Verliefd op beste vriend.. wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

silver

Verliefd op beste vriend.. wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 11:19

De titel zegt het eigenlijk al.. ik ben verliefd op m'n beste vriend en weet me geen raad met deze gevoelens. Ik zit hier nu al een tijdje mee in m'n maag en heb het er uiteraard ook al met vriendinnen over gehad, maar misschien dat jullie nog raad weten.

Ik zal in het kort even uitleggen hoe en wat. Ik ken hem nu bijna 2,5 jaar. We hebben elkaar ontmoet in een periode dat we het beiden erg moeilijk hadden. Hierdoor weten we eigenlijk alles van elkaar, ook de minder leuke dingen en onzekerheden. Er is echt een hele bijzondere band tussen ons ontstaan. Daarbij komt ook nog eens dat we van dezelfde dingen houden. Soms is het haast eng hoe veel we gemeen hebben. We smsen elkaar soms zelfs tegelijkertijd, zonder dat daar een aanleiding voor is.

Maar nu komt het dus.. sinds een paar maanden zijn mijn gevoelens voor hem veranderd van 'vriendschap' naar 'verliefdheid'. Natuurlijk is dat geen ramp, maar wel voor iemand zoals ik (een schijtert wat betreft de liefde! :P) Ik ben namelijk niet erg zeker van mezelf, voornamelijk wat uiterlijk betreft en ik vind het dan ook een enorme opgave om hem dit te vertellen. Ik ben ook heel bang dat onze vriendschap hier onder zal gaan lijden. Dat is namelijk iets wat ik absoluut niet wil. Die betekend alles voor me...

Ik weet dat ik het eigenlijk gewoon moet vertellen.. maar ik weet niet zo goed hoe ik het aan moet pakken. Wie heeft er hier ook wel eens in zo'n situatie gezeten? En wat heb je toen gedaan? Tips zijn namelijk heel erg welkom hier! ;)

Equidea

Re: Verliefd op beste vriend.. wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:21

ik denk dat je het toch moet gaan vertellen... Anders zal de vriendschap er ook onder lijden, vanaf jouw kant.

veel sucses!

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:21

Heb je het idee dat hij ook dezelfde gevoelens voor jou heeft? Of heb je daar geen idee van? misschien moet je is proberen daar eerst voorzichtig naar te vissen..

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:24

ik lees even mee presies het zelfde probleem als jou

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:24

ik heb precies het zelfde gehad als jij. ik heb in t ggz waar ik opgenomen was een jongen leren kennen 6 jaar geleden, we deden veel dingen samen ( strand, bios enz.) todat mijn gevoelens voor hem veranderde in verliefdheid. ik heb hem toen een breif geschreven waarin ik vertelde dat ik meer voor hem voelde dan alleen de vriendschap. helaas was het niet wederzijds maar we zijn wel gewoon verder gegaan met de vriendschap, die is er nu nog steeds. ik zou als ik jou was hetzelfde doen, hem een brief schrijven en kijken hoe hij reageert. ik wens je heel veel succes.

silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 11:25

@Mootjah: Dat is dus wat ik niet zo goed weet... de laatste tijd heb ik wel het idee dat er bij hem ook bepaalde dingen verandert zijn. Zo is hij echt iemand met een hoofd als een zeef en hij onthoud nooit dingen. Maar de laatste tijd denkt hij overal aan. Stuurt me lieve smsjes als ik bijvoorbeeld sollicitatie gesprekken heb of iets dergelijks. En dat terwijl ik hem dat vaak tussen neus en lippen door vertel. Hij wil ook veel meer dingen samen doen enzo... Maar goed.. hoe ik dat moet interpreteren is natuurlijk de vraag..:? En daarbij komt ook nog eens dat hij in die 2,5 jaar dat ik hem ken altijd single is gebleven.. (op 1 iemand na waar ie 3 weken iets mee had en die mij ook nog eens als een bedreiging zag :P)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:26

Ik heb het ook gemaakt, maar dan in de omgekeerde richting. Een erg goede vriend was verliefd op mij. Helaas voelde ik niet hetzelfde voor hem, en is onze vriendschap eraan onderdoor gegaan.. Ik wil hiermee niet zeggen dat het daarom bij jou ook zo hoeft te gaan, maar het is best dat je even probeert te peilen naar zijn gevoelens voor je wat zegt. Want als hij niet hetzelfde voor jou voelt, kan het zijn dat jullie vriendschap niet meer hetzelfde is nadien. En dat vind ik in mijn geval nog steeds jammer..

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:32

Misschien dat je kan doen wat Lonneke zegt.. Of heb je geen andere vriendinnen die ook met hem omgaan? zodat die misschien voorzichtig wat uit hem kunnen trekken :P Dat maakt het daarna al een stuk makkelijker om er zelf over te beginnen!

silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 11:33

@lonneke: dat klinkt idd heel erg hetzelfde als mijn situatie! ;) Fijn dat het bij jou wel goed is afgelopen. Misschien wel een goed idee om het via een brief te doen!

@fiekhe: Jammer dat de vriendschap er bij jou uiteindelijk wel onder geleden heeft.. Dat is iets wat ik natuurlijk niet wil. Ik wil ook wel heel graag peilen hoe zijn gevoelens voor mij zijn, maar vind het zo lastig om daar achter te komen.. Ik weet wel dat hij sowieso veel voor mij voelt als persoon en als gewoon vriendin. Maar ik vind die scheidslijn moeilijk te bepalen..

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:36

Meid ik vind je een bloed mooi koppie hebben dus daar moet je je niet onzeker over voelen. Gevoel kan je niet loskoppelen ga daar maar op af ....

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:39

silver schreef:
Stuurt me lieve smsjes als ik bijvoorbeeld sollicitatie gesprekken heb of iets dergelijks. En dat terwijl ik hem dat vaak tussen neus en lippen door vertel. Hij wil ook veel meer dingen samen doen enzo... Maar goed.. hoe ik dat moet interpreteren is natuurlijk de vraag..:?

Hij geeft duidelijk heel veel om je. Ga samen naar de bioscoop zou ik zeggen en pak in het donker op een strategisch moment zijn hand vast. Je merkt dan vanzelf of het beantwoordt wordt.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:45

Macusa schreef:
silver schreef:
Stuurt me lieve smsjes als ik bijvoorbeeld sollicitatie gesprekken heb of iets dergelijks. En dat terwijl ik hem dat vaak tussen neus en lippen door vertel. Hij wil ook veel meer dingen samen doen enzo... Maar goed.. hoe ik dat moet interpreteren is natuurlijk de vraag..:?

Hij geeft duidelijk heel veel om je. Ga samen naar de bioscoop zou ik zeggen en pak in het donker op een strategisch moment zijn hand vast. Je merkt dan vanzelf of het beantwoordt wordt.

dat zou ik dan weer niet doen, hij kan daar wel eens heel erg van schrikken en boos worden. ik zou echt gewoon een leuke kaart kopen en daar je gevoelens naar hem in schrijven. ik denk dat ie dat veel meer waardeert. en zet er dan ook in dat je hoopt dat je gewoon goede vrienden kunt blijven als hij niets in je ziet.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:48

lonneke schreef:
dat zou ik dan weer niet doen, hij kan daar wel eens heel erg van schrikken en boos worden. ik zou echt gewoon een leuke kaart kopen en daar je gevoelens naar hem in schrijven. ik denk dat ie dat veel meer waardeert. en zet er dan ook in dat je hoopt dat je gewoon goede vrienden kunt blijven als hij niets in je ziet.

Dat zou ik dus juist heel eng vinden. Dan staat het namelijk zo zwart op wit... Ook als hij nee zegt blijft het op papier staan en in zijn bezit.

silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 11:52

@Rana: dankje voor het compliment! :) Maar ook onzekerheid is helaas niet zo makkelijk los te koppelen.. Maar ik weet wel dat er meer dingen belangrijk zijn dan uiterlijk hoor!

@Macusa: Ik ben al wel met 'm naar de bios geweest! ;) Maar het is dan altijd zo ongemakkelijk. Ik heb het idee dat hij soms ook niet goed weet wat ie moet doen!

@lonneke: Ik vind een brief of kaart ook wel een goed idee.. alleen is het, zoals Macusa als zegt, zo heel zwart op wit. Ik zit er dan haast aan te denken het hem recht in z'n gezicht te vertellen. Dan kan ik daarna altijd nog heel hard wegrennen haha! :P

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:57

ik zelf had er een beetje moeite mee om het hem recht in zijn gezicht te vertellen. vandaar die brief. misschien kun je het inderdaad gewoon zelf vertellen, maar doe dat dan wel tactisch. bereid je speec voor want misschien op t moment dat je het wilt zeggen durf je niet meer. succes

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:58

Ooh wat spannend zeg!

Ik heb het ook 2 x mee gemaakt, van de andere kant. Een goede vriend van me waar ik ong. 2 jaar mee omging heeft toen verteld dat hij verliefd op me was. Daar ben ik van geschrokken en heb toen eigenlijk de vriendschap verbroken...
Ik wist er niet mee om te gaan.

Maar mijn echte beste vriend heeft ook een paar keer toenadering gezocht, ik ben 1 x heel erg boos geweest toen hij me probeerde te kussen. Ben weggelopen en heb hem een half jaar niet gezien.

Daarna alles uitgepraat en hij is nu nog steeds mijn beste vriend, en alles is weer zoals vroeger. Hij ziet ook in dat het toch nooit iets wordt tussen ons en ik denk dat het van hem een bevlieging is geweest (was al een tijdje weer single).
Nu hebben we het samen over ons liefdesleven en alle perikelen!

Maar ik zou inderdaad gaan voor ' ineens stiekem zijn handje eens vastpakken...reageerd hij niet dan weet je dat. Knijpt hij lief in je hand, dan zit het wel goed en dan zou ik heel erg lief lachen!

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:59

Hij is toch je beste vriend zeg je? Dan kent hij je toch? Je zwakke plekken maar ook je sterkste kanten. Daar schrikt hij dus niet van. Je uiterlijk kent hij ook al twee en een half jaar en hij is nog steeds je beste vriend, hij stuurt je lieve sms-jes, hoeveel bevestiging heb je nodig???

En mocht hij jou liefde niet beantwoorden, dan is dat heel jammer en ook heel pijnlijk, maar als hij echt zo'n goede vriend is laat hij je echt niet vallen!!! Ik zou het hem gewoon vertellen................... succes!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 12:05

Ik heb het ook meegemaakt alleen dan andersom! Ik heb toen duidelijk kenbaar gemaakt dat ie veel voor me betekende, maar dat ik niet verlieft was. Daarna was het ook gewoon goed en lachen we er nu soms nog steeds om. Ik zou het hem dan ook gewoon vertellen... Wie weet is het wel wederzijds en durft hij ook niet zo goed? En als hij niet verlieft is, jammer, maar dat hoeft echt niet einde vriendschap te zijn!!!

Succes!!!

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 12:12

Ik zou het vertellen als ik jou was.

Op dit moment ben ik wel goed bevriend met een jongen alleen ben ik bang dat hij meer in mij ziet. Hij loopt altijd met me te sjansen en daar ga ik soms ook een beetje op in (jaa ik kan er niks aan doen). Ga binnenkort maar even vragen over hoe en wat.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 12:49

Ik zou met hem gaan praten. Je zou tegen hem kunnen zeggen dat je begint te merken dat jou gevoelens naar hem langzaam meer als vriendschap beginnen te worden. En dat je dat graag tegen hem wilt zeggen. Dan vraag je gewoon of er een kans is dat dat van zijn kant ook zou kunnen ontstaan, of dat je het uit je hoofd moet zetten. Dan weet je meteen waar je aan toe bent. Ik zou niet er vol op gaan met, Ik ben straal verliefd op je of zo, dat zou kunnen afschrikke

Je zou er bij kunnen zeggen dat je hem absoluut niet als vriend kwijt wilt en dat als er van zijn kant niks is, dat je er alles aan zult doen om die verliefdheid uit je hoofd te zetten en weer gewoon als goede vrienden met hem om te kunnen gaan. Ik zou niet er vol op gaan met, Ik ben straal verliefd op je of zo, dat zou kunnen afschrikken. Maar gewoon voorzichtig brengen, met dat je meer begint te voelen, maar dat je die gevoelens nog best weg kan stoppen (Als je denkt dat je dat kan tenminste) omdat je als het niet wederzijds is, hem absoluut niet als vriend kwijt wilt.

[edit] Nog even in je profiel gespiekt. Meid! Je hebt je wat uiterlijk betreft echt NERGENS zorgen over te maken! Je bent een super knappe meid en je hebt een super leuke spontane uitstraling!
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 02-05-09 12:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 12:51

Ik zou open kaart spelen, anders kan het ook nadelige invloed hebben op je vriendschap. Een goede vriend van me had ook meer gevoelens voor me dan vriendschap, maar dat zei hij niet. Dat had alleen moeilijke momenten tot gevolg, zoals bijv niet 3 zoenen op een wang geven maar dan ineens 'afdwalen' dat maakte mij ook onzeker en gek zo van wat wil je nou? Daarom zou ik als ik jou was open kaart spelen en daarin kan een brief, een kaartje of een email misschien voor jou wel een heel veilig gevoel geven. Je kunt dan alles rustig voor jezelf zwart op wit zetten en je hoeft niet nog een keer alle woorden te bedenken en in volgorde te zetten als je hem ziet.

Ik zou zeggen 'praat' met hem! Succes!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 13:31

Marije88 schreef:
Ik zou open kaart spelen, anders kan het ook nadelige invloed hebben op je vriendschap. Een goede vriend van me had ook meer gevoelens voor me dan vriendschap, maar dat zei hij niet. Dat had alleen moeilijke momenten tot gevolg, zoals bijv niet 3 zoenen op een wang geven maar dan ineens 'afdwalen' dat maakte mij ook onzeker en gek zo van wat wil je nou?

Eens! Ik heb dit ook al meerdere keren meegemaakt en ik wil geen mannelijke vrienden meer. Geeft alleen maar ellende.
(super avatar trouwens Marije88!! Ik ben gek op de moomins!) :D

silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 13:34

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik wil het ook wel heel graag aan hem vertellen, want het gaat straks inderdaad tussen ons instaan en dat wil ik niet. En misschien zit hij wel met hetzelfde probleem en lopen we straks de hele tijd om elkaar heen te draaien..

@Shiloh: zoals jij het voorstelt, had ik ook wel een beetje in gedachten.. ik wil het hem inderdaad niet zo voor de voeten gooien.. ik wil hem gewoon duidelijk maken dat ik wat meer voel en dat ik dat tegen hem wil zeggen en dat ik hem niet kwijt wil als vriend. Hopelijk begrijpt hij dat en wie weet wat hij daarop te zeggen heeft...

En bedankt voor je lieve compliment! :) Hopelijk ziet hij dat ook zo!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 13:37

Zodra 1 van de 2 verliefd wordt is de vriendschap voorbij. Of het wordt wederzijds en er bloeit wat op of de vriendschap is kapot. Het is erg moeilijk voor beiden als er 1 persoon meer voelt dan de ander. Bij alles wat je zegt of doet gaat het stroever en de een wil de ander niet kwetsen etc etc. Ook als de ene dan een relatie krijgt doet dat weer pijn om aan te zien.
Vriendschap tussen man en vrouw kan alleen als je beide hetzelfde voelt.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 13:47

Suzanne F. schreef:
Zodra 1 van de 2 verliefd wordt is de vriendschap voorbij. Of het wordt wederzijds en er bloeit wat op of de vriendschap is kapot. Het is erg moeilijk voor beiden als er 1 persoon meer voelt dan de ander. Bij alles wat je zegt of doet gaat het stroever en de een wil de ander niet kwetsen etc etc. Ook als de ene dan een relatie krijgt doet dat weer pijn om aan te zien.
Vriendschap tussen man en vrouw kan alleen als je beide hetzelfde voelt.

dat hoeft dus niet atlijd dat de vriendschap voorbij is. in mijn geval zijn we na mijn bekentenis aan hem gewoon verder gegaan met de vriendschap en heeft het geen nadelige gevolgen gehad.