Laptop werkt niet - in ander huis wel?? Bad_Pool_Header

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tindra

Laptop werkt niet - in ander huis wel?? Bad_Pool_Header

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 19:07

Een aantal dagen geleden heb ik van iemand een laptop (Dell) overgenomen. Uitgebreid getest, en de laptop leek prima te werken.
Helaas ging het bij mij thuis al snel mis. Ik kreeg na opstarten een blauw scherm met de foutmelding 'Bad Pool Header' (en nog een hoop tekst), en daarna viel de laptop uit. Ik heb verschillende malen (wel 20 keer denk ik) geprobeerd om de laptop opnieuw op te starten, maar hij bleef de foutmelding geven. Ik ben terug gegaan naar degene waarvan ik de laptop kocht, startte daar de laptop op, en toen was er niets aan de hand (dat vond ik al vreemd, want 15 minuten daarvoor had ik hem nog geprobeerd op te starten, zonder succes). Toch heeft diegene de laptop voor mij voorzien van een nieuwe harddisk, en windows e.d. is opnieuw geïnstalleerd. Hij heeft de laptop uitgebreid getest, en er was niets aan de hand.
Vanmiddag heb ik de laptop weer opgehaald (nadat ik hem eerst weer even had aangezet.. en jahoor, hij deed het prima), maar eenmaal thuis was het direct weer mis. Na het opstarten verschijnt de foutmelding in beeld, en dan gaat 'ie uit.

Ik begrijp er niets van... hoe is het mogelijk dat een laptop het bij iemand anders in huis wel doet, en hier niet?? Zou het iets met het percentage volt oid te maken kunnen hebben, of is dat onmogelijk? Ik heb alle stopcontacten in huis al geprobeerd, maar dat maakt geen verschil.

Wie herkent dit??

frankiej

Re: Laptop werkt niet - in ander huis wel?? Bad_Pool_Header

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:16

voltage zou in elk geval niet uit moeten maken als je hem opstart en gebruikt op de accu.
voor de rest een heel vreemd probleem.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 06:36

Citaat:
...ik had er zelf ook last van bij mij lag het aan dat ik geen randaarde op me stopcontact had.....

dit vond ik na wat googelen...
dus eerst eens opstarten zonder netstroom, als ie dan wel goed werkt, weet je dat je daar ergens moet zoeken.

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 13:03

frankiej schreef:
Citaat:
...ik had er zelf ook last van bij mij lag het aan dat ik geen randaarde op me stopcontact had.....

dit vond ik na wat googelen...
dus eerst eens opstarten zonder netstroom, als ie dan wel goed werkt, weet je dat je daar ergens moet zoeken.

Dank voor de tip! Dat zou het best eens kunnen zijn (ik heb geen verstand van randaarde... maar zal het binnenkort eens navragen). Ik heb de laptop vanmorgen namelijk meegenomen naar mijn werk, en daar deed ie het dus wel, zonder foutmelding.
Opstarten zonder netstroom kan helaas niet, omdat er geen accu bij zit.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:54

dan zal daar het probleem wel zitten denk ik.
hier een paar fotos ter illustratie:

dit is een zogenaamd ongeaard stopcontact, zonder randaarde dus. hier pas elke stekker in, ook al is de stekker met randaarde (zoals bij je laptop)

Afbeelding

en dit is er eentje met randaarde, dat zijn de ijzertjes bovenin en onderin. hier passen niet alle stekkers in, alleen de geaarde stekkers en van die platte van bijv. een tv of tandenborstel

Afbeelding

geaarde stopcontacten vind je meestal in de keuken bij het aanrecht, bij de wasmachine of boven bij de cv ketel

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:58

Nog even een toevoeging dat een stekkerdoos er geaard uit ziet wil niet perse zeggen dat hij dat ook is.
Hier in huis zitten veel dozen in de muur die geaard zouden moeten zijn maar dat niet zijn.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:09

je bedoelt dat die randaardecontacten er wel zitten maar dat ze niet aangesloten zijn?
of bedoel je een look-alike geaard stopcontact met die uitsparingen er wel in maar geen aardecontacten? die komen niet veel voor, op google vind ik er ook geen afbeelding van

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:26

Hij heeft wel contacten maar er is gewoon geen aardedraad aangelegd nogal stom.

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 08:07

zonnebloem18 schreef:
Hij heeft wel contacten maar er is gewoon geen aardedraad aangelegd nogal stom.

Hmm.. dan hoop ik maar dat dat bij mij ook het geval is, want in de keuken heb ik wel een geaard stopcontact, maar ook daar geeft de laptop een foutmelding.
Maargoed, ik ga nu eerst op vakantie ( *\o/* ), en daarna wel verder uitvinden hoe het zit.

Bedankt voor het meedenken hoor!!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:52

hm, das vrij onverantwoord aangelegd dan. er zijn apparaten die die aarde echt nodig hebben. anders zou je nog wel eens een flinke optater ervan kunnen krijgen.
even iemand door laten meten voor de zekerheid