet vreselijk zijn voor de kinderen om in deze tweestrijd terecht te komen. Heeft die man nog niet gezien dat de rekening geplunderd is?

Ik wens je sterkte toe, want dit kan voor jullie ook niet gemakkelijk zijn, al zeker niet voor je man, als zijn zus zoiets doet! Ik hoop dat jullie eruit geraken wat te doen, maar ik zie niet direct een oplossing. Je kan misschien die man steun en een luisterend oor geven als het zover komt, maar als hij te weten komt dat jullie het voordien wisten zal dit ook niet in dank afgenomen worden vrees ik...

Loody
Berichten: 2622
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: @home

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:18

Sorry.. ik wordt toch een beetje boos..

Net als Benangelique zegt...school inschakelen!! Help de kinderen!!

Dit kan je niet zo laten gaan!!

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:19

Een vreemde zaak. Als ik jou was zou ik toch iets doen om die man in te lichten. Uit ervaring van nabij weet ik wat het met iemand doet om zo van de ene op de andere dag in de steek te worden gelaten, in het geval dat ik ken met achterlating van de kinderen, maar was de vrouw vertrokken met een andere man.
Het zal die man breken. Om over de arme kinderen nog maar te zwijgen!

Loody
Berichten: 2622
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: @home

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:19

_Anca_ schreef:
DaanxBien schreef:
Ik zou me er maar een beetje buiten proberen te houden
als je je met dat soort dingen bemoeit zal je zien dat jullie het dalijk hebben gedaan. Dus aankijken en afwachten


Ik denk dat ik met alle plezier de kwaaie peer zou zijn als dat zou betekenen dat de kinderen geholpen worden!


Precies dat zou ik ook doen..dan maar de kwaaie pier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:19

Goeie tips van Benangelique! Tjonge wat een raar mens! Dat doe je toch niet! :oo

nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:20

Wat is de reden dat ze het niet verteld tegen haar man? Is hij opvliegend?
Kunnen jullie niet een goed gesprek met haar aangaan? Ze moet toch zelf ook inzien, dat de kinderen hier de dupe van worden. Ook zullen ze het onthouden en zal ze het later zeker voor haar voeten krijgen als de kinderen groter zijn.

Je moet zeker aan de kinderen denken. Desnoods bel je de school, huisarts of politie voor raad. Deze kinderen zijn straks voor het leven getekent.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Hoe onmenselijk kan je zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:22

je moet je hier niet zelf in mengen, maar het aan de professionals overlaten. je bent zelf emotioneel betrokken bij het gebeuren en dat helpt je niet alles in een objectief daglicht te zien.

Mika7
Berichten: 519
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: Bij Calimero in het ei

Re: Hoe onmenselijk kan je zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:24

In ieder geval zou ik die man op de hoogte brengen van haar plannen. Dit is toch te bizar voor woorden.

Hoezo "kind van de rekening"

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:25

Tja, erg lastig. Ik ken de situatie niet dus weet niet waarom ze het op deze manier wilt doen. Is ze inderdaad bang voor haar man als hij erachter komt? Maar voor de kinderen is dit een hele grote druk. Ik denk dat jullie de kinderen zouden kunnen proberen te steunen en een klankbord zou kunnen zijn. Maar dan moet je er wel voor zorgen dat je geen oordeel over een van de ouders gaar vellen. De kinderen zijn wel heel erg de dupe want die zitten er tussenin. Ik weet niet of ze dichtbij wonen, het zou namelijk erg vervelend zijn als ze geen veilige haven meer hebben en zelf gaan ontsporen.

doom

Berichten: 5148
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:26

Of het moet een gestoorde man zijn ( en dat dat de reden is dat zijn vrouw van hem afgaat, en dus bang is om het te zeggen) dan zeg ik bemoei je er aub niet mee !!
Maar als het een normale gang van zaken persoon is zou ik het toch ook wel onmenselijk van jullie vinden als jullie ervan af weten en die man niet waarschuwen dat er op het moment flink wordt geld geroofd!!

Kijk jullie weten hoe de situatie ligt ik denk dat wij te slecht kunnen oordelen wat je zou moeten doen..
Ik zou me iid geval niet van de domme houden, uiteindelijk zullen de meiden je ook dankbaar zijn denk ik ;)

Ann_moi

Berichten: 3853
Geregistreerd: 11-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:26

Ik zou proberen de kinderen iig te beschermen, want dit kan niet door de beugel heen. Hoe moet dat zoontje zich wel niet voelen als hij moet achterblijven, dat wordt een jeugdtrauma voor hem...