Ebay? Ik snap het nog niet helemaal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alexx

Ebay? Ik snap het nog niet helemaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 13:46

Ik heb een vraagje over Ebay; als iemand een startbod in heeft gediend, is het dan zo dat je er niet onder kunt bieden? En als er staat 'Nu kopen voor 500 euro" en je biedt dat; krijg je dan automatisch het product of kan er dan nog overheen geboden worden?

:Y) ben een eBay maagd; ik ben meer van marktplaats, maar heb nu wel iets gezien wat ik wil hebben.

Bienotje

Re: Ebay? Ik snap het nog niet helemaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:06

Ben ook geen fanatieke e-bayer. Maar onder een start-bod bieden heeft inderdaad geen zin. Het is immers te laag en de verkoper heeft al aangegeven daar niet op in te gaan. Ik denk zelfs dat e-bay daar een beveiliging voor heeft dat je dat ook niet kán.

(niets irritanter bij marktplaats als je aangeeft bieden vanaf € 20,- en dan een bod krijgt van € 5,- bv. en dat voorkomen ze zo)

´Nu kopen´ is een alternatief voor veilen. Daar is geen onderhandelen/ bieden aan de orde maar inderdaad een vaste prijs.

Let wel even op evt. verzendkosten die er bij op komen en dat evt. biedingen bindend zijn op e-bay ;)

Succes!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:12

Tegenwoordig vind je bij (de buitenlandse) ebay ook een knop "Doe een prijsvoorstel'. Je kunt hiermee aan de verkoper aangeven wat het je waard is. Dit bedrag ligt dus lager als de vraagprijs. Wél moet de verkoper deze optie aanbieden anders kun je hem niet gebruiken.
Je onzichtbare bod is dan voor de verkoper 48 uur geldig om op in te gaan. Doet hij dat niet dan verloopt het.

Als voorbeeld even een Duitse aanbieding; zie onder de knop "Direkt Kopen" de "Preisvoschlag" knop zitten
http://cgi.ebay.de/Wintec-Pro-VS-Sattel ... 240%3A1309

Polivy

Re: Ebay? Ik snap het nog niet helemaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 23:14

Let er wel op dat sommige aanbieders hetzelfde product voor zowel 'nu kopen' als in een veiling aanbieden.
En erg belangrijk is dat als je een bod doet en je wint het product, dit bindend is!