Dringend advies gevraagd.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kana

Dringend advies gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 16:30

Ik werk als kassameisje in de AH, dit doe ik al zo'n anderhalf jaar.
Deze albert heijn is een franchiser en de eigenaren zijn een oudere man en zijn vrouw.

In dat anderhalve jaar zijn al een aantal belachelijke dingen gebeurd over hoe men het part time personeel behandeld. Ook tegenover klanten. Dit heb ik altijd voor zoete koek geslikt omdat nouja ben er toch alleen maar zaterdags.

Maar nu ben ik het zat ik word gewoon misselijk bij het idee dat ik er weer naar toe moet!!!
7 maand geleden heb ik mij ziek gemeld, sinds dien nooit weer. Er zijn wel kassameisjes die zich om de haverklap ziek melden hier ben ik er dus overduidleijk niet 1 van.
Enfin, vorige week is er bij mij wat gebeurd waardoor ik graag afgelopen zaterdag vrij wou hebben. Vorige week donderdag ben ik dus naar de AH toe gegaan en heb mijn probleem voor gelegd ( ik ging er wel heen met het motto het kan vast niet maar dacht nee heb ik ja kan ik krijgen,toch? ) er werd direct bot op me gereageerd en er werd door gevraagd naar mijn prive redenen, die ze geen flikker aangaan maar ik heb mijn redenen gezegd. Werd er geantwoord met "Dat vind ik geen reden, je komt maar gewoon!!" :( :( ( het gaat over een vriend en kanker, het hele verhaal is prive maar het was dus geen onzin.

Waar haal je het botte lef vandaan om over MIJN prive redenen te beslissen of het 'erg' genoeg is. dat bepaal ik potjandorrie zelf wel.

Daarna werd er gezegd dat ik vervanging moest zoeken (logisch) toen vertelde ik dat er maar 1 kassameisje niet werkte die dag en die kon niet met mij ruilen, Dus er was niemandom mee te ruilen want ik ahd daar al naar gekeken. (hun hebben weinig kassameisjes dus je kunt eigenlijk nooit vrij krijgen door te ruilen daarom word er zo vaak ziek gemeld)

Toen werd er gezegd dat 'wij' ons om de haverklap ziek melden ik vertelde toen dat dat niet op mij sloeg omdat ik dat niet doe dat kan hij zelfs nakijken. Dit haalde hij er daarna nog zo'n 3 keer bij, alsof ik dat dus WEL deed.

Toen ik de AH uitging riep hij nog na, "dus je komt gewoon!" Ik antwoordde toen met ja.

Vrijdag avond kreeg ik een migraine aanval, ben toen op bed gaan liggen en zaterdagochtend werd ik wakker en kon geeneens licht vedragen. papa heeft toen de AH opgebeld om dit te melden. Werd mijn vader voor leugenaar uitgemaakt door mijn baas!!

Ik snap helemaal dat dat er super verdacht uitzag en ik als ik de baas was zou ik het ook niet geloven maar kom nou?!!!!!!

Ik heb tot zondag in bed gelegen, ben niet uitgeweest en heb mijn vriendje niet eens opgehaald van zijn reis van milaan (wat eerst het plan was ) dus ik had echt wel hoofdpijn en lag niet voor mijn lol in bed.

Maar zo zijn er over dat anderhalve jaar wel meer dingen gebeurd waarom ik er zo genoeg van heb.
Bij mensen worden er uren afgetrokken als ze iets niet goed doen(kranten niet allemaal gezien). Is er een storing bij de airmiles en meld je dit netjes aan de klant dan ben je vervolgens aan het liegen(wat de baas dan doodleuk aan de klant verteld dat je liegt). Allemaal van die kleine dingen.

Ik wil er nooit meer naar toe echt niet.
Maar ik kan niet zonder baantje zitten, mijn vader zou dat nooooit accepteren hij word er zelfs boos om als ik erover begin. Hij snapt/begrijpt/geloofd? mij niet
Mijn moeder vind ook dat ik zaterdag er gewoon weer heen moet.

Ik wil niet, ik wil er straks naar toe mijn jas inleveren en zeggen dat ik per direct ontslag neem en nooit meer kom.
Kan ik dit maken?

Ik word echt gek. En dat voor 100 euro in de maand.

lesilla

Re: Dringend advies gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:33

Ik zou ander werk zoeken terwijl je er blijft werken.

Ik ken je nu al langer en je werkt brengt je wel vaker verdriet. Dan is het ook niet goed voor jou gezondheid.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:34

Ga heel hard solliciteren voor een ander baantje en zodra je iets gevonden hebt melden dat je stopt (vergeet niet de wettelijke opzegtermijn die in je contract staat).
Ik kan goed begrijpen dat het zo niet leuk meer is en na de aanvaring van je vader zou hij ook moeten snappen hoe jij je daar moet voelen.
Heel veel succes in elk geval.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:34

Wat doe je daar nog?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:35

Ik begrijp je wel een beetje, de sfeer is zo te horen niet echt fijn en daar word jij ook niet gelukkig van.

Dat je baas je geen vrij wil geven is natuurlijk zijn goed recht maar niet echt vriendelijk voor zijn personeel.
Maar ik snap ook wel dat als er veel ziekmeldingen zijn, jij vrij gevraagd hebt en je dan ziek word dat zij datverdacht vinden (zelf ook een keer gehad).

Ik kan je niet echt een tip geven behalve misschien eens proberen te praten met je baas en uit te leggen dat jij je wel inzet voor het bedrijf en dat je het niet prettig vind om behandeld te worden alsof je dat niet doet.

Als je echt weg wilt rest er maar 1 ding: nieuwe baan zoeken!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 16:35

Ja met dat opzegtermijn zit ik dus ook.

In principe kan ik vanaf zaterdag al ergens werken...
Wat kunnen ze me maken als ik zeg dat ik nooit meer kom? me verplichten te komen?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 16:36

katiavl schreef:
Ik zou ander werk zoeken terwijl je er blijft werken.

Ik ken je nu al langer en je werkt brengt je wel vaker verdriet. Dan is het ook niet goed voor jou gezondheid.

Ja klopt. ik ben er vaker gewoon echt ziek om van wat ze steeds weer doen. maar ik neem steeds geen ontslag ook deels om thuis..
Laatst bijgewerkt door Kana op 28-04-09 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:37

Dan zou ik vandaag informeren wat je opzegtermijn is, en vandaag opzeggen. En het dan regelen met het ander baantje.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:38

Ik zou als ik jou was een andere werk zoeken. Je kunt gaan solliciteren terwijl je werkt bij AH en heb je een nieuwe baan gevonden. Dan moet je je baan opzeggen met een ontslagbrief (houd wel rekening met opzegtermijn, meestal is dat een maand).

Ga solliciteren bij andere supermarkten of ga werken als postbezorger/schoonmaker. Je wordt niet gelukkig van in deze situatie. Je lichaam gaf ook al aan met je stevige hoofdpijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:42

Waar denk je dat die migraine van komt ;) Die komt echt niet zo uit de lucht vallen...

Als je werk (icm privéleven)je zoveel stress oplevert, zou ik idd per direcht stoppen. Je kunt toch een ander baantje zoeken? Of eventueel bij een andere AH gaan werken?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 16:43

Maar dat is wat ik me afvraag, kan dat; per direct ontslag nemen?
Om eerlijk te zijn weet ik namelijk niet of ik een opzegtermijn heb en zoja hoe erg hun eraan vast gana houden. Kan me niet voorstellen dat ze een kassameisje willen dat absoluut niet achter die kassa wil zitten? Lijkt me geen goed beeld voor de klanten.
Bah, ik vind het allemaal wel vervelend hoor.

Een ander baantje zoeken gaat wel lukken hopelijk, ik ben namelijk echt niet vies van werken. heb het sinds mijn 15de altijd gedaan.
Laatst bijgewerkt door Kana op 28-04-09 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:44

Ik zou gaan kijken of er ergens anders werk is waar je aan de slag kunt. Je heb een maand opzegtermijn,neem ik aan dan kun je als je snel bent per 1 juni daar weg.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:45

Ligt eraan wat voor contract je hebt. Bij een 0-uren contract heb je geen opzegtermijn, en bij een urencontract vaak een maand, maar dat moet je in de contract lezen.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 16:52

Ik ga er zo heen en zeg dat ik ontslag neem per direct. Ik zie wel hoe hun erop reageren.
Als ze echt wil dat ik nog een maand lang blijf komen ga ik haar wel vragen of dat zo verstandig is. Ik wil er echt niet zitten en ik neem aan dat zij geen sacherijnig meisje achter de kassa wil.

Bedankt allemaal!!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:55

Succes :) Ik snap dat je daar wegwilt, echt belachelijk hoe ze je behandelen!

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:59

Persoonlijk vind ik dat je je verantwoording moet nemen. Het toont karakter als je gewoon terug gaat, ondertussen solliciteert en netjes je baan op zegt als je wat anders hebt. Houdt de eer aan je zelf. Als je dit uit de weg gaat, geef je je over aan de situatie en kies je voor de minste weerstand. Zo werkt 't helaas in 't leven niet. Terug gaan en afmaken waar je mee bezig was.....is volwassen gedrag.
Hoe ongelofelijk bot en lomp sommige mensen ook kunnen zijn, gun hun 't plezier van hun overwinning niet, maar loop straks met opgeheven hoofd op het door jouw gekozen moment de deur uit.
Succes!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:59

heel veel succes!

ik vind dat je volkomen in je recht staat, en als jij niet met een prettig gevoel werkt, gewoon je horizon moet verbreden. Genoeg ander werk dan véél leuker kan zijn!
Ik begon ook als cassiére en ben daarna overgestapt op kledingwinkels. Een wereld van verschil, had het daar vééééél leuker ;)
Nu is die tijd voorbij (studie af, écht werk gevonden), maar kijk met veel plezier terug op die tijd :)

ik vind trouwens dat je een heel mooie, nette manier van schrijven hebt :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:00

Succes dan maar!!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:01

Boya schreef:
Persoonlijk vind ik dat je je verantwoording moet nemen. Het toont karakter als je gewoon terug gaat, ondertussen solliciteert en netjes je baan op zegt als je wat anders hebt. Houdt de eer aan je zelf. Als je dit uit de weg gaat, geef je je over aan de situatie en kies je voor de minste weerstand. Zo werkt 't helaas in 't leven niet. Terug gaan en afmaken waar je mee bezig was.....is volwassen gedrag.
Hoe ongelofelijk bot en lomp sommige mensen ook kunnen zijn, gun hun 't plezier van hun overwinning niet, maar loop straks met opgeheven hoofd op het door jouw gekozen moment de deur uit.
Succes!

over het algemeen ben ik het daarmee eens, maar wel tot op een zekere hoogte.
Ik zou me nóóit laten kleineren, of uit laten maken voor leugenaar.
Aan het verhaal te horen is zlfs haar vader zonder enige onderbouwing uitgemaakt voor leugenaar, dat is wel een beetje raar, vind je niet?

In zo'n situatie zou ik hem lekker laten gaarkoken en meteen ontslag nemen :)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:04

Sjongejonge, wat een verhaal. Zou daar geen seconde meer willen werken! Wat Boya zegt, zit wat in. Maar ach, schijt, dan maar geen eer aan mezelf.

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:13

Jeetje zeg.. erg vervelend!
Ik wens je heel veel succes straks als je erheen gaat! laat je weten hoe het is gegaan?

En wat hierboven net werd gezegt ben ik het ook wel mee eens, ik zou mezelf toch niet hélemaal laten kennen en daar verder gaan met werken tot ik een nieuw baantje heb gevonden.
Maar dat is natuurlijk wel erg moeilijk ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:23

Boya schreef:
Succes!

Hier ben ik het mee eens.
Als je al een andere baan hebt, kun je gelijk opzeggen.
Meestal is de opzegterwijn 1 maand, dat zijn dus nog 4 zaterdagen.
Dat overleef je toch wel, helemaal als je weet dat je daarna nooit meer terug hoeft?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 17:33

Boya schreef:
Succes!

Bedankt voor je reactie.
Ik ben het eigenlijk wel helemaal met je eens, sterker nog als ik een buitenstaander was die dit verhaal van een ander las had ik het zelfde gezegd.
Ik ben net terug van de AH, op weg er naar toe kreeg ik weer kopsteken en begon mijn ogen weer te bonken, werd er naar van. Ik heb mijn verhaal gedaan bij mijn baas en ik hoef niet meer terug te komen. Ook aanstaande zaterdag niet.

Kan dus zaterdag mooi aan de slag bij een ander baantje.
Ik voel me zo opgelucht! :D

@ Milo, wat grappig dat je dat zegt ik heb namelijk dyslexie en heb dus vaak erg veel spelfouten. :P

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 17:34

Overigens als ze had gezegd dat ik nog 3 zaterdag moet komen totdat ze vervanging had. Had ik het wel gedaan, ook om mijn collega's dat hun geen extra stress hebben oid.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:36

Goed gedaan meid! Erg volwassen aangepakt!