laptop vraag en draadloos i-net

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

laptop vraag en draadloos i-net

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 23:28

Mijn zoontje heeft een laptop gekregen met wifi. Ik heb er zelf echt geen ervaring mee, dus vraag het eens hier. De helpdesk van kpn was zo onduidelijk......

Ik heb de zwarte box van kpn. Nu heeft hij dus een laptop met wifi voor draadloos i-net mogelijkheid, maar wat nu? Met de code van de zwarte box zou je op i-net kunnen, maar dat gaat niet. Juiste lampje brand ook helemaal niet. Moet er dus wel gewoon een router tussen? En niks in de laptop? Snap niet waarom die zwarte box dan 4 poorten heeft als je dan alsnog een router erin moet doen? De zwarte box heeft toch ook een antenne? En de laptop kan het toch herkennen? of doe ik iets anders verkeerd?

Sorry, het gaat met de jaren steeds beter, maar elk nieuw dingetje is weer even zoeken...bedankt voor de hulp alvast.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 23:49

kan de zwarte box wel draadloos inet versturen dan? of kan je er alleen maar op inpluggen? zo ja dan moet er idd een router die het draadloos verzend dat ik mijn laptop kreeg/kocht herkende deze namelijk gelijk het draadloos inet hier thuis en dat is ook van KPN maar daar moet je dus wel een router voor hebben die het signaal doorgeeft anders lukt het niet....
bij de meeste modellen laptop die nu in de winkel liggen zit draadloos ingebouwd en hoef je er dus niets in te doen ziet de laptop wel andere netwerken? van de buren ofzo?

superpony

Re: laptop vraag en draadloos i-net

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 00:02

vanuit de zwarte box loopt een draad naar deze pc. De laptop heeft wifi. Het lampje van draadloos i-net brand niet op de zwarte box. Ik probeerde te installeren, amar dat ging niet.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:37

ik denk dat je dus een aparte router nodig hebt om het signaal uit te zenden... wij zitten ook bij KPN met internet en toen is dat ook zo gegaan toen kregen we een hele andere router toegestuurd.... anders misschien even naar een dealer in de buurt? dat praat altijd wat makkelijker dan telefonisch!

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 01:16

Zit er een antenne op je router (de zwarte Experiabox van KPN)?

Welk type router is het precies?

Als het de experiabox (Thomson speedtouch 780) met wifi is, dan moet je het draadloos netwerk via de bedrade pc met de meegeleverde cdrom instellen; dat staat duidelijk beschreven in de handleiding die kpn meegeleverd heeft met je experiabox!
Daarna kan je op de laptop de beveiligingscode die onderop je router staat invoeren om op t draadloze netwerk te komen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 11:00

Ja, er zit een antenne op de zwarte box en hij is wifi certified. Het is een thomson TG787

Er is mij gezegd dat ik dezelfde stappen moet herhalen als bij de pc, maar als ik de cd rom erin doe en ga installeren vraagt ie of het wlan lampje op de box gaat branden, zo niet knop ingedrukt houden, maar dan gebeurt er niks.........Dan kan ik dus niet verder.
Ik heb de juiste codes.

Er staat in het boekje verder ook niet veel over het installeren, hetzelfde als hierboven. Nergens via de aanesloten pc eigenlijk.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:08

Laptops hebben vaak een aan/ uit knopje voor draadloze ontvangst. Weet je zeker dat die ingeschakeld is?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 12:47

nou, mensen allemaal heel erg bedankt, het is me toch eindelijk gelukt!!!!! Je moet tijdens de installatie even een draad erin en daarna kan die eruit en is het geinstalleerd en kan je dus aan de gang! Pfoeh he, weer wat geleerd op mijn oude dag, hahahahaha

Nogmaals thanx!!