Prepaid mobiels pakken geen abonnement sims?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

igor001

Prepaid mobiels pakken geen abonnement sims?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 22:54

Hoi,

Met mn ouders ben ik voor mn zus dr verjaardag opzoek naar een nieuwe mobiel. Echter wisselt ze de laatste tijd nogal van prepaid naar abonnement en terug. Nou hoorde ik laatst dat sims met een abbonnement niet werken in prepaid telefoons, is dit zo? (had er nog nooit van gehoord) En wat kan je er eventueel tegen doen?

Ik hoop op een reactie, het is namelijk wel handig om te weten van tevoren!

Lizz

Re: Prepaid mobiels pakken geen abonnement sims?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 22:58

Ik geef een voorbeeld:
Als je een kpn abonnement hebt, past deze sims alleen in een prepaid telefoon van kpn.

Dit geldt volgens mij ook voor andere prepaid toestellen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 22:58

Ligt aan de simlock, dan zou je een toestel even simvrij moeten maken, dan kan elke willekeurige simkaart erin.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 23:03

Zal even kort toelichten: We willen een simlockvrije telefoon nemen, of van tele2 (ze houdt dr eigen nummer). Echter schijnt het met Vodafone zo te zijn dat in een vodafone gelockt prepaidtoestel géen Vodafone abonnement wordt geaccepteerd. Vandaar deze vraag :) Dit willen we namelijk voorkomen.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 23:08

Ik heb een zogenaamd simlock vrij toestel gekocht nou vergeet het maar want mijn kaart werkt er dus niet in.
ik ben al € 15,- armer aan belkosten waar ik de telefoon heen kan sturen en nog weet ik niets.

Als je toestel ouder is dan 2 jaar dan is deze automatisch simlock vrij.
Je kan toch ook even een mail sturen naar Vodafone als je die wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 23:11

TEle2 raad ik je van harte af, waar-de-loos!!!
Verder kun je een telefoon na twee jaar gratis simvrij laten maken maar daar heb je wel een code voor nodig, dit gaat niet vanzelf.
Maar over het vodafone verhaal, dan zou je inderdaad even daar je licht op moeten steken.

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 23:13

ik heb een simonly abbonement van HI en gebruik hierbij ook een prepaid telefoon van Hi. Doet het perfect, me vorige telefoon was ook prepaid telefoon met dit abbonement erin.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 13:07

Bedankt allemaal! Ik kan hieruit dus eigenlijk gewoon opmaken dat een simlockvrije of prepaid telefoon ook gewoon abbonementsims neemt.

@Suleilitha: Mn zus maakt nu al 4 jaar gebruik van tele2 en heeft er nooit problemen mee ondervonden. Ik heb het nu ook sinds een jaar, en het is niet minder dan de providers die ik hiervoor gehad heb! (vodafone, kpn)