Herinrichtingskosten... wat zijn dit precies?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

odetteke

Herinrichtingskosten... wat zijn dit precies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 15:51

We gaan verhuizen en we hebben waarschijnlijk recht op een verhuiskostenvergoeding
Citaat:
De kosten van verhuizing van een werknemer in het kader van de dienstbetrekking kunnen onbelast worden vergoed voor zover het betreft het overbrengen van de inboedel. Daarnaast kunnen de overige kosten, inclusief herinrichtingskosten, onbelast worden vergoed tot maximaal € 7750. Van verhuizing in het kader van een dienstbetrekking is in ieder geval sprake indien de werknemer binnen twee jaar na aanvaarding van de nieuwe dienstbetrekking dan wel twee jaar na overplaatsing

Maar wat zijn nu precies herinrichtingskosten? Ik weet dat nieuwe gordijnen, behang, verf, vloerbedekking etc daar iig onder vallen, maarja, wij hebben een huis gekocht waar niets meer aan verbouwd hoeft te worden, dus die kosten zitten in de koopprijs inbegrepen. Weet hier toevallig iemand of je de kosten van roerende zaken die apart in het koopcontract genoemd zijn ook als herinrichtingskosten opgevoerd kunnen worden? En hoe zit dat met nieuwe meubels die aangeschaft moeten worden omdat de oude niet meer passen?

Brainless

Re: Herinrichtingskosten... wat zijn dit precies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:54

Meestal moet je bonnen inleveren van de spullen die je hebt gekocht.
Officieel geld dit dus alleen voor verf, vloerbedekking, gordijnen ed.
Misschien even met de baas om de tafel en vragen of je ook meubels mag opvoeren als kosten.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 16:14

Maar degene die beslist of en wat er vergoed moet worden is toch de belastinginspecteur en niet de baas?

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:26

Nee, dat beslist de baas. Die moet het ook betalen en onderhandelt dat met de werknemer die hij in dienst wil nemen.

De belastingsdienst bepaalt hoeveel er maximaal belastingvrij mag. Dus alles wat je baas daarboven vergoedt, daar moet je belasting over betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:33

Nodig of niet .... voor dat geld had ik me dan toch een nog mooiere vloer uitgezocht :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:35

celano schreef:
Nee, dat beslist de baas. Die moet het ook betalen en onderhandelt dat met de werknemer die hij in dienst wil nemen.

De belastingsdienst bepaalt hoeveel er maximaal belastingvrij mag.

Klopt maar je zal richting de belastingdienst wel aantoonbaar kunnen maken dat het onder herinrichting valt. De baas kan wel akkoord geven voor meubels maar als de belastingdienst daar achter komt kan je alsnog een flinke claim verwachten.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 16:39

Juliette86 schreef:
Nodig of niet .... voor dat geld had ik me dan toch een nog mooiere vloer uitgezocht :D

Vloer kost nogsteeds een hoop geld, en hetgene dat er ligt zouden we zelf uitgezocht hebben, dus dan ga ik niet moeilijk doen.

Dat bedoelde ik inderdaad Juliette86 :j Ik zit er niet op te wachten dat ze uiteindelijk een keer bonnentjes opvragen en je gezeur krijgt.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:38

Ook de kosten van het werkelijk overbrengen van je inboedel vallen volgens mij onder herinrichtingskosten (overigens mag je hier alleen een beroep op doen als je aantoonbaar moet verhuizen vanwege je werk / uit opdracht van je baas).

Volgens mij verder alle zaken die 'horen' bij het huis zoals verf, vloer, gordijnen, aansluitkosten gas/licht, (her)inrichten van je tuin.