voel jij je ook weleens gepasseerd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magicmist

voel jij je ook weleens gepasseerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 10:34

als bijvoorbeeld vrienden van jou iets samen gaan doen en jij niet bent uitgenodigt.
danwel bewust of niet bewust.

Ik heb dit regelmatig en twijfel dan wel of het daadwerkelijk vrienden zijn.
Als ik het dan aan mijn vriendin vraag zegt ze: ja natuurlijk ben je uitgenodigt
of net als met koninginnedag gingen ze met z'n allen nr Amsterdam en ik moest werken:
ja maar ik wist dat je moest werken..

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:52

Nee, dat is mij nog niet overkomen, tenminste, zo voelt het bij mij niet aan.
Wel heb ik een vriendin die wel eens vaker vraagt; wat ga jij vanavond doen ? En dan zeg ik; Ja waar heb jij zin in ? Terrasje, filmpje ofzo? Dan zegt ze doodleuk, ik heb vanavond al iets afgesproken met ....
Dan vraag ik me wel af, waarom zeg je dit dan niet eerst.

CarinaR

Re: voel jij je ook weleens gepasseerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:31

Ja, laatste tijd helaas vaak genoeg wat voor mij reden genoeg was om ruim schip te maken en mijn 'vrienden' groep uit te dunnen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:33

Ik vraag me af of ze het ook bewust doen. Stel de vraag eens aan hun en of ze zich dan ook gepasseerd voelen.

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:49

Hier heb ook ik de laatste tijd mee te maken.
Heb dit afgelopen week ook duidelijk gemaakt bij, ik dacht mijn beste vriendin.

Meestal krijg ik te horen, ow we dachten dat je niet zou kunnen ivm de kinderen

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:26

ik heb wel eens dat vriendinnen me niet meevragen omdat ze denken dat ik dan toch wel aan het paardrijden ben. Op momenten dat ik dan gewoon thuiszit voel ik me wel eens gepasseerd, maar ik weet dat ze dit niet met opzet doen.

Als ik bij bepaalde personen vaak het gevoel krijg dat ik gepasseerd wordt dan weet ik wel dat dit geen echte vrienden zijn en doe ik er verder ook geen moeite voor.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:31

vervelend he, als mensen voor jou gaan denken.. Ik ken het gevoel helaas ook...

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:33

Och jee, zo vaak. Gelukkige kan ik wel relativeren daarna, en besef ik dondersgoed dat het niet zo negatief is als ik in eerste instantie denk.

Andersom gebeurt het ook meer dan je denkt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:35

Passionata schreef:
Wel heb ik een vriendin die wel eens vaker vraagt; wat ga jij vanavond doen ? En dan zeg ik; Ja waar heb jij zin in ? Terrasje, filmpje ofzo? Dan zegt ze doodleuk, ik heb vanavond al iets afgesproken met ....
Dan vraag ik me wel af, waarom zeg je dit dan niet eerst.

Maar wat is er dan zo gek aan die vraag? Gewoon een geïnteresseerde vraag in, naar wat jij voor plannen hebt gemaakt. Ik lees daar geen uitnodiging in van : zullen we samen wat doen?

Ik voel me soms wel eens gepasseerd maar och : andersom doe ik het ook wel eens. Ik kan niet iedereen 'tevreden' stellen, en ik denk dat dat andersom ook wel eens zo loopt. Zou er niet teveel achter zoeken, amar gewoon duidelijk stellen hoe of wat. En niet te vergeten zelf ook initiatief nemen :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 15:26

heel soms heb ik dat ook wel eens.. maar dat is dan inderdaad omdat ze al weten(/denken) dat ik dan moet paardrijden/werken.

de vriendengroep 'thuis' (woon sinds kort op kamers in amsterdam) vraagt me ook nooit meer mee op vrijdag avond..
wat ik eigenlijk HEEL fijn vind.
als ik elke vrijdag wéér moet zeggen : "nee ik kom niet vanavond want ik moet paardrijden" dan vind ik dat op een gegeve moment echt onprettig.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 15:30

Ja dat gevoel heb ik ook heel vaak. Ik zit vaak mij thuis te vervelen en dat weten mijn vriendinnen want heb het er vaak genoeg over gehad dat ik me daar zo rot over voel. En dan gaan ze weg, en dan lees je weer ergens ik ben daar gezellig geweest. En dan denk ik wel eens, jullie kunnen ook wel eens aan mij denken ben er ook nog wil ook leuke dingen doen. Of dan zeggen ze achteraf jij had ook wel mee gekund maar ja was vergeten....

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 15:46

Hier nog een...
Mijn (inmiddels ex-) beste vriendin heeft een half jaar geleden alle contact met mij verbroken, omdat ze denkt dat ik haar vriend leuk vind. (Is niet zo, maar goed, da's weer een heel ander verhaal)

Nu laten ook de rest van mijn 'vrienden' me links liggen, heb al lang niets meer van ze gehoord, de enige jongen van die groep met wie ik nog intensief contact heb, heeft me verteld dat ze met z'n allen naar Walibi gingen, zonder die vriendin, want die kon niet.
Dus hadden ze verder niet echt een reden me níet uit te nodigen, maar ze hebben het gewoon niet gedaan...

Vind het wel heel pijnlijk, ik dacht dat die mensen m'n vrienden waren, maar blijkbaar hebben ze toch niet zo veel met me op. Op zich heb ik nu zoiets van beter kwijt dan rijk die lui, maar af en toe ben ik zo eenzaam ;( Heb nog maar één echte vriend, en die is een beetje ja.. afstandelijk (niet omdat hij me niet mag, maar da's zijn persoonlijkheid) dus die laat ik soms ook even met rust omdat ik denk dat hij gek van me wordt... Nieuwe vrienden maken gaat ook niet zo snel, ik maak heel moeilijk contact en vertrouw mensen niet zo snel...
Ik hoop dat het beter gaat als ik ga studeren volgend jaar... :\
Excuus voor het hele lange verhaal... :o

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 16:30

Ik herken het wel hoor, helaas heb ik weinig vrienden.. De meeste "kennissen" of "goede kennissen" hebben geen van alle kinderen en tja, ik heb nu eenmaal 2 kinderen een eigen bedrijf en een groot huis te onderhouden. Heb geprobeerd contact te krijgen met andere moeders, maar ja de meeste zijn toch een heel stuk ouder en zitten niet te wachten op mij. En degene die ik ken van mijn leeftijd zijn hele andere types als dat ik ben, met ideeën die totaal niet stroken met mijn ideeën

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:36

Gebeurd wel eens ja, maar andersom denk ik ook wel eens al doe ik het niet met opzet. Zoals hier ook al wordt gezegd kun je niet iedereen tevreden houden al zou je dat wel willen.

_britt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 23:21

Oh ja, ik voel me vooral de laatste tijd vaak gepasseerd.
Het is nu uit met mijn vriend en hebben dus dezelfde vrienden. Maar nu is het zo dat ik bij de meeste gelegenheden niet eens meer gevraagd word. Zelfs als mijn ex er ook niet bij is. En als ik mezelf uitnodig, voel ik me toch vaak ongewenst. Hoewel ik weet dat het niet zo is, want de meesten denken: hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Een meid is mijn beste vriendin, maar zelfs daar twijfel ik de laatste tijd over. Zij zal nooit eens voor me opkomen. Daarnaast zie ik haar maar eens in de twee weken ofzo. Voel me daardoor best eenzaam.
En natuurlijk helpt het niet dat ik zo onzeker ben en het lastig vind om anderen te vertrouwen.
Zou best eens nieuwe vrienden willen maken, maar dat vind ik erg moeilijk. Ben bang dat het zo wanhopig overkomt. :o