Canon EOS 40D, foto's van kaartje beschadigd, HELP!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Canon EOS 40D, foto's van kaartje beschadigd, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:23

Grote paniek!
Ik wil net foto's die ik afgelopen weekend gemaakt heb op de PC zetten, maar een stuk of.. 20-50 foto's zijn beschadigd? -O-
Op de camera (canon eos 40D) krijg ik de melding "Cannot playback image".
Op de PC loopt gewoon de hele PC vast als ik ze probeer te openen _-:(

Ik heb nu de volledige map van het geheugenkaartje (SanDisk Ultra II Compact Flash -15 MB/S- 4 GB) 100CANON, waar de foto's in staan, gekopieerd naar m'n PC, en dat leek goed te gaan- tot hij bij de schijnbaar beschadigde bestanden kwam, deze kreeg hij niet gekopieerd, gevolg: PC liep weer vast. :(

De goede bestanden zijn inmiddels op de PC gezet en hopelijk 'veilig'- de beschadigde bestanden staan op de geheugenkaart, maar krijg ik met geen mogelijkheid 'terug'... Iemand tips? Dit drijft me nogal tot wanhoop zegmaar ;(

Ik heb nu CardRecovery op staan, probleem is volgens mij dat dat geld gaat kosten, en simpelweg: dat-geld-heb-ik-NIET. Niet nu, niet morgen, niet over een week. Met google kom ik er ook niet echt uit..

Iemand die freeware weet hiervoor? Andere tips? Ervaringen? Bekenden met ervaringen? Wat doe ik nu met het geheugenkaartje? Hoe krijg ik m'n foto's terug? Aaah... help!

Anoniem

Re: Canon EOS 40D, foto's van kaartje beschadigd, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:28

Bij de SanDisk kaarten zit standaard een minidisk bijgesloten met recovery software. Heb je die niet nog ergens liggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:30

Oh oeps.. echt waar? Zou dat gewoon in de verpakking moeten zitten van het kaartje? Bij mij zit er geloof ik meestal alleen het kaartje + beschermhoes in, het kartonnetje wat je dan overhoudt gooi ik weg... *kijkt wanhopig naar Nouks-de-redder-in-nood

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:44

Even een update, CardRecovery vond ze wel, maar maar 'half': half afbeelding, half grijs vlak.. :( en natuurlijk bleek het op het laatst weer geld te kosten. Ik probeer nu SmartRecovery (PC Inspector).. en ga even googlen op he sandisk programma.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:47

Hahahaha :')

Ik heb nog minstens 10 van die minidiskjes liggen eventueel... Heb je al op de website van SanDisk gekeken? Kan me best voorstellen dat je het daar misschien ook gewoon kunt downloaden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:44

Hoe heet dat programma precies? Ik vond wel een programma van Sandisk voor recovery, iets met blabla PRO, maar dat kost 40 dollar alsnog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:58

SmartRecovery heeft een aantal foto's teruggevonden.. maar ook een hele hoop 'besschadigd', dus weer half afbeelding, half grijs.. als iemand de gouden tip heeft.. ;(