probleempje met werk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sascho

probleempje met werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 13:53

ik heb ongeveer 7 weken geleden een blessure opgelopen aan mijn knie waardoor ik een tijd niet kon lopen,
ik heb naast school een 0 uren contract in de zorg waar ik het weekend en vakantie werk.
ik heb hun dus mijn verhaal uitgelegd en heb gezecht dat ik zou bellen als ik weer kon werken.

nu heb ik vorige week gebeld om te zeggen dat ik weer kon werken, krijg ik gister een mail dat als ik me niet snel beter meld ik naar de arbo moet, terwijl ik dus al had gebeld..
ik terug gemailt dat ik weer gewoon kan gaan werken, krijg ik vandaag een mail terug dat ik maandag en donderdag al moet.
die donderdag hebben ze ook alweer afgezecht, weet niet hoe ze erbij komen maar ik moet dan gewoon naar school.

nou komt maandag de tandarts bij de ponys en had had ook nooit verwacht dat ik maandag al zou moeten werken.
ze zouden proberen om iemand anders te zoeken maar als dat niet lukte moest ik maar gewoon komen.

ik weet dus even niet wat ik moet doen, mogen ze mij ook zo snel al weer inplannen zonder ook maar te vragen of ik kan?
ik heb immers een 0 uren contract..

Mars

Re: probleempje met werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 14:01

Het mooie aan een 0 uren contract is dat er van beide kanten geen verplichtingen zijn qua uren om te werken. Jij hoeft geen uren te werken als je aangeeft niet te kunnen en je werkgever is niet verplicht jou elke week een aantal uur in te plannen.

Jij staat volledig in je recht als je zegt dat je maandag niet kunt. Je hebt van tevoren aangegeven niet te kunnen, het is dus het probleem van je werkgever om vervanging te regelen en niet dat van jou.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 14:06

oke! zo dacht ik dus ook al.
mijn ouders zijden ook al van nouja ze kunnen het vragen of je kan maar 2 dagen van te voren kunnen ze je zoiets niet verplichten!
als ik nou mail krijg dat ik moet, kan ik natuurlijk moeilijk gewoon niet gaan, enig idee hoe ik het het beste kan brengen naar ze?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 14:09

Jij hoeft geen reden op te geven met een 0 uren contract. Wel is het altijd netjes ruim van tevoren aan te geven dat je echt niet kunt, als het mogelijk is zou ik dit vandaag nog even duidelijk door te geven.

Hoe je dat kunt brengen, gewoon op een rustige manier uitleggen dat je voor maandag staat ingedeeld, maar dat je niet kunt werken. Als ze moeilijk gaan doen kun je zeggen dat je in je recht staat ivm je 0 uren contract.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 14:19

ja ik heb ze duidelijk een mail gestuurd met dat ik echt niet kan.
maar volgens hun sta ik dus nu al ingeplant en heb ik geluk als iemand voor me wil invallen, ik wacht anders tot morgen af of ik een mail krijg dat iemand voor me wil invallen en anders bel ik wel gewoon even op.

ik heb idd niet echt ruim van te voren aangegeven dat ik niet kon omdat bij hun pas gister duidelijk is overgekomen dat ik weer kon werken en ik dus nooit verwacht had dat ik al moest, ik denk ze delen mij gewoon bij de volgende maand de nieuwe planning weer in ofzo..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 14:23

Idd even bellen morgen als je niks gehoord hebt, zomaar wegblijven zonder verder contact is niet zo netjes en kun je problemen mee krijgen.
Maar als je morgen nog even belt heb je e best gedaan hoor, dan is de rest aan hun.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 14:24

oke dankjewel:)

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 14:28

Duidelijk aangeven dat je niet kunt. Ze kunnen daar niets tegen inbrengen!

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 18:44

ik heb een mail gehad met dat ik MOET komen en er niemand anders is, mijn moeder heeft geholpen een mail terug te sturen en heeft duidelijk gezecht dat het gewoon niet kan, ben beniewd naar de reactie

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:34

Mh lekker werkgever heb jij, ben wel benieuwd welke t is eigenlijk := wat een gedrag.
Een nulurencontract heeft idd via zijn contract geen vaste uren, en zou gauw jij geen ja ergens op zegt, kunnen ze je niks verplichten. Ik heb ook altijd gehoord dat ze mij niks vast kunnen afspreken zoals bv elke zaterdag. Omdat ik dus ook nuluren heb, ze kunnen mij het idd gewoon vragen als ik niet kan gaat t feest niet door.
:= Er is soms idd flink personeel tekort in de zorg, maar zo mensen erbij krijgen vind k een tikkeltje vreemd :\

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 19:39

ja ik heb wel afgesproken dat ik om de zondag werk, en als ik niet kon en dat optijd zij was er ook nooit een probleem!
dus vind het ook erg vreemd dat het zo gaat!
ik denk niet dat het op prijs word gesteld als ik hier vertel waar ik werk maar zou je wel een pb kunnen sturen?

ik heb ook nog doorgegeven voor ik met mijn knie zat dat ik deze vakantie alleen VOOR koninginnendag wou werken omdat mijn ouders zaten te denken om nog een weekendje weg te gaan.
dit bedacht ik me later pas, dus is het helemaal vreemd dat ik alweer MOET komen!

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:46

Ja graag, ik werk namelijk ook in de zorg in apd dus ben wel benieuwd of wij misschien bij het zelfde werken.
Uhu ik vind de toon ook niet heel erg fijn steeds met dat moeten, kun je misschien een gesprek krijgen met je teamleider? Want kan me voorstellen dat dit anders steeds word herhaald. Mail je elke keer met dezelfde persoon?

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:50

[LZP] --> [STW]

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:34

Probeer zulke miscommunicatie direct uit de wereld te helpen, bel dus even met degene die je inplant of iets dergelijks..

En ja, je hebt een nul uren contract dus ze kunnen je niet echt verplichten. Maar vergeet niet dat zij dus ook geen verplichting hebben om jouw uren te geven.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:36

Je MOET helemaal niets met een 0 urencontract, dat is nu juist het hele punt met die dingen :) Jij hebt aangegeven niet te kunnen dus jij hebt voldoende gedaan, al zou ik persoonlijk gebeld hebben. Nu heb je gemaild, maar met mail weet je niet zeker of het gelezen wordt en mis je toch het persoonlijk contact, hierdoor kunnen dingen anders over komen dan bedoeld.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:41

heb het topic mee zitten lezen, hoe is het inmiddels afgelopen?
ben je vandaag nog gaan werken?