stelling:relatie beginnen met een persoon die drugs gebruikt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

stelling:relatie beginnen met een persoon die drugs gebruikt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 21:09

Mijn vraag heeft niks te maken met mijn persoonlijk leven en is niet van toepassing.
is gewoon een hersenspinsel waar ik onlangs in de auto zat op te denken.

Stelling 1:
je leert iemand kennen, die persoon staat je wel aan, het klikt van beide kanten en je zou wel een relatie aangaan met die persoon.

na een tijdje kom je te weten dat die persoon occasioneel drugsgebruiker is.(heel af en toe es)
Wat doe je ermee, ga je verder om een eventuele relatie op te starten?
nee, waarom niet?
ja, waarom wel? met of zonder eisen (om te stoppen bv)

Stelling 2:
je leert iemand kennen, die persoon staat je wel aan, het klikt van beide kanten en je zou wel een relatie aangaan met die persoon.

na een tijdje kom je te weten dat die persoon een regelmatige drugsgebruiker is.
nee, waarom niet?

Stelling 3:

na een tijdje kom je te weten dat die persoon een drugsverslaafde is.
nee, waarom niet?

Vinden jullie dat er verschil is in de soorten drugs?
(van een joint, cocaine, XTC, LSD oid?)
in welke mate zou dat uw keuze beinvloeden (bv verschil tussen iemand die verslaafd is aan joints, of iemand die verslaafd is aan LSD)

Pasop, ik ben zelf niet bekend met drugsgebruik, en de effecten ervan, dus weet niet waarom een LSD gebruiker beter/slechter zou zijn dan een XTC gebruiker oid.

lesilla

Re: stelling:relatie beginnen met een persoon die drugs gebruikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:12

Nooit, het is tegen mijn principes. En iemand met een ander referentiekader een relatie hebben lukt sowieso niet.

Als ik al een relatie heb en het was verborgen dan zou ik één kans geven in de ontwenning. Al zou ik het moeilijk vinden om in die onzekerheid te leven.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:14

ligt eraan welke drugs en in welke mate

verslaafd is zowieso meteen contact verbreken, af en toe een joint, geen enkel probleem

ik heb een relatie gehad met een coke verslaafde
wil ik je niet adviseren!!!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 21:17

hoe gaf de coke dan invloed op uw ex zijn gedrag?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:18

in mijn relatie geen drugs, ook niet af en toe, het is al lastig zat in een relatie zonder drugs laat staan met...

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:19

Ik zou bij stelling 2 & 3 gelijk de relatie afkappen! Ik hoef geen drusgebruiker of drugsverslaafde. Ik heb echt een ontzettende hekel aan drugs!

Bij stelling 1 ligt het eraan: Hoevaak en wat voor drugs. Ik zou hem zoiezo vertellen dat hij meteen mag stoppen als hij mij wil houden!
Maar ik denk niet dat ik een relatie zou kunnen beginnen met iemand die drugs gebruikt. Ik zou constant ruzie maken over het drugsgebruik!

Gelukkig ben ik al ruim 4 jaar gelukkig met mijn ventje :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:20

Duhelo schreef:

heeeel veel liegen, ontzettend veel schulden, waar ik allemaal dus later pas achterkwam
als je uitrekend dat een grammetje 50- kost, en er ongeveer 2 gram op een dag doorheen gingen.......
Uieindelijk niks meer doen, niet meer werken, alleen thuis hangen, hele nachten wakker, mensen die ook gebruiken in huis hebben hangen, paranoia worden, agressief worden, totaal geen ritme meer hebben in dingen doen

Denk dat dit bij alle verslavingen hetzelfde is

Aantal jaar erna had ik een vriendje die incidenteel gebruikte, had ik geen problemen mee, op feestjes, als hij het maar eerlijk vertelde
maar mensen en drugs kunnen niet eerlijk zijn
en meneer gebruikte het dus wel, in mijn huis, snel steeds naar de wc en denken dat ik t niet in de gaten had
heb hem dezelfde avond eruit gezet
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 30-04-09 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:21

Stelling 1: Ja hoor, lekker zelf weten.
Stelling 2: Ja, ook zelf weten..
Stelling 3: Jup, maar ligt er wel aan aan wat voor drugs, zoals een ex van mij die was verslaafd aan xtc, daar viel nog wel mee om te gaan, maar met de wat zwaardere dingen zou ik er wel een probleem van maken.

Ach, ik vind het allemaal niet zo'n probleem...
Al vind ik het wel zonde dat een vriend van mij bijv. allemaal dingen uitprobeert.. best gek eigenlijk,
misschien ook omdat mijn ex al helemaal in die drugswereld zat (was ook drugsdealer enzo.) en deze vriend had er helemaal niks mee en heeft eigenlijk (of had?) een vrij goede toekomst.....

Ach ja, het is wat je zelf wil hé.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:26

Lynn_Nikita schreef:
Duhelo schreef:

heeeel veel liegen, ontzettend veel schulden, waar ik allemaal dus later pas achterkwam
als je uitrekend dat een grammetje 50- kost, en er ongeveer 2 gram op een dag doorheen gingen.......
Uieindelijk niks meer doen, niet meer werken, alleen thuis hangen, hele nachten wakker, mensen die ook gebruiken in huis hebben hangen, paranoia worden, agressief worden, totaal geen ritme meer hebben in dingen doen

Denk dat dit bij alle verslavingen hetzelfde is

Aantal jaar erna had ik een vriendje die incidenteel gebruikte, had ik geen problemen mee, op feestjes, als hij het maar eerlijk vertelde
maar mensen en drugs kunnen niet eerlijk zijn
en meneer gebruikte het dus wel, in mijn huis, snel steeds naar de wc en denken dat ik t niet in de gaten had
heb hem dezelfde avond eruit gezet

Herkenbaar, ik heb een tijdje een relatie gehad met een heroïne en coke verslaafde.
Ik zou bij géén van de stellingen nog ergens aan beginnen maar dat komt omdat ik inmiddels weet wat het inhoudt de 'vriendin van' te zijn.
Helaas ging mijn ex nog een stapje verder dan bovenstaand, meer info per pb.
Zelfs de meest 'onschuldige' gelegenheidsgebruiker kan binnen no time omslaan naar een verslaafde en, eenmaal verslaafd, is er imo geen weg meer terug.
Ik ken inmiddels meedere ex verslaafden en die hebben na jaren lang clean te zijn inmiddels een goede baan,gezin en huis en nóg hebben ze zeker 2 x per week een 'zwak moment'.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:28

3 x nee, ik heb niks met drugs en wil er niks mee te maken krijgen ook. :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:38

Nee, nee en weer nee, ik wil absoluut niets met drugs te maken hebben. Persoonlijk niet, maar zeker ook niet binnen mijn relatie. Ik heb gezien wat drugs me mensen doet en wat het kapot kan maken, daar houd ik me dus verre van.

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:48

1+2
Niet zo'n probleem mee, als die gene maar goed weet wat ie gebruikt, wanneer die gebruikt, en vooral HOE die dan wordt.
Wordt ie vervelend, dan ist gauw gebeurd.

3 NOOIT, die komt er niet of amper vanaf, is vaak zichzelf niet, en je doet je eigen er alleen maar pijn mee ;)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 22:29

Persoon 3 sowieso niet, laat ze eerst hun leven maar op orde brengen, en als het dan nog steeds goed klikt kunnen we het altijd nog proberen. Ik heb genoeg aan m'n eigen problemen, die van een ander hoef ik er niet bij :n

Persoon 1, sja het is niet mijn ding, maargoed als hij mij erbuiten laat... ik zou er wrs m'n kop voor in het zand steken, als het verder een leuk persoon is.

Persoon 2 hangt er vanaf wat regelmatig is. Is dit wekelijks? Dan gaat het niets worden, zoals bij persoon 1 zou ik het soort van negeren, maar wekelijks gedrag negeren is niet echt het idee achter een relatie...

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 22:33

helaas...stelling 3 is op mij van toepassing geweest.
en ik riep altijd heel hard dat ik zo iemand niet wilde,maar goed,je kunt gevoelens niet negeren.
overigens zijn mijn ogen nu eindelijk geopend,deze jongen zal nooit veranderen en is niet goed voor mij,dus ik heb heel bewust alle contact afgesloten.
ik hoop ooit die ene jongen tegen te komen die aan alle "wensen" voldoet,en niet "saai" is,want t was toch ook wel spannend met die jongen,totdat hij waanideeën tov mij kreeg |(
verder wil ik er niet over uitwijdden,alleen dat zowel drank als drugs echt meer kapot maakt dan je lief is....
Laatst bijgewerkt door timilon op 30-04-09 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 22:36

Blowen zou me niet uitmaken. Zolang met mate. Geldt ook voor alcohol. Al het andere is een no go.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 22:36

Ik heb een relatie gehad met een gebruiker die erover loog: nooit weer. Ik haat liegen.

Ik heb ook een relatie gehad met een regelmatige gebruiker die er doodeerlijk over was, daar heb ik dan weer totaal geen problemen mee...

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 22:38

Duhelo,

Als je vraag alleen fictief is zoals je aangaf, hierbij een wedervraag.

Je bent op zoek naar een paard en je ziet er één die je op het eerste oog aan staat. Er is een enorme klik....
Maar het blijkt een kribbebijter te zijn
of een luchtzuiger
of één die ook nog eens herhaaldelijk koliek krijgt.

Wil je daar aan beginnen?

Hoe dieper het je hart raakt hoe moeilijker het gaat worden. Als je denkt dat je sterk genoeg bent om dit te begeleiden wordt het een dankbare taak, anders ga jij er aan ten onder.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 22:39

Inmiddels 3x nee. Met stelling 1 heb ik te maken gehad. En daar ook van geleerd. Maar ik trek dat dus gewoon niet. Ik kan er niet tegen als mensen dan echt totaal zichzelf niet zijn. De desbetreffende ex vergat op dergelijke momenten zijn vriendin. Mij dus. Nou heb ik tijdens een avond uit geen non-stop animatie van mijn vriend nodig, maar hij moet me ook niet gaan negeren en alleen maar met andere vrouwen flirten onder het mom van: 'we zitten allemaal zo gezellig op die zwevende rose wolk'. Ik dus niet, en het daar de volgende dag normaal over hebben was dan ook niet mogelijk. Ach schatje, het is maar drugs, je weet toch dat ik van je hou. banketstaaf niet, op zo'n moment hield die man van alle vrouwen op de wereld en dat liet hij duidelijk merken.

Dus voor mij nooit meer. Afgezien van de problemen die je binnen je relatie kunt krijgen als iemand stelselmatig gebruikt of zelfs verslaafd is. De vriendin van trekt altijd aan het kortste eind.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 22:58

Af en toe een jointje (niet meer dan 1 keer in de week) als hij savonds met een groep vrienden is of zo. (poker avondje, weet ik het) waar ik dus niet bij ben, zou ik mee kunnen leven.

Meer zou ik absoluut niet accepteren.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 23:03

Shiloh schreef:
Af en toe een jointje (niet meer dan 1 keer in de week) als hij savonds met een groep vrienden is of zo. (poker avondje, weet ik het) waar ik dus niet bij ben, zou ik mee kunnen leven.

Meer zou ik absoluut niet accepteren.

Hier ben ik het mee eens, maar maak er bij mij maar; 'niet meer dan 1 keer in de maand' van. Maar het allerliefst helemaal niet want ik wil er niks mee te maken hebben. Ik moet wel heeeeel erg verliefd zijn wil ik 'af en toe een jointje' zou kunnen accepteren. ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 23:04

Nee, nee en nee: ik zal nooit een relatie beginnen met iemand die verslaafd is aan drugs en ook niet iemand die af en toe drugs gebruikt. Ik heb geen behoefte om met iemand iets te beginnen die op zo'n manier lol wil hebben. Gaat tegen mijn principes in.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 23:11

vraagje aan iedereen die aangeeft niets te willen beginnen met iemand die drugs gebruikt: Zou je wel iets beginnen met iemand die af en toe een biertje drinkt (en dan dronken wordt)? Of iets beginnen met iemand die regelmatig een biertje drinkt (en dan dronken wordt)?

En zo ja: kan iemand mij dan het verschil uitleggen tussen de ene verdovende stof en de andere?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 23:15

Ik zou zelfs niet met een roker willen beginnen! Ik zou niets beginnen met iemand die regelmatig dronken word.
Ik vind al die rommel niet nodig om het gezellig te hebben.
Mijn vriend drinkt zelden een biertje en nooit meer dan 2. Ik drink zelf helemaal niet.
Dus ik maak eigenlijk geen onderscheid. Als je wil drinken, roken of blowen omdat het dan gezelliger moet zijn, dan ben ik er snel op uitgekeken :P

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 23:21

Vjestagirl schreef:
vraagje aan iedereen die aangeeft niets te willen beginnen met iemand die drugs gebruikt: Zou je wel iets beginnen met iemand die af en toe een biertje drinkt (en dan dronken wordt)? Of iets beginnen met iemand die regelmatig een biertje drinkt (en dan dronken wordt)?

En zo ja: kan iemand mij dan het verschil uitleggen tussen de ene verdovende stof en de andere?

Omdat, voor zover ik weet een biertje veel minder sterk werkt dan een joint. Dat idee heb ik altijd. Mensen die ik (met mate) bier zie drinken komen op mij gezonder over dan mensen die af en toe aan de drugs zitten. Als iemand in mijn omgeving een biertje drinkt is er nooit wat aan de hand en merk je dat nauwelijks aan die persoon. De mensen bij wie ik meegemaakt hadden dat ze een joint namen waren wel redelijk van de wereld. Maar verder heb ik weinig verstand van drugs dus correct me if i'm wrong!

Ik zou het ook niet fijn vinden als mijn vriend echt bezopen zou zijn, gelukkig is hij dat nooit.
Laatst bijgewerkt door Jildau op 30-04-09 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 23:21

Vjestagirl schreef:

Bij alcohol kun je zelf prima in staat zijn op tijd te stoppen voordat je echt goed zat bent. Je kunt het zelf doseren en dat is bij drugs veel moeilijker! Ik zou ook absoluut niet met een vriend kunnen leven de elke week lamlazerus is of alcohol verslaafd. Wel eens dronken worden heb ik dan weer minder problemen mee. Dat kan iedereen wel overkomen. (1 of 2 keer per jaar of zo). Ik ben zelf ook best regelmatig behoorlijk aangeschoten of ook wel eens dronken geweest. XTC Heroine etc, is nu eenmaal veel verslavender, destructiever en je hebt na gebruik nog maar weinig controle over jezelf en het valt niet te doseren.