Welk merk dierlijk product 100% biologisch?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koop jij biologisch?

Ja, altijd
2 (18%)
Ja, als het niet te duur is
3 (27%)
Soms, als ik daar zin in heb
4 (36%)
Nee, dat vind ik te duur
2 (18%)
Nee, Nederland kent geen echte bio-industrie
Geen stemmen
Nee, niets is biologisch
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 11

Solar

Welk merk dierlijk product 100% biologisch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 20:54

Omdat ik nergens op internet kan vinden doe ik een beroep op jullie kennis. Ik eet eenmaal of tweemaal per maand vlees, maar áls ik het eet, wil ik zeker weten dat het helemaal biologisch is (uit principe). Welk vlees/melk/ander dierlijk product van welke supermarkt of welk merk, is nou écht biologisch, en wat komt uit de bio-industrie? Wat kopen jullie standaard, of juist nooit?
Brand los! :7

lesilla

Re: Welk merk dierlijk product 100% biologisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:57

Ik koop niet biologisch, ik koop iets waar ik weet dat de dieren het beter hebben gehad. Daar hecht ik meer waarde aan. En dat staat niet in vergelijking met biologisch

Solar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 21:01

Ooh, dat klinkt interessant. Hoe weet jij dan waar de dieren het goed hebben gehad? Is biologisch niet gewoon de vakterm daarvoor?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:03

biologisch hoeft zeker niet te betekenen dat de dieren het beter hebben gehad... integendeel imo.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:05

Ik eet alleen streng vegetarisch, maar andere producten eet ik zo nu & dan biologisch.
'Eko' is daar een keurmerk voor iig.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:19

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 08:49

Vlees (voor mijn vader en zusje, de rest eet geen vlees) halen wij bij de boer vandaan. Biologisch varkens en geitenvlees, biologisch betekent niet diervriendelijk maar bijv. biologisch voer. Het kán wel diervriendelijk zijn. Omdat ik weet hoe deze beesten gehouden worden kan ik wel zeggen dat het vlees van deze leverancier diervriendelijk is.
En duurder. Maar dat maakt voor ons weinig uit. Liever duur, weinig en vriendelijk vlees.

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:40

Bij ons thuis worden er heel weinig dierlijke producten gegeten. Ikzelf eet geen vlees/vis en ook geen zuivel. Mijn moeder eet nog wel kaas en af en toe een ei, mijn vader eet nog zuivel en af en toe vlees.

Vlees kopen wij sowieso biologisch, melk, yoghurt en eieren ook. Kaas niet, omdat onze supermarkt maar één of twee soorten biologische kazen heeft. Maar als mijn moeder tijd heeft, gaat ze na haar werk naar de biowinkel en neemt ze daar wat van mee.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:43

soms heb je boeren die hun dieren zelf laten slachten die op een diervriendelijke manier gehouden worden. Dit wordt dan ik pakketjes verkocht.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:22

Ik eet geen vlees/andere dierlijke producten, maar heb mijn vriend wel overtuigd om veel biologisch te eten, die koopt dan gewoon biologisch vlees in de supermarkt. Probeer mijn sojashit, groenten etc. zoveel mogelijk biologisch te kopen. Als ik ooit vlees zou eten zou ik biologisch geitenvlees eten, dat schijnt een van de meest 'diervriendelijke' soorten vlees te zijn.