hoe kan ik mijn beste vriendin helpen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rakkertjuuhh

hoe kan ik mijn beste vriendin helpen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 08:57

Mijn beste vriendin heeft nu al een relatie van 3jaar.
ze wonen al 2jaar samen,en zijn ondertussen een huis aan het bouwen.
Maar laatste tijd is er al ruzie tussen hun relatie...
en nu twijfeld zij of ze wel van hem houd,maar hoe kan ik haar nou het beste helpen om daar achter zien te komen??
Ik had al gezegt,schrijf is op papier wat je leuk aan hem vind en wat niet enz..
of ga wat leuks doen met hem en kijken wat je voelt..
Wie weet hier nog meer tips??
wil haar zo graag helpen
Alvast bedankt.

Mars

Re: hoe kan ik mijn beste vriendin helpen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:59

Lief dat je je vriendin wilt helpen,maar ik denk dat het iets is waar ze ecdht zelf achter moet komen wat ze wil met haar vriend. Jij kunt haar helpen door er voor haar te zijn, naar haar te luisteren etc, maar de uiteindelijke beslissing zal ze zelf moeten maken.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:27

Ik ben het met Mas eens. Met deze beslissing kun je haar niet helpen, alleen door er voor haar te zijn en naar haar te luisteren.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:59

ze moet het idd gaan oplossen met der vriend!! Ze moeten eens met zn 2tjes gaan zitten en op een rijtje zetten wat ze zo leuk aan elkaar vonden en hoe het nu gaat, waarom ze steeds ruzie hebben en hoe ze dat kunnen oplossen!

zoals eerder gezegD: jij kan er alleen voor der zijn als luisterend oor aals ze dat nodig heeft..

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 10:14

Ja jullie hebben gelijk,zal het even met haar over hebben.. en haar zo goed als ik kan steunen,welke beslissing ze ook maakt.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:16

Als ze zelf al twijfelt, denk ik dat ze het diep van binnen wel weet alleen ik denk dat ze geen stappen durft te ondernemen. Het is nog niet niks om een huis te bouwen en dan met twijfel. Ik heb mijn vriendin toendertijd ook geholpen. Meer als steunpilaar en vragen stellen. Lag iets anders, mocht je wat meer willen weten hoe ik het opgelost heb, kun je altijd een PBtje sturen!

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:53

Ik denk niet dat je haar hierbij kunt helpen. Je kunt een luisterend oor zijn, verder helpen lijstjes ook niet bepaald. Ik zou gewoon zeggen dat ze eens op goed gesprek moet gaan met haar vriend, ze zullen het toch samen uit moeten vogelen. Dus laat haar alle gevoelens op tafel leggen bij haar vriend..

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:58

Ik spreek uit ervaring : een bouw/verbouwing kan zwaar wegen op een relatie. Je werkt s avonds lang door, intussen werk je 38-40u per week, weekends alles voor de bouw, van vrijetijd & leuke dingen doen komt niets in huis, en meestal moet je dan ook nog ff goed op het budget letten.

Zoiets zet druk op een relatie, onvermijdelijk!

Daarom passen ze niet slecht bij elkaar, (of misschien wel), maar laat hen eventueel eens een weekendje weggaan met elkaar of zo, en kijk dan eens hoeveel ruzie ze nog hebben?

Echt waar, een huisje bouwen lijkt zo mooi, maar het is ook soms een echte nachtmerrie voor je relatie!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:03

Denk er ook aan dat een huis bouwen erg veel stress met zich mee brengt. Ik zit er zelf ook in en ben heel blij dat ik met mijn vriend met bijna alles op 1 lijn zit.

Zijn de ruzies bouwstress gerelateerd? dan is het voor haar van belang om te kijken waarover het voornamelijk is en of ze daar compromis in kunnen sluiten.

Lientjeds ik sluit me helemaal bij je aan. Een huis bouwen doe je ook nog eens naast je gewone werk, dingen uitzoeken moet buiten het werk, budget beheer is erg moeilijk omdat je vaak niet goed zicht hebt op wat iets kost, planning moet steeds bijgesteld worden (niet iedereen kan daarmee omgaan), de een zit vaak al verder na te denken dan de ander (ik heb bij wijze van de kasten al ingericht terwijl mijn vriend pas bij de kleur muur zit bijv). Het is meer als logisch dat er soms wat spanningen zijn.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 19:54

Lief van je dat je ze wilt helpen, maar ik denk dat dit toch echt iets is tussen hun twee. Je kan natuurlijk wel altijd klaarstaan voor der als ze erover wilt praten maar meer? Ik zou me er niet teveel mee bemoeien. Hun moeten het toch zelf uitzoeken.
Elk stel heeft wel eens een 'dip' in de relatie waarbij het even niet meer zo geweldig gaat, dan is het logische dat je gaat twijfelen.
Vaak gaat die 'dip' wel weer over na een tijdje (verschilt natuurlijk per persoon hoelang dat duurd).
Ik vind het nogal jammer altijd, als een iemand het even niet ziet zitten in een relatie denken ze er meteen aan om het uit te maken.
Ik zou ze gewoon adviseren om het een tijd(je) aan te kijken, en om er goed over te praten met der vriend.
Miss dat ze er even tussenuit moeten gaan met zijn tweetjes? Dat scheelt vaak ook een hele hoop.. even niks anders aan het hoofd en ff lekker de tijd nemen om goed te praten met zijn tweetjes.
Als ze echt van elkaar houden dan zou het niet zomaar 1,2,3 uit gaan, laat ze er de tijd voornemen om er samen uit te komen.
En ja, als ze over een lange tijd nog steeds zo'n slecht gevoel heeft moeten ze miss (een tijdje) uit elkaar.

Ik zou voor me er voor de rest niet mee bemoeien, zorg er gewoon voor dat je als vriendin altijd een luisterend oor voor der bent en probeer mee te denken door der tips enz te geven.
Stel ze voor wat ik zei, en geloof me: Zo'n dip krijgt elk stel wel eens in een relatie, dat hoort er nou eenmaal bij.