Toelatingsbrief HBO opleiding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Toelatingsbrief HBO opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 09:09

Beste bokkers ik zit met een probleem...
Afgelopen vrijdag heb ik een toelatingstoets moeten doen voor InHolland. We zouden de uitslag binnen 3 weken krijgen. Gister lag er een brief op de deurmat met de mededeling: Welkom op de School of Social Work in den haag.
Maar je krijgt soms al post voor de opleiding ookal ben je niet toegelaten. Nu is mijn brandende vraag: Ben ik nu toegelaten of krijg ik de uitslag pas over een paar weken. Lijkt mij dat dit de goede brief is, ze hebben het ookal over een Intake-Assestment.
Wie kan mij verder helpen? Ik zit met mijn handen in het haar......

purny

Re: Toelatingsbrief HBO opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 13:41

Niemand????

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 13:59

ik zou er eerlijk gezegd niet van uitgaan, en gewoon even bellen. weet niet of ze vandaag bereikbaar zijn, maar anders toch nog even een dagje afwachten...

ik zou zeggen dat de brief over de test wel duidelijk zou gaan over de resultaten van die test ook?

pff kan me wel voorstellen dat je in spanning zit! ik zal voor je duimen dat je gewoon toegelaten bent ;)

succes!

edit: denk dat dit een algemene brief is die iedereen krijgt. de meeste mensen zullen `gewoon` HAVO (of MBO?) hebben gedaan en die toets dus niet hoeven te doen. wel slecht dat ze dat zo timen en jou dus in onzekerheid brengen omdat ze niet duidelijk genoeg zijn...

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 17:56

Als je voldoet aan de eisen, dus een havo/vwo diploma met correct profiel of een mbo 4 opleiding hebt en er verder geen speciale toelatingseisen vermeld zijn op de website mag de opleiding jou niet weigeren op basis van een test. Ik heb even zitten spieken op de site van de InHolland en volgens mij mag je met ieder profiel iedere sociale opleiding gaan doen :)

De instaptoets/test is waarschijnlijk gewoon een meetpunt om te zien waar je staat (hoe goed ben je in NL/wiskunde, heb je thuis een plek om te studeren enzovoort) om zo een goede start te kunnen bieden voor je nieuwe opleiding. Er zijn meer hogescholen die dit per dit studiejaar gaan doen voor nieuwe studenten, om te helpen zorgen dat studenten een goede keus maken en een flitstende studiestart hebben :)

Maak je niet te druk, ze mogen je als je aan de toelatingseisen voldoet echt niet weigeren op basis van een test.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 16:42

Ik heb geen MBO 4 of Havo, alleen maar MBO 2, dus moest ik die toets wel doen om te kijken of ik in aanmerking kwam. ik moest Nederlands, engels en maatschappijleer doen. Voorlopig moet ik maar afwachten

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 17:59

Euh.. bellen?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:27

Idd even bellen? Kleine moeite en het scheelt je een hoop stress de komende 2,5 week!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 07:41

@Purny: dan moet je inderdaad even afwachten :) Bellen kan je morgen proberen of anders 6 mei ivm feestdagen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 11:49

Ga dinsdag bellen, ben alleen bang dat er niemand is ivm meivakantie. In ieder geval hoop ik deze week wat te horen, zou wel handig zijn... Deze opleiding is gewoon wat ik wil doen met mijn leven, nu word ik ook alleen maar depressief van mijn werk.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:31

Hogescholen hebben geen mei vakantie.
Morgen heb je meer kans dan dinsdag. Dinsdag is het 5 mei, kans dat de hoge scholen dan wel dicht zijn.

en anders even op de website kijken wanneer Inholland open is

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:33

Ik zit anders op de CAH (Christelijke Agrarische Hogeschool) en ik heb wel degelijk meivakantie hoor. Nu dus. :P

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:38

ma_rie_tje schreef:
Hogescholen hebben geen mei vakantie.
Morgen heb je meer kans dan dinsdag. Dinsdag is het 5 mei, kans dat de hoge scholen dan wel dicht zijn.

en anders even op de website kijken wanneer Inholland open is

Ik heb wel degelijk meivakantie, zit op t HBO. ;)
Volgens mij is mijn school wel open, maar les vrij.
Als ik TS was zou ik gewoon even proberen te bellen, je komt er gauw genoeg achter of er wel mensen zijn of niet. En anders kun je woensdag gewoon weer bellen. :)

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:43

wees blij dat je een test hebt gedaan van te voren :=
Op de kenningsmakingsdag met mijn klas moest ik die test nog eens gaan doen (Engels, deed een engelse opleiding)..

maargoed, ontopic, ik weet dat INholland geen echte "mei" vakantie heeft, er zijn wel een paar vrije dagen, maar verder zijn ze gewoon aanwezig..
Ik zou er als ik jou was maar even achteraan gaan bellen, want door eigen ervaring weet ik dat inholland niet zo strikt is qua administratie :n (Ik wacht nog steeds op een bevestiging van uitschrijving.. Ik ben begin februari gestopt _-:( Stelletje ** )

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 15:54

Dank je, kzal morgen nogmaals bellen. Wat ik zo bizar vind is dat je dus al gewoon post van de opleiding krijgt terwijl je niet eens officieel bent aangenomen. En dan zou je als nog een brief krijgen met een afwijzing. Dat vind ik gewoon niet kunnen... je zou maar je baan al opgezegd hebben en je krijgt een afwijzing binnen nadat je ervan uit bent gegaan dat je bent aangenomen door middel van de eerste brief. Zit je mooi met de gebakken peren hé. Ik zal jullie op de hoogte houden ;) Maar toch bedankt voor de reacties...