school, werk en paard?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chellaa

school, werk en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 12:16

Hee, ik had een vraagje ik wil heel graag werken maar heb het eigenlijk al heel druk met school, stage en m'n paard. maar eigenlijk zou ik hierbij heel graag willen werken. Lukt het jullie om dit alle 3 te combineren? Zoja, wat voor baantje heb je dan?

groetjes Marcella

capopjekop

Re: school, werk en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:19

Mij lukt het wel, al schiet het rijden er soms bij in. Nu heb ik het rustig (na een half jaar stage van 40+ uur en een groot project op school is dat wel lekker). 's Zaterdags werk ik bij de post en ik heb drie pony's. Daarnaast voetbal ik nog 3x in de week, dus als je het een beetje plant is het wel te doen hoor. Kijk het rijden schiet er soms wel even bij in toen het winter was, maar die van mij lopen 24/7 buiten, dus dat is verder niet zo'n probleem.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:57

Naast mijn studie red ik het net om m'n pony bij te houden, dus bij mij is een baan niet te doen.
Maar dit komt mede doordat als ik op tijd uit ben, ik ongeveer 2 uur later pas thuis ben.

Het moet te combineren zijn hoor, als je goed kunt plannen!

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 13:01

ik zit in 4 havo (32 uur), werk (20 uur) en heb mijn paard..

Het lukt prima, al heb ik er wel een bijrijder bij.
Ik zou het opzich prima zelf redden, maar na school tot 10 voor 3, werken van 3 tot 8, vind ik het ook wel lekker om daarna ''vrij'' te zijn.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:15

Plannen is het toverwoord :)

Ik werk 32 uur per week, volg in de avonduren (2 avonden per week) een masteropleiding aan de uni en woon samen dus moet zo nu en dan wat in het huishouden doen :) Door slim te plannen: voor mijn werk naar stal te gaan bijvoorbeeld, of extra vroeg te beginnen met werken zodat ik eerder naar huis kan, is het allemaal goed te doen. Onverwachte dingen zoals een borrel op mijn werk moet ik wel eens laten schieten, maar dat vind ik zelf niet erg.

Ja je maakt lange dagen soms maar waar een wil is, is een weg :) En je moet het er soms voor over hebben dat je niet allerlei andere leuke dingen kan doen.. Maar dat went :D

edit: toevoeging.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:18

Geen probleem hoor. Ik heb het eigenlijk ook altijd prima gered, zo'n 32 uur in de week op school, 2 avonden doordeweeks werken en op zaterdag werken (dat komt neer op zo'n 15 uur in de week). Ga dan 6 dagen in de week naar de paarden...

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 02:09

Ik doe een voltijdopleiding op het hbo, werkte tot voor kort meer dan 20 uur per week, woon op kamers en heb een eigen pony op een doe-het-zelf stal.
Het kan, maar het is niet altijd makkelijk. Denk alsjeblieft goed na voor je iets beslist, juist omdat je toch niet meer wil wegdoen als je eenmaal gekozen hebt.
Het hangt ook af van de plannen die je hebt als je klaar bent met je opleiding...

Om eerlijk te zijn zou ik het verstandiger vinden om te wachten, dat sowieso. :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 09:14

het is heel druk, vooral als je de thuis-tijd voor je studie niet ook wil ''vergeten'' ;)

ik doe voltijd HBO, reis per dag 2uur, pony staat 20min fietsen van me vandaan. Ik werk elke vrijdagavond en hele zaterdag. Elke koopzondag, en in de vakanties (ik moet ook veel werken, want betaal pony en alles eromheen ook nog zelf :) )
Ik wíl elke dag naar stal toe, en dat is vooral in de winter wel goed plannen als je ook nog iets wil doen als rijden :)
verder merk ik dat met goed weer schoolwerk er eerder in schiet omdat ik dan ''gauw even naar het bos wil ;) ''
na een hele schooldag op vrijdag ga ik gauw werken en dan na het werk nog naar stal om even eten te geven en een knuffel :)

maar, ik heb nu zo'n 1,5 maand mijn rijbewijs en na 2 weken al een auto gekocht, dat maakt de boel makkelijker, met regen/donker/weinig tijd ''ff gauw naar stal'' :)

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 14:05

Ik volg avond cursus dus ja ik kan het vrij makkelijk bijhouden.

Full-Time school was voor mij niet meer nodig omdat mijn theorie cijfers altijd zo hoog lagen kwa engels, geschiedenis, aarderijkskunde etc.

Alleen mijn Nederlands woordenschap blijft altijd slecht :o

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 14:21

het werkt prima hoor,
ik doe nu 4(examen) VMBO,
heb 4 paarden en werk ook nog, :d, alleen heb ik het slim aangepakt,
ik werk bij tubantia, de krant rond brengen sochtends, verdient echt super .!!!
je heb voor school je werk gedaan, dus na school heb je alle tijd van je leven, :D
en zondags kun je nog uitslapen ook,
en als je dan nog zit te denken over extra werk, kun je beter iets beter plannen, maarja dan heb je alleen geen/super weinig tijd voor uitgaan/vriendinnen enz,
maar mij bevalt het prima zo.. en 4 paarden op een dag is ook zeker niet niks,,
voor een hobbylist :P

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 16:14

Ik heb ook een tijdje ochtendkranten gelopen, verdiend idd supergoed! Is een heel fijn baantje, als je zorgt dat je 's avonds op tijd naar bed gaat. ;)

Marije87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:05

Ik heb een paard, studeer 5 dagen in de week en werk eigenlijk altijd op zondag bij. In de vakanties werk ik veel meer, even uren maken en geld verdienen :D. Moet zeggen dat ik ook een verzorgster heb voor mijn paard die hem in ieder geval 2 keer per week rijdt.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:11

Ik werk ongeveer 22 uur per week.. Zit 3 dagen in de week tot half 4 op school, 2 dagen stage en dan heb ik nog de paarden. Ik heb niet altijd tijd, als ik bijvoorbeeld tot half 4 naar school moet en dan gelijk door naar het werk, maar mijn zus en moeder verzorgen ze dan..

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:08

Ik ga ook naar school, stage, werk, paarden..

Ik werk in een supermarkt dus werk 1 door de weekse avond. dit is de avond dat ik een lange dag op school zit en niet naar de paarden kan, dus dan werk ik in de avond :) En op zaterdag werk ik.

Het is plannen, plannne, plannen.