Toetsen laptop verwijderen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Toetsen laptop verwijderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 22:33

Hallo allemaal,

Misschien een domme vraag, maar ik ben op technisch gebied niet de handigste :o
Het zit namelijk zo: ik denk dat er iets van een kruimel onder de spatiebalk van mijn laptop zit,
want ik kan deze niet lekker meer indrukken bij het typen.
Vraag is dus of ik de spatiebalk eruit zou kunnen halen om schoon te maken en zo ja, hoe moet ik dat doen, is hier een techniek/truuk voor?

Alvast bedankt :)

smurfje

Re: Toetsen laptop verwijderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:36

je moet gewoon heel hard blazen tussen je toetsen.
wel je ogen dicht houden, het schijnt als je je toetsen eraf wil halen
kunnen ze afbreken. succes

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:37

Ik heb wel eens alle toetsen van mijn laptop erafgehaald, alles in een sopje, mennnn wat was dat een vieze bende!!
Ze kunnen er dus wel af, en ook krijg je ze er ook wel weer op hoor.
Even je nagel eronderzetten, en voorzichtig omhoogwippen :)

mienemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:38

ik dacht laatst een kruimel weg te kunnen zuigen met de stofzuiger.. Woep, daar gingen mijn toetsen de slang in.. Wie weet niet de beste tip, maar het is een idee ;-)
(zorg wel dat je een nieuwe zak in je stofzuiger hebt, anders mag je net zoals ik flink zoeken tussen al het stof..)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:40

Niet bij alle laptops! Ik kreeg ze er dus echt niet meer op. Er schijnt een manier te zijn om heel je toetsenbord eraf te halen. Makkelijker is om een speciale spuitbus met lucht te halen en even flink te blazen.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:40

Ik heb dat laatst ook gedaan.. Met de stofzuiger over mijn laptop en flink duwen ook.. Ze vlogen niet de stofzuiger in ;) als ik een kruimel onder een toets heb druk ik er een paar keer goed hard op zo dat het breekt en blaas het dan weg...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:43

IK had laats ook een toets afgezogen met de stofzuiger, zo'n luchtbusje lijkt me veel handiger ja.

@dabo: heb je nou serieus een sopje gebruikt op je laptop. Een vrien van mij had laats zijn hele laptop naar de klote omdat er 1 druppel in was gekomen. Waarschijnlijk had hij er gewoon op geniest oid maar zijn hele laptop was door gebrand (niet direct schijnbaar heel langzaam kapot gegaan)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 22:49

Ik heb mijn spatiebalk er maar gewoon afgehaald en dat ging goed. Kruimel zat erg vast, maar ik kreeg hem er niet uit helaas, spatiebalk doet het nog niet helemaal geweldig, maar misschien dat ik morgen als ik wat frisser ben waag ik morgen nog een poging :P
In ieder geval alvast bedankt voor de adviezen,het viel me tegen hoeveel troep er onder zat :oo Stofzuigertje is misschien helemaal niet zo'n slecht idee.
We hebben zo'n klein mondje voor de bank enzo te zuigen, is misschien een veiliger idee voor de laptop?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:51

Als je toetsen er maar niet door passen is het prima denk ik. Zij mijn moederlaats ook helaas heb ik nog geen goed monstuk kunnen vinden voor onze stofzuiger.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 23:05

liedje89 schreef:
IK had laats ook een toets afgezogen met de stofzuiger, zo'n luchtbusje lijkt me veel handiger ja.

@dabo: heb je nou serieus een sopje gebruikt op je laptop. Een vrien van mij had laats zijn hele laptop naar de stinkmodder omdat er 1 druppel in was gekomen. Waarschijnlijk had hij er gewoon op geniest oid maar zijn hele laptop was door gebrand (niet direct schijnbaar heel langzaam kapot gegaan)

:)) Ja hoor alles in een sopje ;) haha Nee joh, alleen de toetsen. en die dingetjes die eronder zitten, en eigenlijk alles wat LOS kwam van het toetsenbord. Was wel een HOOP werk om dat allemaal weer terug te plaatsen ;)
Het toetsenbord zelf kon ik dus ook lekker schoonmaken, maar niet met een sopje dus hoor haha

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:55

haha ik schrok al, want je hebt dus echt maar een druppeltje nodig. hoop dat je de toetsen wel goed hebt afgedroogt dan :P .