Weet iemand een leuke tekst om duidelijk te maken dat eigen consumptie niet toegestaan is. De tekst moet op een leuke en vriendelijke manier duidelijk maken dat het meenemen van eigen consumptie niet toegestaan is op de manege. Ik heb wel vaker van dit soort teksten op manege's zien hangen maar ik kan me niet meer herinneren wat voor teksten dit waren. Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.
Ik denk dat je het beste gewoon duidelijke tekst moet hebben.. Zoals: eigen eten en drinken is niet toegestaan mee te nemen op deze manege..? Zoiets.. Het is duidelijk, maar niet aanvallend..
Toen ik nog op een manege reed nam ik altijd lekker mijn eigen broodjes mee
Anoniem
Geplaatst: 02-05-09 13:26
Suzanne F. schreef:
Ik ook. Laat die kindjes lekker hun broodje of appeltje daar opeten... Maar goed, vanuit commercieel oogpunt begrijp ik het wel een beetje.
Ja ok, maar doe zo'n verbod dan inderdaad alleen in de kantine ofzo.
Tat_jana
Geplaatst: 02-05-09 13:26
ik vindt het ook altijd maar vaag dat eigen consumpties niet genuttigd mogen worden, maneges verkopen vaak alleen maar patat of tostie maar wat als zo een kindje nou verplicht om 4 uur een appel moet eten van zn moeder ? of even een lekker crackertje tussen door ?
ik snap het enigsinds wel vanuit het financieel oogpunt maar ik vindt het niet nodig men te verplichten in de kantine te eten. zoals een stal bij ons uit de buurt moet je 20 cent betalen voor een glas water,, belachelijk.
Het gaat inderdaad alleen om de kantine. Ik vind het prima dat mensen hun eigen consumpties meenemen tot een bepaald punt. Meerdere malen ben ik in de kantine mensen tegengekomen die bijvoorbeeld: een kan koffie van thuis meenamen en gebruik maaktte van plastic bekertjes, melk en suiker van de manege. Een flesje water of een appel prima maar ik vind het nuttigen van eigen consumptie op deze wijze ronduit associaal. Daarom zoek ik een tekst die niet dwingend overkomt voor de mensen die een appel meenemen maar wel de mensen die zelf een kan koffie meenemen of water en dan suiker, melk en thee van de kantine gebruiken bewust maakt dat we daar niet van gediend zijn.
Wil je koekjes en snoepjes wij hebben dat soort troepjes xD
opisop_shop
Geplaatst: 03-05-09 17:07
Haha Nina die zijn wel leuk inderdaad.
TS kun je niet gewoon duidelijk een briefje ophangen op het prikbord/ de deur van de kantine waarop je dit uitlegt? Dat je dus wel een eigen consumptie mag nuttigen, als je dan wel je eigen spullen er voor gebruikt en ook de rommel weer opruimd?
Ja vind die van Nina heel erg leuk. Mischien om ze te combineren? Dus Wij hebben koffie en thee (A) Dus neem het zelf niet mee.En wil je koekjes of snoepjes erbij ook dat hebben wij!
Die is eeecht gaaf! Die zou ik echt doen,erg leuk bedacht!!!
Juut
Geplaatst: 03-05-09 19:42
Of wanneer de mensen wel met bekertjes melk en duiker aand e haal gaan; stuur medewerker er op af; per bekertje 20 cent, x zoveel bekertjes. Per beetje melk 50 cent, x zoveel melk in de zelf meegebrachte koffie. En suiker 10 cent per klontje Ik vind het overigens ook te ver gaan, om bekertjes ed te gaan gebruiken voor mee gebrachte koffie. Zijn dergelijke mensen er al eens op aangesproken?
Rebel_Jits
Geplaatst: 03-05-09 19:59
Bekertjes, suiker en melk achter de bar houden en alleen geven als iemand koffie besteld? Dat lijkt me een simpelere mogelijkheid.
Bienotje
Geplaatst: 03-05-09 20:35
Eigen consumpties in de kantine niet toegestaan. En dan geen hoofdletters of uitroepteken en op een paar subtiele plaatsen ophangen.
Dat geeft je gewoon de mogelijkheid om mensen als ze eigen dingen nuttigen ze er rustig even op aan te spreken. Waarschijnlijk wordt het dan snel genoeg minder. Uiteraard kun je ze er altidj op wijzen dat buiten de kantine hun eigen waren dan wel genuttigd mogen worden. Dat is aan hun.
Maak de boodschap niet te leuk, maar gewoon duidelijk. En zorg dat je zelf een neutrale manier hebt om mensen erop te wijzen als ze het toch doen. Evt. twee weken nog een soort van gedoog beleid waar je het ditmaal nog toestaat maar de volgende keer echt gaat optreden of iets dergelijks..