Hypotheek bij de Rabobank?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Parce

Hypotheek bij de Rabobank?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 21:25

Ben ik weer met een topic aangaande mijn (bijna gekochte) huis ;)

Offertes zijn binnen en na een aantal gesprekken deze week ben ik nu in dubio over Rabobank of Aegon, volgende week wil ik de aanvraag gaan doen. Qua rente maakt het niets uit, beide hebben nette offertes geleverd, 10 jaar vast - 5,2 % rente. Verschil is dat Rabobank natuurlijk een bank is en Aegon een verzekeringsmaatschappij. OpbouwHypotheek (sparen) - Rabo, versus aflossingsvrij en spaarhypotheek (Aegon)
Fijne gesprekken gehad, vooral bij het kantoor dat Aegon aanbiedt. Beetje beinvloed door mijn vader die zweert bij de Rabobank, daar al tig jaar zijn geldzaken doet. Veilig en geen gedoe vindt hij. Ben dus een beetje aan het twijfelen nu.

Zijn er mensen die ervaring hebben met een (opbouw) hypotheek bij de Rabobank? Waarom heb je hier voor gekozen of waarom niet?

Ben benieuwd :Y)

Anoniem

Re: Hypotheek bij de Rabobank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:29

Twee verschillende soorten hypotheken kan je niet goed vergelijken. Vraag anders je Rabo om ook een spaarhypotheek en aflossingsvrij gedeelte? En dito voor de Aegon zoals de Rabo aanbiedt?

Zelf heb ik besloten voor de Rabobank te gaan voor mijn hypotheek, van alle gedane offertes vind ik die het best bij mij / mijn situatie passen en heb er een goed gevoel bij.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:44

Ik zit in dezelfde status als jij zeg maar.
Koopcontract is getekend en inmiddels de offerte voor de hypotheek ook.
Ik heb mijn hypotheek bij de ING-bank. Deze is ook 10 jaar vast tegen 5.2% rente. Dat is overal zo'n beetje hetzelfde. Ik had een goed gevoel bij de ING-bank en heb daarom voor hun gekozen.

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 23:07

Bedankt voor jullie reacties. Ja, het is best lastig, op een gegeven moment moet je gewoon de knoop doorhakken. Qua rente maakt het niet zoveel uit, het ligt allemaal erg dicht bij elkaar. Volgende week ga ik het voorlopige koopcontract ondertekenen en dan wil ik mijn aanvraag gelijk doorzetten. Voor de koopsubsidie aanvraag staat nu ongeveer 3 weken, dus het kan allemaal binnen 4 weken, dus redelijk snel. Maar eerst dus even beslissen bij wie ;) Heb trouwens offerte aanvragen gedaan bij de Hypotheker, ING, Rabo en Service Kantoor (Aegon).

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 23:11

Stap 1: zorg dat je 2 gelijke hypotheekoffertes hebt. 100% sparen en deels sparen/deels aflossingsvrij kun je niet vergelijken. Wil niet zeggen dat je niet voor één van de 2 varianten kunt gaan, ik zou de Rabo en eventueel Aegon gewoon de andere vorm ook even laten offereren. :) Dan kun je nl pas echt vergelijken.

Let ook even goed op de randvoorwaarden. Wat doen ze bv met de levensverzekering? Een levensverzekering twv het huis is gewoon niet reëel, daar betaal je je blauw aan en voor niks. Dat ding is puur en alleen bedoeld om je nabestaanden niet met een restschuld op te zadelen en als je een levernsverzekering hebt van een € 30.000 - € 40.000 is dat vaak al voldoende.

En mocht het maar een paar tientjes schelen, ga dan voor diegene waarbij je het beste gevoel hebt... :) Niet omdat je vader, de buurman of de stalhouder zich ergens thuis voelt. Jij zit er de komende 30 jaar mee opgescheept, niet zij...

Succes! :)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 17:12

Ik ga met Sylvia mee: vergelijk appels met appels en geen appels met peren :) Bekijk de randvoorwaarden en hoe zit het met de levensverzekering? Kan je nu al een hogere hypotheekwaarde nemen zodat je makkelijk je hypotheek kan verhogen indien nodig?

Wij hebben een hypotheek via de Rabobank (nu alleen nog een depot ivm bouw nieuwbouw huis) en een levensverzekering bij Delta Lloyd van een dusdanig bedrag dat ik met het lagere salaris de hypotheek ook nog op kan hoesten mocht mijn partner iets overkomen.

Rabobank hebben wij gekozen omdat die voor ons het beste uit de bus kwam. Wij hebben een deel aflossingsvrij, een deel sparen en een deel beleggen. Wederom omdat deze constructie het beste bij ons paste :)

Service is overigens prima bij de Rabobank zo ver wij die tot nu toe ervaren hebben.

Succes met kiezen!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:07

heb ook een hypotheek bij de rabobank maar dat is meer van huis uit en heb ook niet nagedacht over een andere bank.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:03

Ik heb ook net de offerte getekent voor de opbouwhypotheek van de rabo. Was voor ons de enige bank die wou financieren en t voelt goed. Is allemaal helder uitgelegd en dat is nodig voor ons( wij zijn geen wonders in hypotheken en moeilijke papieren). Ook de service is supergoed, je kan eigenlijk altijd te recht op de dag dat je belt en alles word snel geregeld.

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 11:09

Siersma schreef:
Ik heb ook net de offerte getekent voor de opbouwhypotheek van de rabo. Was voor ons de enige bank die wou financieren en t voelt goed. Is allemaal helder uitgelegd en dat is nodig voor ons( wij zijn geen wonders in hypotheken en moeilijke papieren). Ook de service is supergoed, je kan eigenlijk altijd te recht op de dag dat je belt en alles word snel geregeld.

Ja, dat vind ik ook - heb er ook een goed gevoel bij. De mening van mijn vader is ook erg belangrijk voor mij en aangezien hij al meerdere huizen heeft gekocht en verkocht, nooit problemen heeft gehad en altijd erg tevreden is geweest over de Rabobank heb ik besloten om voor de Rabobank te kiezen. Maandag ga ik het voorlopige koopcontract ondertekenen en dinsdagmorgen breng ik de envelop naar de Rabobank, om de daadwerkelijke aanvraag in werking te zetten. Vind het mega spannend en ben ontzettend benieuwd! Bedankt voor jullie reacties allemaal! *D

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:13

Wij stonden een paar ween geleden voor dezelfde keuze en hebben uiteindelijk voor de Aegon gekozen omdat die qua levensverzekering toch wat beter in elkaar zat en we daar de roerende goederen die in het koopcontract zaten gewoon konden meefinancieren. Wij hebben trouwens voor 0,25% meer voor 30 jaar vast gezet.

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:08

Toevallig hebben wij sinds een maand een hypotheek bij de Rabobank, wij hebben een deel aflossingsvrij en een deel spaar. Het voordeel bij de rabobank is dat we voor het aflossingsvrije deel niet meer rente betalen dan voor het spaardeel, iets wat bij andere banken (bijv. ing) wel anders is. Ik vind dat alles heel netjes is geregeld bij de Rabobank.

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:12

Ook wij zijn al jaren bij de Rabo. Vorig jaar voor de 2x een nwe hypo afgesloten (nieuw huis). Bevalt erg goed.

de Rabo is een bank wat er al lang is. Wie zegt dat je niet mag onderhandelen? Hebben wij ook gedaan. De hypotheker kwam met een heel scherp bod, en na veel onderhadelen deed de Rabo dat ook.
Nu hebben wij ook alles bij hun, ook de verzekeringen (interpolis) loopt bij hun.

Succes!!!

Femmy