spijbelen van je werk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sabje1985

spijbelen van je werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 16:36

Wie spijbelt er wel eens van zijn werk?
Ik doe het niet maar werk ook maar parttime en dan vindt ik het niet nodig :D
Het lijkt me wel eens lekker als mijn vent het 1 keer in het jaar ofzo zou doen,maarja
die doet dat echt niet.Ik vindt wel dat het (eens) kan.
Hoe denken jullie daarover?

odetteke

Re: spijbelen van je werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:41

Je kan ook gewoon een dagje vrij vragen :o

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:43

Als ik zou willen spijbelen van mn werk zou ik me echt eens achter mn oren krabben of ik het er wel leuk vond.

Ik kan ook niet spijbelen van mn werk, dan staan er 40 tieners en jongeren de boel te verstieren in het buurthuis..

Ik zou zeggen vraag gewoon een vrije dag aan of neem vakantie

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:46

dat doe ik niet.
ik vind dat echt niet kunnen, mensen rekenen op je
(ook al is t mijn bijbaantje)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:47

spijbelen van werk vind ik niet kunnen.
overigens kom ik er bij mijn huidige werk flink in de knoei mee.
*lees officiele waarschuwing. _O-

als ik het later ga doen na mijn studie, houd ik een klas kinderen over zonder juf.

van je werk vind ik het niet kunnen een dag te spijbelen.
er zijn mensen die op je rekenen, je nodig hebben, er van uit gaan dat je komt en ook werk gaat verrichten

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:47

YankeeBoy schreef:
dat doe ik niet.
ik vind dat echt niet kunnen, mensen rekenen op je
(ook al is t mijn bijbaantje)

Inderdaad! :) Er zijn mensen die op je rekenen en als je het niet leuk vindt, zoek dan ander werk. En anders een dagje vrij nemen is ook niet verkeerd?

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:52

Vind het echt niet kunnen, doe het dus ook nooit.
Als ik een keertje vrij wil, neem ik gewoon een vrije dag op :)

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:54

Je kunt toch een vrije dag opnemen? Ik heb het nog nooit gedaan en zou het ook nooit doen, zou met een veel te groot schuldgevoel zitten. Misschien als ik in een fabriek zou werken oid dat ik het zou kunnen overwegen maar ik werk in de zorg en die mensen rekenen toch altijd op je. :)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:54

Ik heb nu uren in de - ondekt. En uren bijkopen :D Zalig als je eens een druk jaar hebt......maar spijbelen..........
Tja 1x moest ik wel eens thus blijven door mijn zieke dochter. Tja dan heb je voordeel (of nadeel) Het werk stapelt zich bij mij in elk geval gewoon op!

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:56

Ligt eraan wat voor werk je doet.
Ik word ook weleens wakker heb dan geen zin en dan ben ik ziek :Y) maar dat is echt zelden, het geeft me gewoon geen goed gevoel, maar heel af en toe een dagje, als je 'soort' werk het toelaat waarom niet..

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:56

Ik voel me al bezwaard als ik me ziek moet melden, wanneer ik wel echt ziek ben, laat staan spijbelen :=
Ik heb nu alleen nog maar een bijbaantje, maar kan me niet voorstellen dat ik dat later wel zou doen.

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 16:57

ja ik vindt dat ook hoor voel me al l.llig als ik 5 minuten te laat ben.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:57

spijbelen van je werk kun je niet maken vind ik.

Wat ik heeeeel soms wel eens doe, is te vroeg vertrekken. Het komt wel eens voor dat ik mijn werk al super vroeg af heb. Meestal ga ik dan nog eventjes op een andere plek helpen of zo, maar soms vertrek ik dan ook wel eens een half uurtje, uurtje te vroeg...

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:58

Nooit niet mooi niet dat ik spijbel van mn werk. Ik vraag ruim van te voren vrij en geef dat ook door aan mijn collega's zodat die er rekening mee kunnen houden.

Als ik zou spijbelen heb ik mezelf er gigantisch mee (een agenda die gaat achter lopen) mar ook mijn collega's omdat bijv. inkomende telefoon dan meer bij hun terecht komt.

Ik vind ongepast om te spijbelen! Of dit nou op school is of op je werk.

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 17:01

maar mario is vrachtwagenchauffeur en hun pakken wel eens uren af van hem en een vrije dag krijgt hij bijna niet dus daarom een dagje spijbelen.Maar het is natuurlijk niet goed

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:04

Nouja, school heb je vooral jezelf mee.... het maakt de leraar niet uit of hij 26 of 27 leerlingen in de klas heeft. (tenzij je aan een project werkt met andere leerlingen)
Maar als je als baas zijnde je planning al met moeite rond hebt gemaakt, zelf al 6 dagen die week hebt gewerkt, en dag 7 meldt personeel zich "ziek" zodat je alsnog op je vrije dag die je al helemaal volgepland hebt aan de slag kunt...... dan baal je flink :j

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:07

Nee, nog nooit gedaan, mijn vriend ook niet, als dr wat is vragen of je vrij kan krijgen, is het druk of kan het niet, heb je pech simpel zat.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:09

Op school heb ik zat gespijbeld, maar ik ben nu volwassen. En daar hoort spijbelen niet bij. Draag de verantwoording op mijn werk, dus als ik er niet ben word het al gauw een zooitje. Heb ik daar thuis en daarna welliswaar geen last van, maar kan het gewoon niet maken.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:11

Never nooit niet. Als ik niet kan komen, meld ik dat indien mogelijk ruim van te voren of ik vraag of het mogelijk is een dag vrij te krijgen.
Bovendien vind ik mijn werk heerlijk, dus ik zou het helemaal niet willen missen :D

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:14

sabje1985 schreef:
maar mario is vrachtwagenchauffeur en hun pakken wel eens uren af van hem en een vrije dag krijgt hij bijna niet dus daarom een dagje spijbelen.Maar het is natuurlijk niet goed

Dan moet Mario de arbeidsvoorwaarden en de CAO er eens op na gaan slaan, want het is simpelweg verboden om 'zomaar' uren af te pakken en iedereen heeft een x-aantal vakantiedagen. Of het wettelijk is vastgelegd of alleen in CAO's weet ik niet, maar 20 vakantiedagen is heel gebruikelijk.

Ik vind het iig absoluut niet kunnen en voor een werkgever kan dit ook - vooral als het vaker voorkomt - reden zijn tot ontslag op staande voet. Je hebt vakantiedagen en die kun je opnemen, zo simpel is het.

Ik heb me vanochtend voor het eerst sinds Hemelvaart vorig jaar ziek gemeld en daar zit ik me al vreselijk rot over te voelen... Dit is mijn 2e dag dat ik ziek thuis ben gebleven in ongeveer 14 maanden tijd en blij word ik er niet van. Laat staan dat ik me onterecht ziek meld oid.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:15

Er zijn gevallen dat ik het me overigens wel kan voorstellen... bij bedrijfsleiders die zich strak aan de cao houden en je geen vrij willen geven voor de bruiloft of begrafenis van een goede vriend ofzo.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:17

ik vind het ook echt niet kunnen,evenals ziekmelden voor elke scheet die dwars zit.
of ziekmelden omdat je kind ziek is,dan neem je vrije dagen/uren op,zolas het hoort.

als zijn baas niet volgens CAO werkt,wbt zijn overuren, moet hij dat met zijn baas regelen,ieder moet zich daaraan houden.
maar niet oog om oog, tand om tand.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:18

Je mag blij zijn dat je man nog werk heeft in de transportwereld.

Wat een onzin, je hebt toch vrije dagen }:0 .

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:18

@ odetteke:
in elke CAO staat toch wel dat je daar een vrije dag voor krijgt?

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:20

Spijbelen van mijn werk? Echt niet! Vind het ook erg oncollegiaal en als iedereen zich af zou melden als ze zomaar een keer geen zin hebben zou het een lekker zooitje ongeregeld worden. Je kunt toch gewoon een dag of middag vrij vragen? Bij ons wordt daar niet moeilijk over gedaan als de drukte het toe laat.

Mijn man is ook vrachtwagenchauffeur en kan ook niet makkelijk vrij krijgen, maar spijbelen doet ie niet hoor!