Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
) Voor mij is het dus echt wennen. En best moeilijk af en toe om nee te zeggen. Ik vind het inderdaad heel lastig met suiker, zoetstoffen en wat wel en niet kan. Dat is ook een beetje uitproberen denk ik... jojoni schreef:honing is geen suiker
want honing wordt natuurlijk gemaakt door bijen en
suiker wordt in de fabriek gemaakt.. het heeft dus
een hele andere samenstelling.
honing is gewoon een zoetstof.
Jeetje, daar schrik ik echt van
Citaat:Wat is het verschil tussen honing en suiker?
Antwoord:
Suiker bestaat uit 100% sacharose en honing bestaat over het algemeen uit 1% sacharose doordat honing een mix is van verschillende soorten suikers. Over het algemeen genomen bestaat honing uit 38% fructose, 31 % glucose, 1 % sacharose en 9 % overige suikers, 17 % water en 4 % overige bestanddelen waaronder enzymen, vitaminen, zuren, sporenelementen, stuifmeelkorrels en mineralen. Overigens is het niet wenselijk dat kinderen jonger dan 1 jaar honing gebruiken, dit in verband met de aanwezigheid van (voor hen dodelijke) sporen van gifstoffen en schimmels.

Kayouty schreef:Ik mag ook niet te veel suiker hebben door mijn diabetes (suikerziekte). Ik probeer dus zo veel mogelijk suikervrij te eten en drinken. Maar probeer niet hele dagen zonder te doen, want dan raak je verbitterd zoals jij had. Gewoon af en toe een koekje ofzo met wat gewone suiker erin. (als dat lukt tenminste)
Jeetje, daar schrik ik echt van